Жити по-новому: ДАІ повертається, у Авакова запевняють, що буде все пречудово

Концепція дорожньої патрульної поліції ще сира і опрацьовується. Попередньо, до її складу планують включити 2000 осіб.

Фото: Fakty ICTV

Невтомне в своїх реформах МВС розробляє новий проект. У 2017 році в структурі Нацполіціі з'явиться новий підвид - дорожня патрульна поліція. Недоброзичливці вже зловтішаються: ну що, не впоралися без ДАІ, хочете повернутися до старого. Видання "КП в Україні" вирішило з'ясувати, чим буде займатися нова структура і чи буде від неї користь, повідомляють Патріоти України.

Перекриють ВЕЛИКІ ТРАСИ

За 7 місяців нинішнього року в Україні сталося близько 85 000 ДТП, в яких загинули понад 1700 осіб і 19 000 поранені. Поряд зі зростанням криміналу представники Національної поліції регулярно скаржаться на зростання дорожніх пригод. Куди не кинь - всюди засідка. Ось і доводиться згадувати, як це було до світлого години реформ. На боротьбу з вуличною злочинністю вирішено вивести бійців Нацгвардії, а щоб хоч якось впоратися з безладом на дорогах - створити спеціальний підрозділ.

Концепція дорожньої патрульної поліції ще сира і опрацьовується. Попередньо, до її складу планують включити 2000 осіб, які на перших етапах повинні перекрити хоча б найбільші і міжнародні траси. ДАІ в тому вигляді, як вона була, назад не повернеться, запевняють в МВС. Але дещо з старої практики буде використано. Наприклад, пожвавлять стаціонарні пости.

- Дорожня поліція необхідна, - упевнений експерт з безпеки руху Володимир Караваєв. - В патрульної поліції потрібно чітко розділити функції. Якщо в містах вона може якось їх об'єднувати, то для порядку на магістралях, де на десятки кілометрів може бути жодного населеного пункту, потрібні окремі сили. Якщо ми киваємо на досвід Америки, то там поліцейські сидять за кущами з радарами, як було в Україні раніше. І не кажіть, що немає, я особисто бачив.

Питання начебто вирішено, але тут є заковика: щоб дати новій поліції хід, потрібно напружити Раду. У законі про Національну поліції є патрульна, кримінальна, а дорожньої немає! Автори документа так раділи з приводу ліквідації ДАІ, що навіть натяку на її прототип не зробили. Тепер необхідний окремий закон - про внесення доповнень. Після його прийняття "дорожники" отримають ті ж повноваження, що й звичайні патрульні.

НА ЦІ ГРАБЛИ вже наступали

У той же час говорять, що окрему дорожню поліцію добре б створити і в мегаполісах, де патрульні розриваються між сімейними скандалами, ринковим злодійством, грабіжниками і ДТП.

- Експериментувати краще на мишах, - каже адвокат Вадим Володарський, який спеціалізується на ДТП. - Потрібно було відразу створювати ємну, грамотно пророблену концепцію реформ, а потім ними займатися. У нас вже був досвід 2005 року, коли Ющенко вирішив розігнати ДАІ. Тоді теж все хотіли покласти на звичайну міліцію, та вчасно схаменулися. Я відразу говорив, що в Україні, де своя специфіка дорожньої культури і криміналу, поліція не зможе виконувати дві різні завдання. У нас зараз великі проблеми з оформленням протоколів по ДТП, через що суд не може визначити винуватця аварії. А потерпілий - отримати компенсацію.

Експерт наголошує на тому, що головне - це не придумати назву для нового органу, а добре підготувати кадри. Як заявив в одному з інтерв'ю заступника голови Національної поліції Олександр Фацевіч, дорожніх патрульних навчатимуть не три, а чотири місяці. Але і це занадто малий термін, щоб перекувати, наприклад, колишнього менеджера в фахівця з ДТП.

Зараз в Національну поліцію практично по всій країні оголошено донабор. У МВС кажуть, що він робиться і з прицілом на новий підрозділ.

Один з ділянок, де нібито приступить до служби майбутня дорожня поліція, це дорога Київ - Одеса в районі Умані. Але в поліції Черкаської області кажуть, що про "шляховиках" нічого не знають. Зараз у них просто йде набір для патрулювання улюбленого хасидами міста.

- Боюся, знову наберуть пацанів, яким тато вчора купив права. І як вони будуть себе вести на швидкісних магістралях? У дорожню поліцію, якщо вже на те пішло, потрібно приймати людей з водійським стажем не менше 5 років, - вважає Микола Зайченко, колишній співробітник апарату ДАІ. - А за великим рахунком, навіщо було нас розганяти? Адже нічого не змінилося, крім назв. МРЕВ стало сервісним центром, але суть та ж, корупція нікуди не поділася. І патрульні хабара з водіїв беруть, щоб від протоколу відмазатися. Хто з колишніх даішників роботу захотів зберегти - сам хабар давав, щоб потрапити в нову поліцію.

Правда це чи ні, ми судити не будемо. Але в одному наш співрозмовник прав: дорожня поліція стане працювати з користю, якщо у неї будуть хороші машини, забезпечення бензином, технічними засобами і гідна зарплата.

- У колишній ДАІ нічого цього не було, все доводилося самим добувати, - журиться Микола. - А нас за це корупціонерами називали. Хоча хлопці працювали з досвідом, а їх всіх - за борт.

Можна припустити, що нині багато колишніх "даішники" знову спробують щастя на конкурсі в поліцію. І, можливо, будуть почуті. Оголошений донабор, як свідчать джерела в МВС, йде слабкими темпами".

Шахраї використали соліста гурту ТІК Віктора Бронюка для того щоб ошукати українців

четвер, 2 травень 2024, 2:35

Соліст гурту ТІК Віктор Бронюк заявив, що став жертвою шахраїв. Про це він написав на своїй сторінці в Instagram. . За його словами, невідомі отримали доступ до його особистого Telegram-акаунту. Вони скористалися великою кількістю його прихильників і...

Мовний омбудсмен Кремінь розповів, у скількох школах України досі вивчають російську як окремий предмет

середа, 1 травень 2024, 23:32

Мовний омбудсмен Тарас Кремінь опублікував звіт за 2023 рік щодо дотримання мовного закону у різних сферах діяльності. Згідно з ним, в Україні залишилося три школи, в яких російську мову викладають як окремий предмет. Водночас 20% дошкільнят не розумію...