Заборгували вже мільярди гривень: Українці масово беруть "кредити до зарплати"

Українці за 2023 рік оформили 8,2 млн мікрокредитів ("швидкі кредити", "гроші до зарплати") на загальну суму 49,62 млрд грн. Це в 1,5 рази більше, ніж роком раніше. Ба більше, зростають і борги за позиками "до зарплати" – їхня сума становить уже 9,3 млрд грн, передають Патріоти України.

Щомісяця українці беруть по 700 тисяч мікрокредитів. Про це свідчать розрахунки "Опендатабот".

"Суми і кількість мікропозик стабільно зростають, проте все ще менше показників напередодні повномасштабного вторгнення", – зазначають аналітики. Так, середня сума мікрокредиту становила 4926 грн. Це на 7% більше, ніж 2021 року.

Водночас заборгованість українців за мікрокредитами за рік зросла на 16% і досягла 9,3 млрд грн. І головна проблема полягає в тому, що борги зростали майже постійно.

Так, якщо протягом 2022 року заборгованість зменшувалась щоквартально та досягла найменшого показника – 8,03 млрд грн станом на 1 січня 2023 року, то протягом трьох кварталів 2023 року вона зростала щоквартально. Лише наприкінці року сума заборгованості зменшилась на 144 млн грн.

Головна проблема "швидких кредитів" позичок – величезні кредитні ставки. Вони сягають сотень тисяч відсотків на рік. Зрозуміло, що гроші дають у кредит не на рік, а на період до одного місяця. Але річний процент ризикує заплатити той, хто не зміг повернути кредит вчасно.

Компанії пропонують акції для першої позики, проте така пропозиція – спроба залучити клієнта до мікрокредитування. Наприклад, одна із компаній на своєму сайті обіцяє за кредит на 15 тис. грн на місяць взяти як відсоток лише 45 грн. Однак на сайтах кредиторів вказані справжні умови договору. Відповідно до них, реальна річна процентна ставка може досягати 105 015% річних. Тобто практично будь-який клієнт, який вчасно не поверне кредит, опиниться у борговій ямі.

Бодяга, недолив та і не тільки: Куюн пояснив небезпечність пальнго на "дешевих заправках"

середа, 29 травень 2024, 7:27

Основні фактори низької вартості пального на АЗС, які торгують "дешевим" пальним, – низька якість, недолив та несплата податків. Про це написав на своїй сторінці у Фейсбук директор Консалтингової компанії "А-95" Сергій Куюн. "Якість (читай бодяга). Лаб...

Шок для ринку: Якщо акцизи на пальне піднімуть до рівня, який пропонує Кабмін, то акциз на автогаз у нашій країні буде найвищим у Європі

середа, 29 травень 2024, 6:53

Збільшення акцизів на паливо, яке має розпочатися в Україні 1 липня 2024 року, не відповідає директиві Євросоюзу, і тому до нього потрібно внести корективи. Такого висновку в результаті аналізу законопроєкту №11256 дійшли експерти аналітичного агентств...