Вже з 1 липня 2021 року в Україні відкривається ринок землі. Це дозволить громадянам вільно купувати і продавати землі сільськогосподарського призначення, які належать їм за правом приватної власності, передають Патріоти України.
У Центрі з надання безоплатної правової допомоги продовжують інформувати українців про важливі нюанси, пов'язані з процедурою купівлі-продажу земельних ділянок. Цього разу розповіли, які документи необхідно зібрати продавцю і які податки доведеться сплатити.
Як говориться в повідомленні, ціна на землю буде формуватися за домовленістю між покупцем і продавцем. Однак до 1 січня 2030 року ціна продажу земельних ділянок сільськогосподарського призначення, виділених в натурі (на місцевості) власникам земельних часток (паїв), не може бути менша від їхньої нормативної грошової оцінки, яку буде проводити відповідний орган Держгеокадастру.
Які податки платить продавець?
Фізична особа у разі продажу земельної ділянки має право не платити податок на доходи фізичних осіб (ПДФО) і військовий збір (ВЗ) за умови, якщо вона продає нерухоме майно вперше протягом року, водночас розмір земельної ділянки не перевищує норму безоплатної передачі, визначеної в статті 121 Земельного кодексу України, та земельна ділянка перебуває у власності продавця понад 3 роки.
В іншій ситуації громадянину доведеться сплатити 5% ПДФО і 1,5% ВЗ від вартості земельної ділянки, встановленої в договорі. Для продавців-нерезидентів ставка ПДФО у разі продажу належної їм нерухомості становить 18%.
Договір купівлі-продажу земельної ділянки повинен містити всі умови, перераховані в статті 132 Земельного кодексу України, зокрема й кадастровий номер, цільове призначення, склад угідь, наявні обмеження тощо. Перед укладенням угоди потрібно перевірити реєстрацію земельної ділянки в Держземкадастрі і реєстрацію права власності в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно.
Чи потрібно нотаріальне посвідчення договору купівлі-продажу землі?
Нотаріус посвідчує відповідний договір лише за наявності оціночної вартості такого нерухомого майна та документа, який підтвердить сплату податку на доходи в бюджет продавцем. Такий податок майбутній продавець переказує в бюджет за місцем нотаріального посвідчення зазначеної угоди в розмірі 0,1 прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Нагадаємо, ухвалений ще минулого року Закон про запуск ринку землі передбачає поетапне придбання права власності на земельні ділянки:
В Україні діє обов'язкова повірка лічильників води, яка проводиться кожні чотири роки. Процедура необхідна для підтвердження точності та правильної роботи приладів обліку. На відміну від лічильників газу, де періодичну повірку завжди оплачує облгаз, за...
Європейська комісія (ЄК) зрештою нібито відкличе або ж поступово відмовиться від запропонованого проєкту бюджету Європейського союзу (ЄС) на 2 трильйони євро, передають Патріоти України з посиланням на прем'єр-міністра Угорщини Віктора Орбана, якого ци...