Нові правила, нові штрафи: В Україні грядуть зміни з техоглядом автомобілів

Необхідність повернути техогляди чиновники пояснюють вимогою асоціацію між Україною – з одного боку, і ЄС, Європейською спільнотою з ядерної енергетики та їхніми державами-членами – з іншого.

В Україні збираються повернути обов'язкові техогляди. Якщо депутати проголосують за законопроект, то власникам особистих авто доведеться раз на два роки проходити ТО, а перевізникам – раз на рік. Є й інші нововведення. Про це пише Обозреватель, передають Патріоти України.

Головне:

  • Приватники будуть проходити ТО раз на два роки на спеціальних майданчиках.
  • Які компанії займуться оглядами автомобілів вирішить Мінінфраструктури.
  • Автобуси, маршрутки і вантажівки оснастять тахометрами і обмежувачами швидкості. За перепрацювання водіїв і їхніх начальників будуть штрафувати.
  • На дорогах з'являться інспектори, які перевірятимуть водіїв комерційного транспорту.

Виїхав за кордон – на перевірку

Це вже не перша спроба повернути техогляди, які були скасовані в Україні в 2011 році. У 2017-му група депутатів зареєструвала подібний законопроект №7317, але до сесійної зали він так і не дійшов. У жовтні минулого року Мінінфраструктури також публікував на сайті для ознайомлення схожий проект. Тепер з'явився ще один документ.

Необхідність повернути техогляди чиновники пояснюють вимогою асоціацію між Україною – з одного боку, і ЄС, Європейською спільнотою з ядерної енергетики та їхніми державами-членами – з іншого.

Новий проект пропонує для власників приватних авто повернути обов'язковий техогляд із 2022 року. Проходити його доведеться вперше через чотири роки після реєстрації автомобіля, а потім кожні два роки. Таксі та комерційний транспорт повинні будуть проходити огляд щороку.

Крім цього, стати на техогляд доведеться і авто, яке виїжджало за кордон, також перевірять і так звані "євробляхи". У разі продажу або встановлення в автівці додаткового обладнання – техогляд теж стане обов'язковим.

Перевіркою технічного стану автомобіля повинні будуть зайнятися спеціальні пункти, які отримали сертифікацію від Мінтрансінфраструктури і внесені до реєстру МВС. До того ж цими пунктами не можуть бути СТО, автодилерські майданчики або пункти з продажу автокомплектуючих. На станціях із техогляду повинні працювати ліцензовані експерти, знову ж їх призначає міністерство.

Кожен водій, який пройшов такий огляд, отримає "свідоцтво про придатність транспортного засобу до експлуатації". У ньому може бути навіть електронний чіп. А дані про проходження огляду вносяться до реєстру.

Дивіться відео за темою:

Що перевірять

У проекті закону прописано і що саме збираються перевіряти під час ТО:

  • Систему гальмування і рульового керування.
  • Зовнішні світлові прилади.
  • Шини і колеса.
  • Пропускну здатність стекол (це стосується тонованих вікон).
  • Газове обладнання автомобіля, якщо воно є.
  • Ідентифікацію складових частин, систем, у тому числі і встановлених.
  • Та інші частини, що стосуються безпеки руху й охорони навколишнього середовища (екологічні викиди).

Штрафи за перепрацювання за кермом

Торкнуться зміни і водіїв комерційного транспорту – як пасажирського, так і вантажного. Наприклад, зі вступом в силу закону зможуть штрафувати водіїв, які відмовили в перевезенні пільговику. Розмір штрафу становитиме 340-850 грн для водія і 1700 грн для його керівника.

Техогляд

На комерційні автомобілі зобов'яжуть встановити тахометри – прилади, які фіксують час у дорозі шофера. Якщо він крутив баранку більше 7 годин, за це покарають гривнею. Розмір штрафу залежить від перепрацювання. Для водія це 850-2550 грн, для його керівника – 1190-3400 грн. Тахометри повинні з'явитися з 1 липня цього року на транспорті, який займається міжнародними перевезеннями. А з 1 січня наступного року – на всіх автомобілях внутрішніх рейсів.

Якщо водій або його начальник надумає ухилятися і не надавати перевіряючим органам дані тахометра, пояснюючи це то відсутністю паперу, то браком карток, він буде оштрафований на 2550 грн. А другий раз вже заплатить штраф в 4250 грн.

Також із 1 вересня 2019 року перевізники зобов'язані будуть встановити на свої автомобілі обмежувачі швидкості.

Водії комерційного транспорту зобов'язані будуть кожні п'ять років здавати тести і отримувати картку водія. Для міжнародних перевезень це правило почне діяти з 2020-го, для внутрішніх – з 2022 року.

Перевіркою комерційного транспорту займеться "Укртрансбезпека", яка буде проводити придорожній огляд. Тобто фактично на дороги країни, крім поліції, ще вийдуть й інспектори, які зможуть зупиняти комерційний транспорт і перевіряти – чи пройшли вони техогляд, чи є у них картка водія, чи встановлені прилади й що вони показують.

