Бензину українцям не вистачає: Що буде з цінами і чи вдасться вирішити проблему

У Києві, як і в інших містах України, критично не вистачає бензину. Мережі АЗС запровадили обмеження: деякі продають не більш ніж 10 літрів за раз, інші просто закрилися або почали продавати пальне за спеціальними талонами: тільки для поліції, медиків і військових, передають Патріоти України.

Щоб повернути преміальне пальне, його вартість перестануть контролювати. До того ж через зростання цін на європейських ринках уряду доводиться підвищувати й контрольовану вартість бензину. Наразі за літр А-95 у середньому просять 36 грн, проте найближчими днями ця цифра може досягти 40 грн.

Російські окупанти знищують українські нафтобази, крім цього вивели з ладу Кременчуцький нафтопереробний завод. Виявилося заблокованим Чорне море і більше неможливо купувати пальне у Росії та Білорусі. І це у ситуації, коли Україна закуповує більшу частину своїх нафтопродуктів (залежність від імпорту становить близько 70%).

У Києві вдавалося утримувати стабільну ситуацію насамперед за рахунок різкого зменшення кількості клієнтів. Попит упав, половина всіх жителів столиці покинула свої будинки і переїхала до безпечніших міст України або ж за кордон. Тепер, коли кияни почали повертатися додому, ситуація знову загострилася.

Бензин можна купувати в ЄС (де також не найпростіша ситуація), але ось логістика ускладнена, тому на організацію стабільних поставок знадобиться час.

Так. Постачальники вже підписали контракти та домовилися про те, щоб завезти в Україну значні обсяги пального з ЄС. Однак тут виникла логістична проблема. Немає вироблених маршрутів, не вистачає існуючої інфраструктури для того, щоб у короткий термін завозити пальне.

Експерт енергетичних ринків Сергій Куюн каже, що кардинально обсяги продажу пального у Києві не змінилися. Але людей стало більше, тому зараз дефіцит особливо помітний у столиці.

"Великі мережеві компанії стверджують, що продають зараз стільки ж пального, як і тиждень, і два тому. Але якщо раніше цього вистачало на день, то зараз на кілька годин. Поставляти більше поки що немає можливості", – зазначив Куюн.

Він вважає, що навіть якщо дозволити підняти ціни до 100 грн за літр, різко вирішити цю проблему не вдасться. А ось у Міністерстві економіки з такою позицією не погоджуються. Вони вважають, що дефіцит вдасться подолати вже за сім днів.

Україна, ймовірно, на довгі роки відмовиться від закупівлі пального у Білорусі та Росії. Натомість купувати доведеться в ЄС, а там і ціни вищі, і логістика дорожча. Але й іншого виходу Україна в умовах кривавої війни з РФ, яку підтримує білоруська влада, немає.

Бензин дорожчатиме не лише в Україні, а й у всій Європі. Росіяни – одні з найбільших постачальників нафти в ЄС. І чим дорожча сировина, там більше доведеться платити за вже перероблені нафтопродукти. Наразі Євросоюз активно обговорює можливість запровадити нафтове ембарго. Проти категорично та публічно виступає Угорщина, однак, так чи інакше, країни одна за одною відмовлятимуться від російського пального.

Тоді РФ перенаправить потік нафти на схід, а Європі доведеться купувати чорне золото в інших постачальників. Кривава війна Путіна вдарила по всіх. За оцінками Світового банку, такого шоку на ринку споживчих товарів не було з 1970-х. Стабілізація вартості енергоносіїв відбудеться лише у 2023-2024 роках.

"Очікується, що ціни на енергоносії зростуть більш ніж на 50% у 2022 році, а потім знизяться у 2023 та 2024 роках. Прогнозується, що неенергетичні ціни, включаючи ціни на сільське господарство та метали, зростуть майже на 20% у 2022 році й також будуть знижуватись у наступні роки. Втім очікується, що ціни на сировинні товари залишаться значно вищими за середній показник за останні п'ять років", – йдеться в оцінках Світового банку.

Зазначимо, свій внесок у вирішенні проблеми дефіциту можуть зробити й українці. Частіше користуватися громадським транспортом, обмежити поїздки на машині без необхідності.

Джерело: Обозреватель

Є проблеми: Нацбанк повідомив, які регіони найбільше відчувають брак робочої сили

субота, 4 травень 2024, 2:35

З 2021 по 2023 рік робоча сила у віці 15-70 років скоротилася більш ніж на чверть. З основних причин - міграція, демографічні втрати та окупація. Про це йдеться в інфляційному звіті НБУ, передають Патріоти України. Так, за оцінками НБУ, робоча сила у в...

Найбільший морський перевізник світу вирішив ліквідувати свій бізнес у Росії

п’ятниця, 3 травень 2024, 22:32

Данська логістична компанія A.P. Moller-Maersk Group відновила процедуру ліквідації своєї російської дочірньої компанії ТОВ «Maersk». Про це пише російський ресурс РБК, передають Патріоти України. У 2022 році, після початку російського вторгнення в Укр...