Жити по-новому: Як в Україні вже скоро будуть законно карати "героїв паркування"

Якщо до недавнього часу вітчизняні водії могли залишити свої машини, як їм заманеться і практично в будь-яких місцях, то з 27 вересня це буде загрожувати серйозними неприємностями.

Авто порушника можуть забрати на штрафмайданчик. Фото: Факти.

День, коли вступлять в силу нові суворі правила паркування, невблаганно наближається. Вже з 27 вересня почне діяти Закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування сфери паркування транспортних засобів», прийнятий ще в кінці 2017 року, і порушників правил парковки, а також зупинки і стоянки загрожуватиме цілком сувора відповідальність - чималі грошові штрафи і навіть евакуація машин. Патріоти України розбиралися в особливостях нововведень, які ось-ось почнуть діяти.

Закон 2262-VIII має докорінно змінити ситуацію в сфері паркування. Якщо до недавнього часу вітчизняні водії могли залишити свої машини, як їм заманеться і практично в будь-яких місцях, то з 27 вересня це буде загрожувати серйозними неприємностями. Причому не варто сподіватися, що відповідальності вдасться уникнути. Карати будуть з вражаючою легкістю - без прямого контакту з порушником, заочно, як за кордоном. Більш того, це перестане бути прерогативою виключно поліцейських. Покаранням порушників будуть займатися паркувальні інспектори - співробітники нової муніципальної служби.

У число співробітників цієї служби за замовчуванням не увійдуть сумнозвісні всім автомобілістам паркувальники, за багатьма з яких міцно закріпився імідж хабарників, які кладуть гроші за парковку собі в кишеню. Згідно з вимогою закону, нові працівники будуть набиратися в муніципальну службу на конкурсній основі. Ці люди не зможуть брати готівку в рахунок оплати парковки - вони будуть виконувати суто контролюючу і каральну функції.
Інспектори повинні дивитися, чи сплатив водій парковку, а якщо немає - залучати його до адміністративної відповідальності. Передбачено, що порушенням правил паркування вважається простій транспорту більш десяти хвилин на платному майданчику без оплати послуг з використання. У такому випадку його власнику загрожує штраф в двадцятикратному розмірі від вартості однієї години паркування на даному майданчику. Більш того, якщо водій припаркувався на місці, призначеному для стоянки інвалідів, то стягнення буде ще суворіше - штраф в тридцятикратному розмірі від вартості години паркування!
Процес залучення до відповідальності за неправильну парковку став банально простим. Вже не потрібно буде годинами чатувати водія і вступати з ним в недружні дебати. Паркувальним інспекторам досить за допомогою звичайного фотоапарата сфотографувати автомобіль і відсутність в ньому документа про оплату паркування на торпедо під лобовим склом. Після цього вони складуть протокол про адміністративне порушення, копію якого залишать для водія під «двірником».
Згідно з новими вимогами закону відповідальність в даному випадку несе юридичний власник транспортного засобу, особу якого паркувальні інспектори будуть визначати по наявній базі даних МВС. Інформація про такі порушення вноситься до Єдиної бази даних з адмінпорушень. При цьому, щоб уникнути повторного залучення до відповідальності за одне і те ж порушення паркувальні інспектори зобов'язані перевірити, чи є інформація про покарання в базі даних, а в разі її підтвердження анулювати свою постанову.
Оригінал винесеної постанови про накладення штрафу за порушення правил парковки буде відправлятися протягом трьох днів поштою «листом щастя» за місцем реєстрації (проживання) фізичної особи або за місцезнаходженням юридичної особи. Днем отримання листа вважається дата, зазначена в поштовому повідомленні про вручення господареві транспортного засобу або повнолітньому члену його родини. Якщо ж повідомлення брати відмовляються, вдень його отримання є день проставлення в поштовому повідомленні відмітки про відмову.
Більш того, якщо за вказаною власником адресою його або родичів не виявилося, то днем отримання рішення вважатиметься день повернення поштового відправлення з відміткою про невручення. До речі, власник транспорту паралельно може отримувати інформацію про всі задокументовані порушення з його транспортним засобом шляхом отримання sms-повідомлень або листів на електронну пошту. Для цього необхідно буде звернутися в сервісні центри МВС з відповідною заявою, в якій слід вказати, через які саме канали зв'язку вони хочуть отримувати подібну інформацію.
Для стимулювання оплати стягнень передбачена 50-відсоткова знижка, якщо штраф буде погашений протягом десяти банківських днів з моменту набрання постановою законної сили. Але якщо вчасно його не оплатити, то по закінченні 30 днів штраф буде вилучати вже в примусовому порядку виконавча служба.
Втім, власник транспорту зможе уникнути накладеного на нього стягнення, якщо протягом 20 днів з дня вчинення порушення або з дня набрання постановою законної сили він:
- надасть документ, який підтверджує, що на момент вчинення порушення транспорт вибув з його володіння внаслідок протиправних дій інших осіб або що номерні знаки з нього використовуються протиправно;
- в поліцію особисто звернеться людина з заявою, в якій визнається, що в момент порушення вона керувала транспортом і готова заслужено заплатити за це штраф.
Ми вже згадували, що за неправильну парковку порушникам може загрожувати ще й примусова евакуація машини. До такої міри паркувальні інспектори зможуть вдаватися тільки в трьох випадках:
- якщо автомобіль порушує правила паркування;
- коли водій відмовляється оплатити стоянку на майданчику;
- за парковку на місцях для інвалідів.
Передбачено, що при евакуації неправильно запаркованої машини її місце розташування має бути обов'язково зафіксовано за допомогою фотозйомки, що послужить доказом провини її власника або користувача. При цьому паркувальні інспектори зобов'язані повідомити про проведену евакуацію в поліцію, вказавши при цьому держномер автомобіля-порушника, час його затримання, адресу та контактні телефони штрафмайданчика, на якому він буде зберігатися. Ці дані співробітники муніципальної служби зобов'язані розміщувати на інтернет-сайті виконавчого органу місцевої ради (зокрема в Києві на сайті КП «Київпарктранссервіс») і передавати повідомлення про тимчасове затримання транспорту на мобільний телефон його власника або ж на його електронну пошту.
Забрати автомобіль зі штрафмайданчика можна буде тільки після оплати штрафу за порушення правил парковки, а також вартості послуг з його евакуації, транспортування та зберігання. У разі нанесення шкоди транспорту компенсувати збитки буде компанія, що займається евакуацією, або страхова компанія, у якій суб'єкт господарювання оформив відповідний поліс.
Порушення правил паркування не зійдуть з рук навіть іноземцям - законом передбачено, що в такому випадку відповідальність несе той, хто ввіз транспортний засіб на територію України. Якщо ця людина відмовиться платити штраф, то інформація про неї буде внесена в базу даних осіб, яким заборонений в'їзд на територію України, і буде зберігатися там до виконання постанови або її скасування.
Українські власники «євроблях» можуть посміхнутися: їм штрафи не загрожують, оскільки вони будуть виписуватися на тих, хто ввіз таку машину в Україну. Почасти це так, але довго їздити безкарно їм все одно не вдасться. Справа в тому, що інформація про всі порушення, в тому числі порушення правил парковки, вноситься в базу даних «Адмінпрактіка», і якщо патрульні поліцейські зупинять авто «на євробляхах» для перевірки, всі грішки, вчинені на цьому транспорті, елементарно спливуть - і українському користувачеві доведеться сплатити всі виписані штрафи. Звичайно, можна буде опротестувати накладене стягнення в суді, мовляв, порушував не я, а іноземець, який ввіз авто в Україну. Але тоді у Феміди з'явиться привід з'ясувати законність використання такого автомобіля. Адже, нагадаємо, безмитне тимчасове ввезення терміном на рік дозволене тільки нерезидентам нашої країни, і їздити на такій машині можуть тільки особи, які завезли її, а зовсім не наші підприємливі співвітчизники. А як тільки спливе фіктивність підстав експлуатації авто з єврономерами, його можуть забрати на штрафмайданчик.

