Кава - один з найпопулярніших напоїв у світі. Багато хто саме з нього починає свій день, отримуючи заряд бадьорості та енергії. Виявляється, є ще одна вагома причина зробити каву частиною щоденного раціону: здоров'я печінки. У інтернет-виданні Cleveland Clinic лікар-гепатолог Джаміль Вакім-Флемінг пояснив, що на сьогоднішній день існує вже чимало досліджень, які довели користь кави для печінки, інформують Патріоти України.
"Особливо кава корисна при неалкогольній жировій хворобі печінки (НЖБП)", - розповів медик.
Це захворювання характеризується накопиченням в клітинах печінки зайвого жиру і зазвичай розвивається у людей із зайвою вагою, діабетом або високим рівнем холестерину в крові. Згодом воно може привести до появи цирозу, який, в свою чергу, є головним фактором розвитку раку печінки або печінкової недостатності.
Але дослідження показують, що люди, які п'ють багато кави, мають більш низький ризик розвитку неалкогольної жирової хвороби печінки. Згідно з висновками вчених, кава також корисна для людей з гепатитом С.
У тих, хто вже страждає від НЖБП, регулярне вживання кави знижує ймовірність розвитку цирозу. А серед людей з цирозом кави значно скорочує ризик смерті від хвороби. Однак вчені відзначають, що користь приносить тільки звичайна каву, напій без кофеїну в цьому випадку "не працює".
"Ми рекомендуємо не менше трьох чашок в день, щоб запобігти проблемам з печінкою", - говорить доктор Вакім-Флемінг.
"При гепатиті або жировій хворобі кількість напою можна збільшити до чотирьох або навіть п'яти чашок", - додав він.
Однак правило не діє для людей, які мають проблеми з серцем, судинами або мають нерегулярний пульс (аритмію). У цьому випадку спочатку краще проконсультуватися зі своїм лікарем, зазначив доктор.
У ніч на 24 червня Ірак зазнав удару невідомих дронів-камікадзе, які вразили низку стратегічних об'єктів у країні, попри наявність 24 російських зенітних ракетно-гарматних комплексів "Панцирь-С1". Ці системи, які складають основу іракської ППО, виявили...
Аптечні мережі в Україні активно просувають власні торгові марки (ВТМ), які замінюють відомі бренди на полицях, збільшуючи прибутки, але водночас підвищуючи ризики для споживачів. Це стало одним з інструментів обходу заборони на маркетингові платежі, з...