Державне підприємство "Дослідно-проектний центр кораблебудування" (ДПЦК) спільно з Херсонським державним заводом "Паллада" завершили роботу над унікальним проєктом, який має зацікавити Військово-Морські Сили України та флоти інших держав. Адже йдеться про рішення, що здатне суттєво вплинути на покращення показників готовності кораблів до виконання бойових завдань, зазначають Патріоти України.
Бойовий корабель перед виходом у море на завдання має не лише поповнити запаси боєприпасів, палива та харчів, але й пройти електромагнітну обробку. Або так зване "розмагнічування".
Завдяки розмагнічуванню корабля, серед іншого, знижується ймовірність його підриву на морських мінах з магнітним або індукційним підривачем. Крім того, електромагнітна обробка дозволяє істотно підвищити точність роботи навігаційного обладнання корабля.
Для "розмагнічування" кораблів, до яких висуваються вимоги з магнітного захисту, створені спеціальні судна з відповідним оснащенням.
З огляду на постійну потребу у такій процедурі і задля суттевого пришвідшення цього процесу при підготовці бойових сил ВМСУ чи флотів інших країн до виконання завдань за призначенням Державне підприємство "Дослідно-проектний центр кораблебудування" (ДПЦК) спільно з Херсонським державним заводом "Паллада" розробили проєкт багатофункціонального композитного доку.
У порівнянні зі судами розмагнічування такий док дозволяє виконувати електромагнітну обробку (ЕМО) швидше - замість діб йдеться про лічені години, і цю роботу виконує лише одна особа на тлі цілого екіпажу судна розмагнічування.
Порівняльні характеристики |
ЕМО судном розмагнічування, пр.130 (СР "БАЛТА") |
ЕМО в доці |
Відповідність вимогам РМЗК |
Так |
Так |
Граничні розміри об'єкту, що оброблюється |
Водотоннажність до 10 000 т |
Водотоннажність до 5 000 т, L x B – 130 х 24,5 м |
Час розгортання |
7-10 діб |
10 годин |
Необхідність наявності допоміжного плавзасобу |
Носій |
Береговий пост |
Кількість кораблів, що одночасно оброблюються |
1 |
> 1 (обмеження за довжиною доку при одночасному докуванні в лінію) |
Положення корабля, що оброблюється |
"Стоп" на стенді СР |
"Стоп" в доці |
Тривалість ЕМО |
12 – 24 годин |
0,5 – 2 годин |
Кількість обслуговуючого персоналу |
80 – 90 + штат СР |
1/10-15 (обробка/розгортання) |
Сам багатофункціональний док, окрім розмагнічування кораблів, суден та плавзасобів з доковою масою до 5000 т., також пристосований для докування кораблів та суден, проведення докового ремонту.
Все устаткування для забезпечення електромагнітної обробки (розмагнічування) розташувається у штатних контейнерах.
Характеристика доку |
Значення |
Вантажопідйомність розрахункова, т |
5000 |
Ширина судна, що докується не більше, м |
24.5 |
Довжина доку з криноліном, м |
135.0 |
Гранична глибина занурення доку, м |
11.7 |
Осадка доку у морській воді без судна, м |
~1.9 |
Довідково:
Насьогодні у складі ВМС України для проведення спеціальних заходів зі зниження дії власних магнітних полів бойових кораблів за штатом є судно проєкту 130. Головне судно проекту 130, що одержало назву "Bereza" - за класифікацією НАТО, було побудовано в 1984 році. Всього до 1991 року на воду було спущено 18 кораблів.
У нашого противника Об'єднана суднобудівна корпорація приступила до проектування нового судна розмагнічування для ВМФ Росії. На даний час ВМФ Росії має в своєму розпорядженні суда розмагнічування проєкту 1799 "Глобус" і його версій.
Падіння цін на нафту і період надлишкової пропозиції, що насувається, можуть створити ідеальну можливість для посилення санкцій щодо російських поставок до такого ступеня, що вони фактично почнуть бити по кишені Кремля, передають Патріоти України з по...
На базі одного з навчальних центрів створена перша у Збройних Силах України школа підготовки операторів безпілотних наземних роботизованих комплексів. Про це у Фейсбуці повідомляє Генеральний штаб Збройних сил України, передають Патріоти України. Школа...