Лише одна пара ДНК у головному мозку вплинула на всю еволюцію: Науковці виявили ключову відмінність неандертальців від сучасної людини

У пращура сучасного людства відбулася одна маленька мутація, що зумовила еволюційний стрибок Homo sapiens

Від пращурів неандертальців сучасних людей відрізняє тільки одна зміна гену в головному мозку. Дослідники каталогізували відмінності між геномами різних сучасних людей і геномів неандертальців і денисовців, зазначають Патріоти України.

Один із 61 гену - NOVA1 - впливає на інші гени на ранньому етапі розвитку мозку, пише Daily Mail.

Дослідники використовували це відкриття для створення "міні-мозку", який імітує розум неандертальця зі стовбуровими клітинами. Це дозволило їм провести пряме порівняння з сучасними людьми.

"Дивно бачити, що одна зміна пари в ДНК людини може змінити структуру мозку", - кажуть дослідники.

Команда не може точно сказати, коли відбулася зміна в нашій еволюційній історії, але вважає, що це був значний крок до того, щоб зробити нас такими, якими ми є сьогодні.

Для дослідження вчені змусили стовбурові клітини сформувати клітини мозку і, у результаті, органели мозку неандертальців.

Органели головного мозку - це невеликі скупчення клітин мозку, утворені стовбуровими клітинами, але це не зовсім мозок - по-перше, у них немає зв'язків з іншими системами органів.

Незважаючи на це, оганоіди є корисними моделями для вивчення генетики, розвитку хвороб і реакції на інфекції і терапевтичні препарати.

Лікарі запевняли, що все нормально: Сашко Лірник розповів, від чого помер Дмитро Капранов