Автомобілі завжди були ахіллесовою п'ятою СРСР. Автомобільна промисловість Радянського Союзу завжди відставала від країн Заходу, повідомляють Патріоти України. У США і Європі був розвинений ринок, який задавав тренд та задовільняв потреби, тоді як в СРСР його практично не було - до Другої світової війни машини взагалі розходилися виключно по держструкрутах у невеликих кількостях, а після - продавалися невеликими партіями, за ними потрібно було стояти в черзі, та й не всі могли собі дозволити купити залізного коня. Тому Союзу було простіше копіювати автомобілі, ніж створювати з нуля. Чим він, власне, активно і займався, пише Обозреватель.
Але якщо більшу частину автомобілів копіювали легально, шляхом домовленостей із західними компаніями і отримання відповідних ліцензій, то як мінімум одну машину СРСР вкрав самим нахабним чином. І автомобіль цей добре відомий. Ім'я йому - Москвич-400/401.
Все почалося з того, що після Другої світової в СРСР виникла необхідність у масовому автомобілі для цивільного користування. Але розробляти, звичайно, його ніхто не збирався. Вихід знайшовся сам собою: ще до війни Сталіну сподобався німецький Opel Kadett. А вже безпосередньо під час війни цей автомобіль добре показав себе на поганих радянських дорогах за рахунок міцного цільнометалевого кузова та порівняно потужного (1 л, 23 ксс.) чотиритактного двигуна. Благо, в Союзі таких Кадетів було більш ніж достатньо, щоб оцінити його можливості - машини діставалися як трофей від німецьких військ та Третього Рейху, що зазнав краху.
Ну і, нарешті, ще один вирішальний фактор - було готове обладнання для виробництва копії Opel. Його вивезли з заводу Opel за репараціями і встановили на радянський Завод малолітражних автомобілів (ЗМА) в Москві.
Заперечувати, звичайно, ніхто не збирався - завод Опель у Рюссельхаймі зруйнувала союзна авіація, ніякої проектної документації на автомобіль не залишилося. Тому радянські інженери були повністю застраховані від звинувачень у плагіаті.
У підсумку, без будь-яких ліцензій і консультацій компанії-розробника: радянські конструктори просто взяли купу старих Opel Kadett, які залишилися в країні після німецько-радянської війни, все досконально вивчили, зважили та перемалювали. При цьому достовірно відомо, що Сталін заборонив вносити будь-які зміни в конструкцію авто для відправлення на конвеєр - так було швидше й дешевше.
Результатом цього проекту стало те, що вже у 1946 році Завод малолітражних автомобілів випустив свій перший Москвич-400, який в народі просто прозвали Москвичем. Автомобіль протримався на конвеєрі до 1954 року - потім його замінили вдосконаленим Москвич-401 (1954-1956 рр), який, втім, не сильно відрізнявся від оригінальної моделі. Всього за 10 років виробництва з конвеєра ЗМА зійшло 233 748 таких Москвичів. На кінець життєвого циклу машина застаріла і її замінили на радикальної інший Москвич-402.
Що ж стосується донора в особі Opel Kadett K36-K38, він був розроблений і поставлений на потік ще у 1937 році. У 1940-му випуск автомобіля зупинили через перепрофілювання заводу Опель під військові потреби. Але вже після війни, у 1947 році, коли підприємству вдалося частково стати на ноги, виробництво Кадета відновили. Остаточно його відправили на пенсію лише у 1953 році.
"Чиновники з Міноборони вкотре сіли в калюжу: авансують підприємствам десятки мільярдів гривень, однак на фронт у заявлені терміни доходить менше половини мін. Однак і з ними серйозні проблеми. Що відбувається? "Нам не страшні московські воші, нам стра...
"Вчора був той самий день – День гідності та свободи. Трохи не пропустила. День "майданутых", по-простому", - пише харківська журналістка Анна Гін на своїй сторінці у соцмережі "Фейсбук", передають Патріоти України, та продовжує:. "Не віриться, що вже ...