За кілька тижнів гострого дефіциту пального та довжелезних черг на АЗС чимало українців замислилися про перехід на електромобіль – попит вже шалений, кажуть в один голос продавці.
І попри призупинення урядом регулювання цін на бензин і дизель, попит навряд спаде, певні вони, адже ціни на заправку викопним паливом та від розетки стануть непорівнюваними.
"Їздити на електромобілі та заряджати вдома за 0,75 грн за кіловат-годину, у разі витрати 12-17 кВт/100 км, це десь у 50 разів, а скоро буде й у 100 разів менше, ніж бензином. Швидкісна зарядка, у 4-5 разів дешевше. І це ще без черг",- переконує СЕО мережі електростанцій Go To-U та координатор Tesla Club Ukraine Назар Шимоне-Давида.
Все більше українців у квітні-травні прислухаються до таких аргументів – машини з електродвигунами розкуповують як гарячі пиріжки, кажуть учасники авторинку.
З початком війни в Україні запровадили пільгове розмитнення, щоб українці могли ввозити авто для допомоги армії та для себе, однак на електрокарах це не позначилося: ввозити авто з електродвигуном без мит, ПДВ українці можуть з 2018 року.
Станом на 1 травня 2022 року в Україні зареєстровано 35 762 електромобілі, каже радниця заступника міністра інфраструктури з питань розвитку електротранспорту Марина Китіна.
У квітні додалось 460 авто – через війну поки найменший місячний приріст за останні роки, але травнева статистика буде кращою, певна Китіна.
Такої ж думки Вадим Ігнатов, заступник голови правління Української асоціації учасників ринку електромобілів EV-UA:
"У березні ринок продажу авто завмер. У квітні люди ще розбирались, як далі жити. А вже на початку травня почався справжній бум", – каже він.
Попит відчувається як на нові електрокари, так і на вживані. Щоправда, у різних співвідношеннях.
Попит як на електрокари, так і на плагін-гібриди Volvo за останні три тижні зріс дуже відчутно, каже бренд-директор автовиробника в Україні Артем Ткаченко:
"Зокрема, продажі повністю електричного XC40 Recharge та плагін-гібрида XC60 Recharge зросли утричі у порівняннні навіть з довоєнним періодом".
Наразі понад 70% всіх нових продажів Volvo в Україні припадає саме на електрокари та плагін-гібриди, вказує Ткаченко. Салони бренду працюють в регіонах, де це можливо. До замовлення у виробництво доступні всі моделі Volvo, також є обмежений склад в Україні деяких моделей, зокрема плагін-гібридів XC60 Recharge, повідомив Ткаченко.
Також саме на електромобілі зараз є попит в салонах Porsche-Україна, зокрема – модель Taycan, повідомив бренд-директор Ігор Ткаченко. Наразі автомобілі бренду в Україну постачають, додав він.
У салонах Nissan теж кажуть про ажіотаж, зокрема на популярну в Україні модель електрокару Leaf:
"Наразі в дилерській мережі ще залишаються вільні автомобілі, можна одразу придбати, не витрачаючи час на очікування постачання, а найближчим часом ми очікуємо на нову партію".
Там переконують, що ціни на авто, попри зростання курсу валют, залишились на рівні 24 лютого.
Також зростання попиту на електрокари помітили в корпорації "УкрАвто" (бренди Mercedes, Smart, KIA, Opel, Chery тощо):
"Але говорити об'єктивно про темпи складно, оскільки наразі існує дефіцит деяких модифікацій та комплектацій", – визнає генеральний директор компанії "Автокапітал" Валерій Анохін.
Щоб не чекати тижнями на постачання та зекономити, українці надають перевагу вживаним машинам з електродвигунами. І тут зростання попиту на електрокари серед громадян справді шалене, каже керівник підрозділу сервісу оголошень OLX.Авто Андрій Коцина. Там порівняли запити на платформі у квітні-травні з аналогічним періодом минулого року:
"У квітні 2022 року українці стали цікавитися електрокарами в 15 разів частіше, а гібридами – в 11 разів. За перші два тижні травня ці показники збільшилися ще на 152% та 28% відповідно", – каже Коцина.
Однак, чи переросте інтерес в реальну купівлю – залежить від ціни. "У порівнянні з лютим попит виріс у багато разів, якщо судити з кількості дзвінків – на 60-70%, але конверсія у реальні угоди дуже маленька", – скаржиться Богдан Головатюк, засновник компанії tsk.ua, що спеціалізується на доправленні в Україну та обслуговуванні автомобілів Tesla:
"Люди шукають просто електромобіль, і бажано дешевше. А у нас тільки Tesla, до того ж не старші 2015 року зазвичай", – пояснює він.
Доставлення через заблоковані Росією українські порти ускладнилося, але бізнес адаптувався, каже Головатюк: американські авто возять через порти Литви, європейські – звично через західні кордони.
На агрегаторах з продажу авто через підвищений попит зараз на 15-20% менше оголошень з електрокарами із доступного цінового сегмента, каже керівник Громадської спілки "Інститут досліджень авторинку" Станіслав Бучацький:
"Авто за $5000-6000, як раніше, майже не залишилось. Як тільки з’являється якесь оголошення з машиною за доступною ціною – її викуповують за лічені години".
Зараз мінімальний цінник за вживані авто на електриці змістився в бік проміжку $8000–10 000, пояснює Вадим Ігнатов з Української асоціації учасників ринку електромобілів EV-UA: "Далі йдуть нові китайські електрокари з цінником $20 000-30 000, а потім преміальні авто від Tesla та інших автобрендів".
Водночас загальна пропозиція таких авто в Україні зросла в рази – продавці відреагували на попит з боку українців, каже Коцина з OLX.Авто.
У 2021 році електрокари та гібриди на платформі пропонували у 50 разів менше, ніж авто на бензині: всього 3400 та 3200 пропозицій за рік.
Падіння цін на нафту і період надлишкової пропозиції, що насувається, можуть створити ідеальну можливість для посилення санкцій щодо російських поставок до такого ступеня, що вони фактично почнуть бити по кишені Кремля, передають Патріоти України з по...
В Україні протягом дії воєнного стану пенсіонери-чорнобильці щомісячно будуть отримувати доплату до пенсії у розмірі 2361 грн. Про це йдеться у проєкті закону № 12000, передають Патріоти України. Зазначається, що відповідно до нового законопроєкту про ...