За даними офіційної статистики, частка білоруських бензинів в Україні в загальному імпорті досягла 80%. Як відомо, нафтопереробні заводи нашого сусіда грунтовно модернізовані, і випускають паливо стандарту Євро 5. Виходить, проблем з якістю бути не повинно? Це вирішили перевірити експерти Інституту споживчих експертиз, провівши рейд по найбільш популярним мереж АЗС. І виявилося, що заправка "дев'яносто п'ятим" все ще може привести до сумних наслідків, пише "Обозреватель", передають Патріоти України.
Основну увагу експерти приділили великим всеукраїнським мереж, але також "під приціл" потрапили середні і регіональні мережі, які позиціонують себе на ринку як дискаунтери. У недавньому дослідженні дизельного палива, проведеному Інститутом, останні показали гідний результат, пропонуючи якісне паливо за ціною нижче основних гравців. Як складуться справи з бензином? У цьому дослідженні були відібрані зразки 13 мереж – БРСМ-нафта, WOG, Мотта, КЛО, OKKO, Amic, Chipo, GLUSCO, ANP, Marshall, Sun Oil, Shell, і Avantage.
Проби були відправлені в сертифіковану лабораторію, де їх досліджували на відповідність нормативам профільного ДСТУ 7687 до: 2015 (бензин А-95-Евро5). Зразки були перевірені за основними параметрами – октанове число, вміст сірки і об'ємні частини ароматичних вуглеводнів і бензолу. Результати не порадували – три зразка виявилися некондиційними.
Насамперед був перевірений найголовніший для роботи двигуна параметр – октанове число, яке характеризує стійкість палива до детонації - передчасного згорання бензину в камері згоряння. Детонація шкідлива для мотора не тільки підвищеною витратою палива і зниженням потужності, але і передчасним зносом двигуна через зайві навантажень. Октанове число вимірювали по дослідницькому методу. Згідно з ним, норматив встановлений на рівні не нижче 95 одиниць. Всі зразки, крім одного, вклалися в норматив, більш того, практично всі мали "запас" в дві і більше одиниці! "Дев'яносто сьомим" бензин виявився у мережі БРСМ-нафта і КЛО (97,2 і 97 одиниць). А ось в бензині від мережі Avantage і Marshall "октану" "не вистачило" – 93 і 88 (!) одиниць відповідно, що не відповідає нормативу.
Далі експерти перевірили такий важливий показник – вміст сірки. Якщо цієї шкідливої речовини в паливі занадто багато, то це призводить до утворення нагару, забрудненню паливних форсунок і "смерті" каталізатора. До того ж стає "брудніше" вихлоп і в повітря, яким ми дихаємо, потрапляють дуже небезпечні оксиди. ДСТУ для А-95-Евро5 вимагає не більше 10 мг / кг. І тут також ситуація виявилася непоганою, але були і неприємні винятки. У мережі Avantage бензин виявився з вмістом сірки 393 мг / кг! Також перевищення вмісту сірки було виявлено в зразку палива Marshall. Це дуже суттєві перевищення, здатні завдати смертельного удару двигуну. Для порівняння, у лідерів кількість сірки було мінімальним - БРСМ-нафта, (5 мг/кг), КЛО, ОККО (5,2 і 5,9 мг/кг відповідно).
Ще один важливий параметр – вміст бензолу. Ця речовина здатна змивати масляну плівку, що призводить до підвищеного зносу циліндрів двигуна. ДСТУ нормує об'ємну частину вмісту бензолу на рівні не більше 1%. У цьому параметрі порушники – Marshall і Avantage – в їх паливі бензолу було в 15 разів (!) більше встановленого нормативу. Найменше шкідливої речовини виявилося у проб, відібраних на АЗС Shell (0,51%) і БРСМ-нафта – 0,40 відсотка.
Що стосується змісту ароматичних вуглеводнів, ДСТУ регламентує вміст ароматичних вуглеводнів в бензині 5-ого екологічного класу не більше 35% за обсягом. Перевищення загрожує збільшеним процесом утворення нагару. За цим параметром все зразки палива вклалися в норматив, порушень не виявлено.
Підсумки дослідження в цілому дуже схожі з результатами дизельного палива – у мереж "другого" ешелону (за кількістю станцій) – наприклад, БРСМ-нафта, КЛО або GLUSCO, якість палива стабільно і часто перевищує показники великих "преміальних" мереж, при меншій вартості палива . Більш того, вже практично повністю знівельовано фактор сервісу, асортименту харчування або магазинів – тепер у того ж БРСМ-нафта взагалі змінилася концепція з "АЗК з магазином" на "магазин з можливістю заправитися". А КЛО будує нові і реконструює комплекси з упором на преміум-обслуговування. Але разом з тим, в деяких українських мережах все ще ставлять прибуток вище репутації і продають некондиційне пальне, часто за дуже низькою ціною.
У суботу, 23 листопада, на українців чекатиме похмура погода з дощем та мокрим снігом. Про це розповіла синоптикиня Наталія Діденко, передають Патріоти України. " У суботу вологи в Україні вистачатиме. Сніг, мокрий сніг, дощ. Вдень 23 листопада основна...
Кабінет міністрів пропонує встановити на рівні закону виплату 15 млн гривень родинам цивільним, які загинули при захисті України від агресії Росії. Про це заявив прем’єр-міністр Денис Шмигаль, передають Патріоти України. Як зазначив Шмигаль, уряд подає...