Компанія Автомагістраль-Південь стала головним дорожнім підрядником програми "Велике будівництво". Офіційно вона належить одеситам Валерію Короткову (61%) та Олегу Наливанному, разом з тим, на думку учасників ринку, контролює її інший бізнесмен – Олександр Бойко. Про це йдеться у матеріалі Forbes.ua, зазначають Патріоти України.
У 2017-2019 роках, за даними ініціативи моніторингу прозорості інфраструктури CoST Україна, Автомагістраль-Південь отримала підряди на 26,9 млрд грн. А 2020-го виграла 23% дорожніх тендерів на 28,8 млрд грн – майже стільки ж, скільки три найближчих конкуренти разом узяті. За дев'ять місяців 2021 року Автомагістраль-Південь збільшила портфель контрактів на 20,5 млрд грн (15% розіграних дорожніх тендерів).
1. Автомагістраль-Південь записана на бізнесменів Валерія Короткова та Олега Наливаного (39%). Але співрозмовники Forbes кажуть, що контролює компанію одеський бізнесмен Олександр Бойко, який стояв біля джерел створення Автомагістраль-Південь у середині 2000-х. У березні 2021 року Бойко отримав від АМКУ дозвіл на концентрацію понад 50% Автомагістраль-Південь. Основний бізнес, зареєстрований на Бойку, – компанія Дорожник-97. Вона займається постачанням будматеріалів та техніки. Основний покупець продукції Дорожника-97 – Автомагістраль-Південь. 2020 року оборот Дорожника-97 зріс утричі, до 9,2 млрд грн, а чистий прибуток – майже в 14 разів, до 821 млн грн.
2. Обороти Автомагістраль-Південь збільшуються пропорційно до держбюджету на дорожнє будівництво. За останні два роки він зріс у 2,5 рази, до 124 млрд грн. У 2020 році оборот також збільшився більш ніж у 2,5 раза, до 16,9 млрд грн, прибуток – у 9,4 раза, до 633,9 млн грн.
3. Під час Євро-2012 Автомагістраль-Південь відремонтувала більше доріг, ніж лідер тих часів – донецька Альтком. У кризу 2014 року компанія бралася за будь-які дрібні роботи аж до облаштування території навколо торгових центрів та паркомісць. Після того, як держава розморозила виплати за Євро-2012, компанія реінвестувала гроші у розширення виробничих потужностей та купівлю активів.
4. З 2019 року Автомагістраль-Південь щорічно інвестує в оновлення техніки 50 млн євро. 2022-го компанія збирається купити кілька сотень самоскидів і дорожньо-будівельної техніки, збільшивши парк до 3500 одиниць.
5. Для Автомагістраль-Південь Дніпропетровська область стала одним із ключів до регіональної експансії. Компанія аналізувала держпрограми, тендерну документацію та брала участь у тендерах там, де вважала свої шанси на перемогу високими. Так склалися базові регіони, у яких концентрувалися техніка та персонал: Одеська, Харківська, Львівська та Дніпропетровська області. Автомагістраль-Південь більше не змагається за об'єкти вартістю 10-20 млн грн. Нижня планка – від 50 млн грн, іноді від 100 млн грн.
6. Автомагістраль-Південь орендує кілька поверхів у будівлі ДАК "Автомобільні дороги України" на перехресті вулиць Антоновича та Фізкультури у Києві. Поруч центральний офіс замовника – Укравтодору.
7. Автомагістраль-Південь та ще п'ять великих компаній у 2020 році заснували Національну асоціацію дорожників України (НАДУ). Олександр Бойко став її віцепрезидентом. Шість членів організації, за даними видання "Наші гроші", у 2020 році розіграли між собою 66% контрактів Укравтодору. Окрім Автомагістраль-Південь у НАДУ входять компанії Онур, RDS, Техно-Буд-Центр, Альтком та Автострада (вийшла з НАДУ навесні 2021 року).
Тариф на електроенергію, який був встановлений в Україні, діятиме протягом поточного опалювального сезону. Уряд не має планів щодо його збільшення. Про це повідомив міністр енергетики Герман Галущенко під час "Години запитань до уряду" 17 січня, переда...
Економіка України попри війну продовжує зростання. Показник ВВП на душу населення перевищив довоєнний рівень. Про це повідомив заступник міністра економіки України Андрій Телюпа, передають Патріоти України. . За його словами, зростання реального ВВП У...