Дефіцит палива і переплата у 50-100 разів за кілометр підштовхують 'революцію': В Україні шалено зріс попит на електромобілі

Через брак пального та черги на заправках України лише за кілька тижнів попит на недорогі електрокари виріс більше ніж у 35 разів.

За кілька тижнів гострого дефіциту пального та довжелезних черг на АЗС чимало українців замислилися про перехід на електромобіль – попит вже шалений, кажуть в один голос продавці.

І попри призупинення урядом регулювання цін на бензин і дизель, попит навряд спаде, певні вони, адже ціни на заправку викопним паливом та від розетки стануть непорівнюваними.

Відчутна різниця

"Їздити на електромобілі та заряджати вдома за 0,75 грн за кіловат-годину, у разі витрати 12-17 кВт/100 км, це десь у 50 разів, а скоро буде й у 100 разів менше, ніж бензином. Швидкісна зарядка, у 4-5 разів дешевше. І це ще без черг",- переконує СЕО мережі електростанцій Go To-U та координатор Tesla Club Ukraine Назар Шимоне-Давида.

Україна активно везе пальне з ЄС, але АЗС ним майже не торгують. Як будемо заправлятися

Все більше українців у квітні-травні прислухаються до таких аргументів – машини з електродвигунами розкуповують як гарячі пиріжки, кажуть учасники авторинку.

З початком війни в Україні запровадили пільгове розмитнення, щоб українці могли ввозити авто для допомоги армії та для себе, однак на електрокарах це не позначилося: ввозити авто з електродвигуном без мит, ПДВ українці можуть з 2018 року.

Станом на 1 травня 2022 року в Україні зареєстровано 35 762 електромобілі, каже радниця заступника міністра інфраструктури з питань розвитку електротранспорту Марина Китіна.

У квітні додалось 460 авто – через війну поки найменший місячний приріст за останні роки, але травнева статистика буде кращою, певна Китіна.

Такої ж думки Вадим Ігнатов, заступник голови правління Української асоціації учасників ринку електромобілів EV-UA:

"У березні ринок продажу авто завмер. У квітні люди ще розбирались, як далі жити. А вже на початку травня почався справжній бум", – каже він.

Бум в салонах

Попит відчувається як на нові електрокари, так і на вживані. Щоправда, у різних співвідношеннях.

Попит як на електрокари, так і на плагін-гібриди Volvo за останні три тижні зріс дуже відчутно, каже бренд-директор автовиробника в Україні Артем Ткаченко:

"Зокрема, продажі повністю електричного XC40 Recharge та плагін-гібрида XC60 Recharge зросли утричі у порівняннні навіть з довоєнним періодом".

Наразі понад 70% всіх нових продажів Volvo в Україні припадає саме на електрокари та плагін-гібриди, вказує Ткаченко. Салони бренду працюють в регіонах, де це можливо. До замовлення у виробництво доступні всі моделі Volvo, також є обмежений склад в Україні деяких моделей, зокрема плагін-гібридів XC60 Recharge, повідомив Ткаченко.

Також саме на електромобілі зараз є попит в салонах Porsche-Україна, зокрема – модель Taycan, повідомив бренд-директор Ігор Ткаченко. Наразі автомобілі бренду в Україну постачають, додав він.

У салонах Nissan теж кажуть про ажіотаж, зокрема на популярну в Україні модель електрокару Leaf:

"Наразі в дилерській мережі ще залишаються вільні автомобілі, можна одразу придбати, не витрачаючи час на очікування постачання, а найближчим часом ми очікуємо на нову партію".

Там переконують, що ціни на авто, попри зростання курсу валют, залишились на рівні 24 лютого.

Також зростання попиту на електрокари помітили в корпорації "УкрАвто" (бренди Mercedes, Smart, KIA, Opel, Chery тощо):

"Але говорити об'єктивно про темпи складно, оскільки наразі існує дефіцит деяких модифікацій та комплектацій", – визнає генеральний директор компанії "Автокапітал" Валерій Анохін.

Щоб не чекати тижнями на постачання та зекономити, українці надають перевагу вживаним машинам з електродвигунами. І тут зростання попиту на електрокари серед громадян справді шалене, каже керівник підрозділу сервісу оголошень OLX.Авто Андрій Коцина. Там порівняли запити на платформі у квітні-травні з аналогічним періодом минулого року:

"У квітні 2022 року українці стали цікавитися електрокарами в 15 разів частіше, а гібридами – в 11 разів. За перші два тижні травня ці показники збільшилися ще на 152% та 28% відповідно", – каже Коцина.

Однак, чи переросте інтерес в реальну купівлю – залежить від ціни. "У порівнянні з лютим попит виріс у багато разів, якщо судити з кількості дзвінків – на 60-70%, але конверсія у реальні угоди дуже маленька", – скаржиться Богдан Головатюк, засновник компанії tsk.ua, що спеціалізується на доправленні в Україну та обслуговуванні автомобілів Tesla:

"Люди шукають просто електромобіль, і бажано дешевше. А у нас тільки Tesla, до того ж не старші 2015 року зазвичай", – пояснює він.

Доставлення через заблоковані Росією українські порти ускладнилося, але бізнес адаптувався, каже Головатюк: американські авто возять через порти Литви, європейські – звично через західні кордони.

На агрегаторах з продажу авто через підвищений попит зараз на 15-20% менше оголошень з електрокарами із доступного цінового сегмента, каже керівник Громадської спілки "Інститут досліджень авторинку" Станіслав Бучацький:

"Авто за $5000-6000, як раніше, майже не залишилось. Як тільки з’являється якесь оголошення з машиною за доступною ціною – її викуповують за лічені години".

Зараз мінімальний цінник за вживані авто на електриці змістився в бік проміжку $8000–10 000, пояснює Вадим Ігнатов з Української асоціації учасників ринку електромобілів EV-UA: "Далі йдуть нові китайські електрокари з цінником $20 000-30 000, а потім преміальні авто від Tesla та інших автобрендів".

Водночас загальна пропозиція таких авто в Україні зросла в рази – продавці відреагували на попит з боку українців, каже Коцина з OLX.Авто.

У 2021 році електрокари та гібриди на платформі пропонували у 50 разів менше, ніж авто на бензині: всього 3400 та 3200 пропозицій за рік.

Джерело: LIGA.net

Три категорії українців можуть отримати від 11 700 до 27 300 грн від благодійного фонду: Що треба знати

субота, 4 лютий 2023, 12:30

Українці, які постраждали від повномасштабної війни, можуть отримати грошову допомогу від благодійного фонду Ukrainely. Сума виплати становить від 11 700 до 27 300 грн. Громадяни можуть самостійно обрати суму фінансової підтримки, яка їм потрібна, пере...

У Міненерго назвали три області з найскладнішою ситуацією з відключенням світла

субота, 4 лютий 2023, 12:24

У зв’язку з бойовими діями та атаками рсосіян про критичній інфраструктури, найскладніша ситуація зі знеструмленнями спостерігається у Донецькій, Херсонській і Харківській областях. Найбільша частка відключених споживачів через дефіцит генерувальної по...