Стало відомо, куди зникають гроші абонентів мобільного зв'язку: Експерти розповіли, як уберегтися від шахрайства

Щороку українці втрачають від 1 до 3 млрд грн на послуги мобільного зв'язку. При цьому, більшість абонентів навіть не підозрює про те, яка саме послуга у них активована. Як пише "Обозреватель" з посиланням на Офіс ефективного регулювання, українці неодноразово викривали мобільних операторів у різних "хитрощах". Зокрема, у людей раптово зникали гроші з рахунків, а при подальшому з'ясуванні ситуації, виявлялося, що у них просто була активована невідома підписка, передають Патріоти України.

Наприклад, з 2016 до 2020 року в Національну комісію, що здійснює держрегулювання у сфері зв'язку (НКРЗІ), надійшло 1809 скарг на порушення прав споживачів при наданні контент-послуг. Відзначається, що здебільшого "жертвами" мобільних операторів виявляються пенсіонери, які самі не можуть розібратися з тарифом. У свою чергу, самі мобільні оператори цих проблем не визнають.

Представники Vodafone скарги на контент-послуги не заперечують, але і своєї провини в цьому не бачать. "Як правило, при детальному розгляді таких звернень з'ясовується, що абонент самостійно підключив сервіс або замовив пакет послуг. Згідно з нашими правилами надання контент-послуг, абонент повинен самостійно здійснити активні дії для активації. Відповідно, контент-провайдер не може на свій розсуд активувати сервіс абонентам. За цей рік у нас не було виявлено жодного такого порушення договору ", - стверджують у Vodаfone.

У компанії Київстар говорять про позитивну динаміку зі скаргами, кількість яких за останні роки знизилася мало не вдвічі. Мобільний оператор lifecell ще в 2018 році оновив процес замовлення послуг контенту, щоб уникнути випадкових або помилкових замовлень.

Так що ж може стати причиною невідомого списання грошей з абонентського рахунку:

В офісі ефективного регулювання (BRDO) говорять про три найпоширеніші варіанти непотрібної платної підписки:

  1. Кліки по рекламі в Інтернеті, які розцінюються як підписка.
  2. Одноразове замовлення послуги, за яку пізніше починають знімати регулярні платежі.
  3. Людина не виконує жодних дій, але у неї починають списувати гроші.

Тому радять абонентам регулярно перевіряти виписку за своїми рахунками. Адже повернути назад вже витрачені гроші дуже складно і малоймовірно. Тому що ці спірні питання вирішують не мобільні оператори, а провайдери, з якими абонентські кошти діляться навпіл і які здійснюють розсилки.

Як уберегтися від шахрайства

Для того, щоб захиститися від SMS-шахрайства, фахівці рекомендують користувачам бути обережними з повідомленнями від мобільного оператора. Оператори мобільного зв'язку часто відправляють SMS-повідомлення, наприклад, для інформування про тарифи в роумінгу під час перебування за кордоном. Однак, слід пам'ятати, що справжні компанії ніколи не будуть просити користувача підтвердити або надати особисті дані.

Мобілізація громадян від 50 років буде чи ні? Нардеп пояснив нюанси

четвер, 26 вересень 2024, 23:55

Директива Командування Сухопутних сил дозволяє мобілізовувати чоловіків 50-60 років винятково за окремим мобілізаційним розпорядженням. Це підтвердив народний депутат, член комітету з нацбезпеки й оборони Верховної Ради Федір Веніславський у коментарі ...

"Ми ще подивимося ці моменти": Шовковський висловився про розгромну поразку "Динамо" від "Лаціо" у стартовому турі Ліги Європи

четвер, 26 вересень 2024, 23:25

Головний тренер київського "Динамо" Олександр Шовковський прокоментував розгромну поразку від римського "Лаціо" в матчі першого туру основної стадії Ліги Європи сезону-2024/25, передають Патріоти України. Номінально домашній для "біло-синіх" поєдинок н...