Штраф за порушення правил парковки - це ще кращий варіант для українських власників єврономерів. Адже, якщо при цьому їх машину евакуюють на штрафмайданчик, наслідки будуть набагато серйозніші, ніж для водіїв авто української реєстрації. Забрати автомобіль звідти має право тільки фактичний власник транспортного засобу, тобто українцю її категорично не віддадуть. А іноземець навряд чи приїде з-за кордону, щоб визволити давно продану їм машину зі штрафмайданчика. Якщо ж і погодиться це зробити, то невдалому власникові авто «на євробляхах» така послуга виллється в кругленьку суму, що однозначно виявиться дорожче, ніж грошовий штраф.

Джерело: Факты

Титулований український плавець розповів, чому у ТЦК відмовились брати його в армію

середа, 24 квітень 2024, 21:41

Відомий український плавець, який нині працює в Європі, Олег Лісогор пригадав, як на початку повномасштабного вторгнення вирішив піти в армію, передають Патріоти України. «Перші пару тижнів в мене були свої клопоти у Броварах. Потім пішов до ТЦК. Я ж і...

Військовозобов'язані не зможуть отримати паспорти за кордоном, але є винятки (список)

середа, 24 квітень 2024, 21:30

Деякі громадяни призовного віку, попри нову урядову заборону, зможуть отримати закордонні паспорти за межами України. Передбачена низка винятків. Про це йдеться у постанові уряду від 23 квітня, передають Патріоти України. Відповідно до документа, отрим...