Росія полюватиме на літаки ASC 890, які отримає Україна: Forbes дав невтішний аналіз. Однак не все так погано

Публікація солідного бізнес-видання вже викликала критичні зауваження воєнних експертів

За словами журналістів, літаки ДРЛС дуже вразливі. Ті ж російські ВПС вступили у війну з 8 або 9 літаками ДРЛС А-50 і вже втратили два з них. Як пише видання Forbes, Росія з першого дня полюватиме на літаки ASC 890 (їх також називають Saab 340 AEW), які Україна отримає від Швеції

За словами журналістів, це літаки дальнього радіолокаційного стеження (ДРЛС). Пол Йонсон, міністр оборони Швеції, заявив, що літаки зі встановленими нагорі радарами є для України новим засобом боротьби як з повітряними, так і з морськими цілями.

Однак, як повідомляється, літаки ДРЛС дуже вразливі. Ті ж російські ВПС вступили у війну з 8 або 9 літаками ДРЛС А-50 і вже втратили два з них.

У матеріалі йдеться, що пара шведських літаків ДРЛС може виявитися навіть більш вразливою, ніж А-50. У А-50 чотири реактивні двигуни. У Saab 340 встановлено двотурбогвинтовий двигун, який дозволяє машині літати з меншою швидкістю, ніж А-50.

Повідомляється, що російські ВПС мають на озброєнні ракету класу "повітря-повітря" Р-37М. Носіями таких ракет є Міг-31БМ. Вони літають біля російсько-українського кордону. Ракети Р-37М загрожують практично всьому повітряному простору України. При чому ASC 890 не дуже маневровий.

Видання пише, що літакам ДРЛС дуже важко сховатися. Коли їхні радари вимкнені, вони насправді не виконують свою роботу. ВПС США вже відходять від практики застосування таких літаків і все частіше переносять завдання раннього попередження на супутники.

За словами журналістів, Україна не відмовиться від літаків ДРЛС, однак, щоб не втратити їх, їй доведеться знайти спосіб знизити ризики, з якими можна зіткнутися через російські ракети. Можливо, ASC 890 літатимуть нечасто і непередбачувано, а їхні радари триматимуть вимкненими до останньої можливої секунди.

При цьому варто мати на увазі, що публікація солідного бізнес-видання вже викликала критичні зауваження воєнних експертів. Так Олександр Коваленко наголошується, що літаючий шведський радар далеко в українському тилу можна збити лише одним класом ракет і то при запуску російського аналогу Saab 340 - А-50, як цілевказівника. Однак росіяни дуже бережуть свої стратегічні А-50, після того як українці знешкодили дві такі "пташки". Крім того, горизонт роботи Saab 340 складає 500 км, в той час як А-50 лише 300 км. Так хто кого першим побачить - питання риторичне, тим більше з урахуванням що А-50 навряд тепер ризикне підлітати ближче 100-150 км від лінії фронту. Отже Saab 340 може безпечно діяти від передових позицій ворога за 200 км і давати цілевказівки для F-16 на глибину 300 км ворожого тилу. Більш ніж достатньо, щоб тримати ворожі літаки на цій дистанції.

Путін у захваті від нової стратегії національної безпеки США, оскільки його інтереси збігаються з інтересами Трампа щодо Європи, - Bloomberg

середа, 10 грудень 2025, 12:05

На думку колумніста Марка Чемпіона, стратегія закликає до розриву трансатлантичного альянсу, до якого Кремль прагнув з 1945 року, передають Патріоти України. Головна причина - інтереси США тепер збігаються з інтересами Москви щодо Європейського Союзу. ...

Цифри значні: Російське командування приховує реальні втрати на Покровському напрямку, оформлюючи вбитих як СЗЧ

середа, 10 грудень 2025, 11:56

На Покровському напрямку російське командування систематично приховує реальні втрати, оформляючи загиблих військових як СЗЧ (самовільно залишили частину). Про це свідчать дані агентів руху опору "Атеш", які працюють усередині 30-ї окремої мотострілецьк...