Цьогоріч, у 2023 році, українців мали би пересуватися на гіперлупі — вакуумному потязі, який би доправляв пасажирів зі швидкістю, близькою до швидкості звуку, — якби справдилися сподівання ексміністра інфраструктури Володимира Омеляна, йдеться у матеріалі Liga.Tech.
У червні 2018-го міністерство підписало договір про співпрацю з Hyperloop Transport Technologies. Першу лінію планували запустити за п’ять років.
Національна академія наук підтвердила перспективність проєкту з наукової точки зору. За реалізацію мав відповідати спеціально створений центр транспортних інновацій HypeUA. У планах було також виробництво запчастин для «гіперпетлі» українськими компаніями.
«Ми хотіли заявити про Україну не лише як про країну зерна, заліза і талановитих людей, які переважно працюють за кордоном. Хотілося привнести нове життя в наш науковий сегмент і сегмент хай-теку в країні», — згадує Омелян.
Тестову ділянку хотіли збудувати та запустити у 2019 році в Дніпрі. Але фінансування для цього забракло.
За грошима команда Омеляна звернулися до Європейської комісії, проєкт також обговорювали зі сторонами, залученими до реалізації гіперлупу в інших країнах: з шейхом Дубая, Річардом Бренсоном (Virgin Hyperloop One), різними компаніями. Саме на підставі цих перемовин міністерство й анонсувало проєкт, зазначає Омелян.
За словами ексміністра, остаточно роботи над українським Hyperloop було згорнуто після президентських виборів 2019 року.
Футуристична ідея, яку популяризував Ілон Маск, не змогла реалізуватися й у світі загалом. Десять років тому Ілон Маск почав просувати футуристичну транспортну технологію — гіперлуп. Концепцію, щоправда, винайшов не він. В Україні слово стало мемом, після того, як міністр інфраструктури запропонував замінити гіперлупами застарілі залізничні потяги, які рухаються «лише» зі швидкістю 500-600 км/год. Гіперлуп навіть з’явився у національній транспортній стратегії: мовляв, територією України мають пройти п’ять маршрутів.
Інтерес інвесторів до гіперлупа з роками падав, контракти розривалися, і компанії не вдалося запустити жоден із проміжних проєктів: ані 320-кілометровий маршрут у Південнній Кореї в 2017-му, ані в Китаї та Еміратах у 2018-му.
Під французькою Тулузою компанія збудувала тестовий майданчик завдовжки 320 метрів. Спорудили трубу, але встановити там вакуумну систему так і не змогли. Торік мер передмістя Кюньо нарікав, що HyperloopTT закинули майданчик, на локації місяцями ніхто не з’являється.
Зараз HyperloopTT все ще покладає надії на гіперлуп на Великих озерах: 550-кілометрову ділянку між Чикаго і Клівлендом і 215-кілометрову від Клівленда до Піттсбурга. Цього року сподіваються пройти екологічну експертизу, але хоч якісь роботи не почнуться раніш, як за три-п’ять років, навіть за оптимістичного сценарію.
Коли Ілон Маск говорив про гіперлуп, він наводив як приклад можливий маршрут між Лос-Анджелесом і Сан-Франциско завдовжки 560 кілометрів. Наразі замість гіперлупа його Boring Company спромоглася вирити лише 27-кілометровий тунель у Лас-Вегасі, яким їздять електромобілі Tesla.
Жителям прикордонних районів Білгородської області роздали понад 9 тис. вогнегасників для того, щоб вони гасили пожежі після обстрілів. Про це повідомив голова регіону В'ячеслав Гладков, передають Патріоти України. «Може, хтось подумає, що інформація н...
За новими правилами бригади екстреної медичної допомоги доставлятимуть пацієнтів з інфарктами, інсультами та іншими критичними станами до профільних медичних закладів, передають Патріоти України. Як повідомили на сайті МОЗ, з січня 2025 року бригади шв...