Дорожня поліція може бути ефективнішою?

Експерт із перевезень і власник транспортної компанії Валерій Черненко вважає, що новий проект закону не має особливих перспектив. "На ринок виводять нового регулятора – "Укртрансбезпеку". Саме цей орган чомусь визначатиме, кому дозволяти проводити техогляд, а кому ні. Він фактично узурпує ці функції. Нічого спільного з європейськими цінностями тут немає", – пояснив Черненко.

Крім цього, він говорить, що тахографи в автобусах, на комерційному транспорті стоять ще з 90-х років.

"Нічого нового в цьому немає. Просто ніхто не контролює ці прилади, хоча цілком могли б. Коли я очолював "Укртрансінспекцію", то ми перевірили автобуси, які везуть людей до Києва. Виявилося, що ніхто з водіїв не дотримується режиму відпочинку і роботи. А навіщо у них стоять тахографи – вони просто не знають і не звертають на нього уваги. Тому на наших дорогах і трапляються такі моторошні аварії", – вважає Черненко.

Автоюрист Єгор Штокалов, навпаки, позитивно оцінює документ.

"Законопроект передбачає так званий придорожній огляд, і він буде поширюватися на комерційні транспортні засоби: автобуси та вантажні автомобілі. Їх можуть зупинити і прямо на місці перевірити, провести поверхневий огляд автомобіля. Коли востаннє водій відпочивав, чи не перевищував він швидкості на останній дистанції. Це буде додатковий контроль, спрямований у першу чергу на безпеку пасажирів та інших учасників дорожнього руху від великогабаритних і великовагових транспортних засобів", – розповів він в ефірі ObozTV.

Повернеться торгівля талонами?

Гендиректор Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів Олег Назаренко натомість вважає, що проект закону повертає в країну не техогляди, а торгівлю талонами, як це було до 2011 року, коли оглядами займалося ДАІ.

"Свого часу я сам пробивав, щоб техогляди в тому вигляді, в якому вони були, скасували. Я не хочу повернення торгівлі талончиками. А хочу проведення техоглядів, як у Європі. Наприклад, у Німеччині держава взагалі не втручається в цю сферу. Там акредитацію станцій для техоглядів проводить громадська організація німецьких автомобілістів. А в нас збирається цим займатися Міністерство інфраструктури. Виходить, що чиновник визначатиме, хто гідний проводити техогляд, а хто ні. Боюся, що це перетвориться в корупцію", – пояснив Назаренко.

Також він вважає неправильним, що пункти ТО не повинні бути пов'язані зі звичайними СТО або станціями з продажу авто і комплектуючих.

"Ті, хто писав закон, вирішили, що в такому випадку механіки будуть знаходити поломки, щоб тут же заробити. Це нерозумно, тому що виходить: автомобіль заїжджає на ТО, там кажуть, що у нього є поломки, і він ТО не пройшов. І відпускають. У Німеччині таке потенційно небезпечне авто на дорогу не випустять. Його або відремонтують одразу ж на місці, або водій завантажить його на евакуатор і поїде на те СТО, яке йому подобається. Чому нас позбавляють такого права? Це моя справа, де я ремонтуватиму автомобіль, я маю право обирати, а мені забороняють", – каже Назаренко.

Що стосується компаній, які торгують іноземними автомобілями, то їм також заборонено проводити техогляди. "Якщо на такий пункт заїжджає "Пежо" або "Мерседес" з бортовим комп'ютером, то експерти не зможуть його перевірити. Тому що програмне забезпечення та діагностичне обладнання від виробника є тільки на спеціалізованих станціях, на "Петрівці" його не купиш", – вважає Назаренко.

Що стосується ціни на проходження техоогляду, то в проекті закону нічого не говориться. Єдине, що може знизити розцінки – це конкуренція. Але Назаренко вважає, що якщо чиновники будуть самі вибирати, яким компаніям віддати право на огляди, то особливої конкуренції не буде.

Джерело: Обозреватель

Хіти тижня. "Я з тих жінок, які бачили і операційну, і Мальдіви, і революцію, і трохи війну, а тепер ще й в'язницю", - Юлія Кузьменко (фото)

неділя, 31 травень 2020, 9:00

Юлія Кузьменко є підозрюваною у резонансній справі Шеремета. Дитячий хірург, завідувачка відділення рентгеноангіографії та ендоваскулярної хірургії, волонтерка Юлія Кузьменко розповіла про дитинство на Донбасі, вирізане бойовиками серце бійця, про свої...

Кредитні вимоги МВФ та підвищення пенсійного віку: Шмигаль заспокоює українців

неділя, 31 травень 2020, 8:56

Прем'єр-міністр України Денис Шмигаль заявив, що нова програма співпраці з Міжнародним валютним фондом не вимагає від українського уряду проведення структурних реформ, зокрема, щодо підвищення пенсійного віку, зазначають Патріоти України. Про це він ск...