"Укрзалізниця" зробила Ахметову боляче

Держрегуляторна служба погодила підвищення тарифів на вантажні перевезення Укрзалізниці у два етапи, що у 2021 році принесе їй 10 млрд грн – найбільше зміни вплинуть на "Метінвест" Ріната Ахметова. Про це повідомив член наглядової ради УЗ Сергій Лещенко, зазначають Патріоти України.

Раніше відповідні зміни погодили Мінфін і Мінекономіки. Наразі залишилося лише зареєструвати наказ у Мін'юсті.

Лещенко зауважив, що найбільше підвищення торкнеться олігарха Ріната Ахметова: 3,2 млрд грн для "Метінвесту" і 1 млрд грн для ДТЕК. Так, на перевезення залізної руди тариф зросте з 1 вересня 2021 року на 8%, з 1 січня 2022 року на 20,4%.

На перевезення агропродукції з 1 вересня 2021 року на 8%, а з 1 січня 2022 року – на 6%. Також збільшується тариф на порожній пробіг.

Раніше ексочільник залізниці Іван Юрик зазначав, що за зміни тарифів з 1 вересня Укрзалізниця до кінця року зможе отримати додаткові доходи в сумі 1,783 млрд грн і близько 10 млрд грн — у наступному році.

За словами Лещенка наглядова рада УЗ ще рік тому виступила з ініціативою зміни тарифів, коли ціни на залізну руду лише почали зростати. Проте рішення блокувалося лобістами на рівні Держрегуляторної служби.

У січні 2021 року наглядова рада доручила ексочільнику УЗ Володимиру Жмаку знову запустити процес підвищення тарифів для вантажних перевезень, проте він зміни не підтримав. Жмак заявляв, що вантажні тарифи не є основною причиною збитків УЗ, а тому у 2021 році вартість перевезень вантажів не зросте.

Читайте також: Корупція та тарифи для Ахметова: за що летять голови в "Укрзалізниці"

Нагадуємо:

Рада нацбезпеки ініціювала введення тимчасового керівництва на Укрзалізниці до обрання голови правління та формування повноцінних органів управління товариства через критичний стан підприємства, що становить загрозу нацбезпеці.

В РНБО з посиланням на дані СБУ звернули увагу на недосконале тарифне регулювання, внаслідок чого тільки в останні 4 роки компанія втратила майже 100 млрд грн.

"Подальша робота компанії в рамках економічно необґрунтованих тарифів призведе до банкрутства", - вважають в СБУ.

Йдеться про різницю в тарифах для різних класів вантажів – дискримінаційний метод субсидіювання перевізників руди за рахунок інших вантажовідправників і за самої "Укрзалізниці".

Чисельні спроби змінити щось в цьому напрямку завжди зупинялися лобістами олігарха Ріната Ахметова, чий бізнес отримує найбільші преференції від чинних тарифів на залізничні перевезення.


Свої гроші скінчились? Російський банк запропонував бізнесу їхати за кредитами до Білорусі

субота, 23 листопад 2024, 9:50

Великі відсоткові ставки в банках Росії змусили російських підприємців шукати гроші у сусідніх державах. "Сбербанк" запропонував російським компаніям брати кредити в Білорусі, де працює дочірній банк. Про це пише The Moscow Times, передають Патріоти Ук...

В ЄС злякалися дешевого меду з України: Що відбувається з цінами

субота, 23 листопад 2024, 8:58

Представники Болгарії та Румунії вимагають захисту від імпорту дешевого меду з України. Від занизької закупівельної ціни на мед страждають і самі українські пасічники. За їхніми словами, відвантажувати продукт оптовикам восени-2024 доводиться від 55 гр...