Українці стабільно переводять авто на газ: Ось на які машини ставлять ГБО та скільки можна заощадити

Ринок встановлення газобалонного обладнання (ГБО) в Україні демонструє стабільну, хоча й невисоку активність, утримуючись на рівні 1000-1200 установок щомісяця з весни 2025 року. ГБО здебільшого ставлять на великі авто, завезені з-за кордону, для яких перехід на газ є чи не єдиним способом збалансувати високу витрату пального з прийнятним бюджетом, передають Патріоти України

Про це свідчать дані Інституту досліджень авторинку. Аналітики зазначають: ключовим фактором, що підтримує цей попит, є ціни на пальне: від початку року ціна на автогаз поступово знижувалася, а на бензин, навпаки, зростала.

Рейтинг моделей авто загалом відображає саме цю орієнтацію на економічний "тюнінг" сімейних авто та позашляховиків з метою компенсації високої витрати пального. "Особливо виділяються американські автомобілі, такі як Jeep та Ford, що свідчить про активну конверсію імпортованих машин, які часто мають двигуни чималого об'єму, де економія від ГБО є максимальною", – зазначають аналітики.

Цей сегмент представлений цілим списком: Nissan Rogue, Jeep Cherokee, Mitsubishi Outlander, Toyota Camry та Dodge Journey. Поряд з ними в топі утримуються й універсальні бестселери: Skoda Octavia, Hyundai Tucson та Toyota RAV4.

Газ чи бензин: що вигідніше

За даними "Все АЗС", станом на 27 жовтня в Київській області 1 літр бензину А-95 коштує в середньому 57,24 грн, а 1 літр автогазу – 33,99 грн. Якщо вважати, що при витраті 10 л бензину на 100 км витрата газу для того ж авто становить близько 12 л:

  • поїздка на бензині коштуватиме 572,4 грн;
  • на газі – 407,88 грн, тобто приблизно в 1,4 раза дешевше.

Утім, під час переведення автомобіля на газ варто пам'ятати, що сама газова установка теж коштує грошей. Тобто, щоб отримати вигоду, спочатку доведеться вкластися в установку обладнання:

  • ГБО 2 покоління для 4-циліндрових моторів коштує від 8 тис. грн;
  • обладнання 4 покоління – 12-26 тис. грн залежно від марки;
  • преміум-рішення для потужних багатоциліндрових авто – 30-40 тис. грн;
  • додаткові обов'язкові витрати: сертифікація – близько 3 тис. грн, перереєстрація в сервісному центрі МВС – 900 грн.

Тобто здебільшого вартість переведення авто на газ становить мінімум 12 тис. грн плюс реєстрація, тобто близько 16 тис. грн. Тобто при економії 164,52 грн на кожних 100 км потрібно проїхати 9725 км, поки ГБО окупиться. В Україні середній пробіг авто, що активно використовуються, на рік становить близько 20 тис. км, а тому можна припустити, що в активного водія установка може окупитися за півроку.

Умови виходу на пенсію змінять: Ось скільки треба мати стажу вже з 2026-го

вівторок, 28 жовтень 2025, 12:27

В Україні в 2026-му знову посилять умови виходу на пенсію. Замість 32 років стажу, як цього року, треба буде мати щонайменше 33 роки стажу для виходу на пенсію в 60 років, передають Патріоти України. Як повідомили OBOZ.UA в ПФУ, минулого року пенсію пр...

"Друга пенсія" для українців не стане обов'язковою? Що готує влада в Україні

вівторок, 28 жовтень 2025, 11:42

В Україні застопорилося запровадження обов'язкових накопичувальних пенсій (т.зв. друга пенсія, що доповнює "першу", солідарну, виплату) - у Кабінеті міністрів тепер вважають, що цей рівень пенсійної системи має бути виключно добровільним. При цьому в у...