Аеропорти Києва (Бориспіль, Жуляни) та Львова є головними претендентами на відкриття для відновлення цивільних авіаперельотів в Україні. Втім, на який саме впаде вибір, залежить від їхньої готовності та наявності навченого персоналу, необхідних укриттів тощо. Про це OBOZ.UA розповів експерт із питань розвитку авіаційного ринку Богдан Долінце, передають Патріоти України.
Він зазначив: жорсткість вимог, що висуваються, може призвести до того, що низка аеропортів на заході України не буде використовуватися – адже до повномасштабного вторгнення їх не розвивали як слід.
"Це залежатиме від того, наскільки кожен аеропорт продемонструє свою готовність і підтвердить авіарегулятору, що у них є навчений персонал, необхідні укриття, що вони підготовлені і можуть правильно діяти. Це може сказати лише відповідний аудит", – пояснив Долінце.
При цьому він наголосив: лише на підставі результатів аудиту авіарегулятор може визначити перелік аеропортів, які будуть відкриті. А також список:
"Аеропорти, які перебувають у Києві чи іншому регіоні України, можуть бути більш підготовлені, ніж аеропорти на заході країни. У які, наприклад, раніше не інвестували час, сили та ресурси", – констатував експерт.
Загалом же, зазначив він, поки що головними претендентами на відкриття є аеропорти Києві (Бориспіль та Жуляни). А також Львова.
"Виходячи зі стуану та готовності кожного окремо взятого аеропорту можна буде говорити про можливість відкриття або часткового відкриття. І, зрозуміло, там може це бути або аеропорт Львова, або інший аеропорт, або аеропорти Києва", – резюмував він.
Які умови для відновлення пасажирських перельотів
Водночас, визнавав Долінце раніше, перш ніж відновлювати цивільне авіасполучення, Україні треба вирішити питання безпеки. Адже війна триває, і саме аеропорти можуть стати бажаними цілями для ворога. Але це не єдина складність із відновленням польотів. Також є серйозні проблеми зі:
"Немає офіційних правил, регламентів, процедур про те, яким чином повинні працювати аеропорти в умовах повітряної тривоги. Як мають евакуюватися пасажири, якщо вони на борту або, наприклад, якщо вони стоять у черзі на посадку. Величезний пул питань на сьогоднішній день не врегульовано в українському законодавстві", – попередив фахівець.
За словами Долінце, існуючі авіаційні правила розраховані на умови мирного часу. Ба більше, відкритим залишається питання наявності та місткості сховищ і укриттів в аеропортах. Також для виконання польотів будуть необхідні дозволи спеціальних органів безпеки, зокрема Сил протиповітряної оборони.
Чому в Україні знову заговорили про поновлення перельотів
Відновленню розмов про можливість відновлення громадянських перельотів в Україні передувала заява міністра розвитку громад, територій та інфраструктури Олександра Кубракова про те, що Україна розпочинає офіційні переговори про відкриття пасажирських аеропортів. Зокрема:
При цьому говорити про якісь конкретні терміни відновлення пасажирського авіасполучення, за його словами, поки не можна.
"Неможливо здійснювати міжнародні авіаперельоти без узгодження двох регуляторів – європейського та американського... Українська сторона вже передає регуляторам своє бачення, як ринок працюватиме в умовах військового стану, свою оцінку ризиків, підходи, алгоритми... Не хочу жодних термінів промовляти, але зараз ми вже передаватимемо офіційно наше бачення регуляторам, і ми вступаємо з ними в офіційні переговори", – заявив Кубраков.
За його словами, наразі розробляється кілька планів відновлення пасажирських польотів, вони стосуються різної кількості аеропортів. Основний план може бути обраний лише після отримання перших коментарів від авіаційних регуляторів.
До цього ж – у січні-2024 заступник голови Офісу президента Ростислав Шурма заявляв, що розглядаються 2 аеропорти – "Бориспіль" та Львівський аеропорт. Однак, пріоритетним, за словами Шурми, є саме перший.
Таку можливість допустив голова ОП Андрій Єрмак. Втім, за його словами, головною умовою є надання Україні додаткових систем ППО.
Що кажуть військові
Варто враховувати, що спікер Повітряних сил ЗСУ Юрій Гнат раніше чітко означав: єдиною умовою для відновлення польотів стане наявність у військових усіх необхідних засобів для захисту неба. Він пояснив: наразі всі українські аеродроми – "оперативні". І всі вони перебувають у підпорядкуванні військових.
"Треба розуміти, яка існує безпека чи небезпека... Якщо противник розуміє, що в Україні є аеропорт, що функціонує, то в ньому бачитиме потенційну мету", – констатував Ігнат.
Різниця між міжконтинентальними балістичними ракетами (МБР) та балістичними ракетами середньої дальності (БРСД) у випадку РС-26 "Рубеж", також ймовірно відомої як "Орешник", полягає в класифікації, визначеній Договором про ліквідацію ракет середньої і ...
Обстріл Дніпра балістичною ракетою "Орєшнік" та заяви російського диктатора Володимира Путіна, не свідчать про істотні зміни в ударних можливостях Росії або ризик застосування нею ядерної зброї, передають Патріоти України з посиланням на звіт Інститу...