Колос на "глиняних ногах" іноземних споживачів: Італія експортним корегуванням одного єдиного продукту завдала на диво потужного удару по харчовій промисловості КНР

Домінування КНР на ринку томатного пюре тепер обернулось кризою. Надлишок продукції змушує Китай шукати нових споживачів та знижувати ціни. Збитки сягають сотень мільйонів доларів

Китай, який є найбільшим у світі виробником томатного пюре, зараз має велику проблему. Його продажі в Італії – одного з головних покупців – цьогоріч сильно впали. Як наслідок, на складах Китаю накопичилися величезні запаси томатного концентрату, які дешевшають і втрачають цінність, передають Патріоти України з посиланням на Financial Times.

Італія, хоч і відома своєю томатною кухнею, довгий час купувала китайське пюре для консервної промисловості. Там змішували китайський концентрат із місцевими томатами, щоб робити соуси та консерви для всієї Європи. Однак ця відпрацьована схема дала збій.

Попит впав через кілька причин:

  • італійці почали більше цікавитися, звідки продукт походить;
  • уряд посилив перевірки і звертає увагу на умови виробництва в Китаї;
  • дешеве китайське пюре тисне на місцевих виробників і знижує ціни.

«Люди та ресторани ставлять більше запитань про походження продукту, і магазини не хочуть ризикувати репутацією», – зауважив італійський дистриб’ютор.

Крім того, подорожчала доставка, і Китай втратив свою перевагу на світовому ринку. Те, що раніше приносило сотні мільйонів доларів, зараз просто зникло.

Через зменшення експорту в Італію на складах Китаю накопичилися великі запаси томатного концентрату. Китайські заводи намагаються продати його в Африку, на Близький Схід або до Південної Америки, але ці ринки не можуть купити так багато. Більшість концентрату призначена для великих фабрик та харчових сервісів, тому продати його складно, а ціни падають.

Європейські країни тепер більше контролюють постачання і намагаються купувати локальні продукти. Південні країни, які виробляють томати, намагаються зайняти ринок Китаю.

Річ у тім, що Брюссель посилив правила щодо етики та екології, а це значно ускладнює роботу китайським експортерам. Ба більше, Іспанія та Португалія хочуть ще жорсткіших правил щодо маркування продуктів, аби покупці точно знали, звідки пюре. Якщо їх ухвалять, китайське пюре і далі втрачатиме позиції в Європі.

Для Китаю ця криза не тільки економічна, а й стратегічна. Томатне пюре – один із найпоширеніших продуктів у світі, який використовують у готових стравах та соусах. Китай контролював цей ринок, а тепер він втрачає вплив і змушений знижувати ціни. Реалізувати надлишок пюре навряд чи швидко вдасться. Ситуація є яскравим прикладом того, як навіть звичайні продукти можуть мати значний вплив у світовому бізнесі.

Є нюанси: Які обсяги споживання світла покриває субсидія

понеділок, 24 листопад 2025, 19:57

В Україні діють соціальні норми, за якими населенню надають пільги на оплату електроенергії. Умови соціальних норм відрізняються залежно від обставин. Редакція сайту Новини.LIVE розповідає про це детальніше, передають Патріоти України. Від наявності га...

Зимова підтримка 2025: Українцям пояснили, на що не вдасться витратити гроші

понеділок, 24 листопад 2025, 19:02

У листопаді усі громадяни України реєструються на виплату одноразової грошової допомоги від держави у розмірі 1 тисячі гривень, передають Патріоти України. Ці гроші можна буде витратити, зокрема, у продуктових магазинах, тобто, купити продукти. Парале...