Україну наводнили старі іномарки - власникам таких авто загрожує новий податок

Незважаючи на плани чиновників ввести утилізаційний збір для старих авто, тільки за вересень в Україні зареєстрували 54,3 тис. уживаних легковиків. Усі ці машини ввезли в країну з-за кордону, зазначають Патріоти України.

Загалом 85% усіх авто, які потрапляють до України, – вживані. Для електрокарів відсоток ще вищий – 88%. Власникам таких автомобілів у майбутньому загрожує сплата нового податку – по 3-6 тис. грн.

Якщо порівняти обсяги закупівлі імпортного "секонд-хенду" з торішніми, то вони зросли в 1,5 раза, свідчать дані аналітиків асоціації "Укравтопром". Усього з початку року до України ввезли 355,6 тис. старих автомобілів. Цей показник за рік виріс на 47%. Окрім того, це означає, що вживані авто купують в 4,7 раза частіше, ніж нові.

Практично весь авторинок України – це іномарки. Тому статистика реєстрацій іноземних авто досить чітко демонструє ситуацію, що склалася. За підрахунками Федерації роботодавців автомобільної галузі, середній вік машини в Україні становить 22,7 року.Через це почали бити на сполох екологи. Державна екоінспекція пояснила: старі авто служать недовго, а після закінчення терміну експлуатації їх просто кидають на звалищах і у дворах. Це небезпечно для навколишнього середовища – ґрунт забруднюється свинцем, іржею, відпрацьованими мастилами. І що старше авто, то більше шкоди від нього.

Наразі тільки 5% автовласників віддають машини на утилізацію. В майбутньому це хочуть змінити. Але безкоштовно утилізувати автомобілі ніхто не буде – кожному автовласнику доведеться заплатити 100-200 євро (3-6 тис. грн) за цю послугу.

Гава Асоціації автомобільних імпортерів і дилерів Олег Назаренко, якщо частину деталей авто ще можна використовувати повторно, власнику можуть виплатити компенсацію.

Крім того, екологи сподіваються, що новий податок відвадить українців від покупки "автомотлоху". Адже поки такі машини ще на ходу, вони забруднюють повітря сильніше за нові автомобілі. Але, з огляду нарівень життя українців, це навряд чи спрацює. Якщо уявити, що покупець накопичує на нове авто з мінімальної зарплати, то вийде, що в Україні це займе майже 40 років, у той час, як у країнах Європи – близько п'яти.

В результаті старими машинами володіють ті українці, у яких немає коштів на придбання нового авто. І якщо податок на утилізацію зачепить тільки їх, це може боляче вдарити по гаманцях тих, хто бідніший.

Угорщину дотисли, союзники дотискають Австрією та Словаччини: ЄС погодив план відмови від російських енергоносіїв до 2028 року. Суть плану

п’ятниця, 10 жовтень 2025, 19:00

Посли країн ЄС погодили продовження реалізації плану блоку, який передбачає повну відмову від імпорту російської нафти та газу до 2028 р. Коли має бути ухвалено закон та чи є в середині блоку країни, що прагнуть цього уникнути, передають Патріоти Украї...

Рада встановила нові пільги для кількох категорій українців: Стало відомо, хто і за що більше не платитиме

п’ятниця, 10 жовтень 2025, 17:35

Для мешканців та бізнесу, які живуть та працюють у прифронтових регіонах та регіонах, де відбуваються бойові дії, скасовується низка обов'язкових платежів, передають Патріоти України. . «Закон передбачає звільнення від сплати адміністративних зборів т...