Одним з найбільш незвичайних сучасних танків є ізраїльська Merkava. Машина, експлуатацію якої почали 1979-го, відрізняється незвичайною компоновкою. «Класичне» розташування елементів танка передбачає розміщення відділення управління в носовій частині, бойового відділення посередині, і моторно-трансмісійного - в кормі, зазначають Патріоти України.
Більшість сучасних ОБТ побудовані за такою схемою. В ізраїльському ж танку все зовсім інакше. З огляду на те, що на чільне місце поставлено виживання членів екіпажу, розташування вузлів машини цілком підпорядковане цієї мети. Так, мотор розташовується в передній частині - праворуч від місця механіка-водія. Останній, таким чином, прикритий не тільки бронею корпусу, а й агрегатами мотора і трансмісії. Бойове відділення, розташоване в кормі теж приховано двигуном, а не навпаки. Це дозволило розмістити контейнери з пострілами в самій задній частині танка.
«На ілюстрації можна помітити підйом верхньої лобової деталі корпусу, який заважав огляду механіка-водія. У Merkava Mk.4 цей дефект усунули .
Перша Merkava була створена в 1979 році під керівництвом ветерана кількох воєн Ісраеля Таля. Мабуть, керівництво проектування танка солдатом, а не інженером, зумовило незвичайну конструкцію бойової машини. Хоч вона не нова. Ще в 1946 за такою ж компонувальною схемою створили французький танк AMX-13, який був на озброєнні Ізраїлю - в тому числі.
Особливістю всіх машин серії є пружинна підвіска, яка не властива сучасним ОБТ. Її мінусом є велика розгойдування при стрільбі відразу. Хоча, ізраїльські військові переконані, що для близькосхідного театру - це найкращий варіант. Друга незвичайна деталь - десантне відділення в кормі корпусу. Мінус - більшу заборонований простір. Плюс: машина, по суті, перетворюється в надзборою і захищену БМП.
Розташований в носі корпусу, зліва цей член екіпажу прикритий мотором і трансмісією. Потрапити на своє місце водієві «Меркава» можна як через свій люк, так і через десантне відділення - пройшовши всію машину уздовж. Огляд забезпечують три перископічних прилади спостереження. В силу свого положення, водій «Меркава» має поганий огляд вправо. Дивитися прямо заважав лобовий бронелист з помітною опуклістю, яку усунули лише в Mk.4. Тоді ж була додана камера заднього виду. Крім цього, найсучасніша «Меркава» за сполучення німецького двигуна і автоматичної трансмісії може розігнати 70-тонний танк до 60 км \ год.
«Місце механіка-водія з іншого ракурсу. Порівняно вузьке місце цього члена екіпажу обумовлено компонуванням: за правою перегородкою знаходиться двигун»
Командир екіпажу розташований у вежі праворуч. Після посилення бронювання даху вежі на Merkava Mk.4, він став володарем єдиного баштового люка, який, до слова, можна відкрити лише за допомогою механізму. У люка встановлений 7,62-мм кулемет FN Mag. Починаючи з Mk.3, командир отримав практично повний огляд завдяки камерам, що охоплює мертві зони машини. З «класики» - п'ять перископічних приладів і панорамний приціл.
«Місце командира Merkava Mk.4. Крім перископічних приладів спостереження, командиру доступна панорама з тепловізіонним каналом і змінною кратністю (х4 - х20). Джойстик в правій руці дозволяє дублювати оператора основного знаряддя»
«Місце командира в Merkava Mk.4. Дисплей зліва від візира прицілу - частина системи VDS-60, що дозволяє в реальному часі збирати і записувати дані з поля бою »
«Вид через тепловізійний приціл командира Merkava Mk.4"
В сучасній оселі з'являється все більше техніки, яка суттєво полегшує щоденне прибирання. Очищення поверхонь без використання хімічних засобів стає можливим завдяки пароочиснику. Ефективний у боротьбі з брудом, мікробами та пилом, прилад чудово підходи...
Ремінь газорозподільного механізму (ГРМ) - забезпечує синхронну роботу клапанів і поршнів, контролюючи їхній рух. Якщо ремінь ГРМ виходить з ладу, це часто призводить до серйозних пошкоджень двигуна. У дизельних автомобілях, де двигуни працюють під під...