Спробуйте продавити систему
Сучасні автомобілі з метою підвищення безпеки оснащені двоконтурною гальмівною системою. Якщо один контур відмовить, другий - резервний - продовжить працювати. Щоб його задіяти, потрібно уривчасто натискати і відпускати педаль. Після кількох рухів система прокачається, тиск у ній вирівняється, і гальмо знову почне діяти.
Якщо це не допомогло - є ще два способи впоратися з ситуацією.
Гальмування двигуном
Для гальмування двигуном необхідно зняти ногу з педалі газу. При цьому припиниться подача палива в циліндри, а у впускному колекторі з'явиться розрідження, що гасить енергію поршнів. Посилиться опір обертаючих елементів, що викличе уповільнення, яке передається на провідні колеса. Автомобіль поступово буде зупинятися.
Водночас якщо тримати педаль зчеплення натиснутою або перейти на нейтральну передачу, то такий прийом не спрацює.
Гальмування передачами
Прискорити гальмування двигуном можна за допомогою поетапного перемикання на знижену передачу. При кожному переході знижуються обороти двигуна і посилюється опір деталей, що крутяться, всередині автомобіля. Тому машина гальмує швидше.
Механізм перемикання стандартний - при переході на понижену швидкість треба видавити зчеплення і після переведення важеля в потрібне положення її плавно відпустити. При цьому швидкість машини практично одразу знизиться. Запам'ятайте - автомобіль гальмує за відпущеної педалі, коли є зв'язок між двигуном і колесами.
Гальмування ручним гальмом
Таке гальмування підходить лише для невисоких швидкостей. Якщо швидкісний режим дозволяє, можна легко підняти важіль ручника. При цьому натягнуться троси, які притиснуть гальмівні колодки до барабанів, колеса заблокуються та машина зупиниться.
У сучасних машинах часто додають електронний варіант, який блокує задні колеса. Однак будьте обережні, якщо підняти ручник занадто різко, то машину занесе. Тому слід спрямовувати кермо у бік занесення для стабілізації.