У випадку, якщо Росія вирішить піти на ескалацію конфлікту з Туреччиною, у Анкари є достатньо козирів, щоб покарати Кремль. Про це розповів російський політолог Дмитро Орєшкін виданню Апостроф, інформують Патріоти України.
"У Туреччини є, чим відповісти в економічному сенсі. Звичайно ж, це Босфор і Дарданелли. Всі говорять про доктрину Монтрьо, яка може обмежити пропуск російських військових судів, але вона в російській пропаганді навмисно представляється однозначно спрощеною", - нагадав він.
Експерт підкреслив, що російські пропагандисти згадують тільки, що "Туреччина може закрити свої протоки тільки в разі війни". "Але це не так. У конвенції Монтрьо ясно прописано, що це можливо вже і в разі загрози війни.
Тому, коли Ердоган сказав, що якщо турецькі літаки будуть атаковані, він це сприйме як знак агресії, це не просто означає, що Туреччина образиться. Це означає, що вони можуть на абсолютно законних підставах обмежити прохід військових кораблів Чорноморського флоту через протоки.
І замість двох-трьох днів з Чорного моря до сирійських військових баз доведеться ходити через Атлантику, Гібралтарську протоку і Середземне море, що займе, як мінімум, два тижні. Але навіть не це головне", - запевнив він.
За словами Орєшкіна, багато хто забуває про документ, який в 1994 році Туреччина прийняла в односторонньому порядку: це "регламент проходження цивільних суден через протоки".
"І цей документ теж залишає вільними руки для того, щоб досить жорстко впливати і на торгові судна. Він дозволяє Туреччині обмежувати вхід торгових кораблів у разі порушення санітарних, екологічних норм і ще якихось важливих перешкод.
Для Туреччини не складе ніяких труднощів знайти порушення санітарних або екологічних норм на кораблях російського флоту. Велика частина російських торгових суден ходить під прапорами Кіпру, Ліберії та інших офшорних держав, тобто, формально вони не російські, але Туреччині-то яке діло? Невідповідність санітарних норм можна знайти і на суднах під ліберійським прапором", - підкреслив експерт.
Політолог додав, що через протоки йде незначна кількість російського нафтового експорту - "всього 25-30 млн тонн нафти через протоки, підконтрольні Туреччині".
"Це не так багато, менше, ніж 10% від всього нафтового видобутку в Росії. Чи можна їх перекинути через балтійські порти або нафтову трубу? Теоретично можна, але у РФ є ще близько 30 млн тонн нафтових продуктів (бензин, дизель, всякі масла ), які перекинути нічим.
І поки в нашій пропаганді кажуть, мовляв, нічого, ми знайдемо вихід, це створить додаткове навантаження, і домовлятися доведеться з неприємними для путінського режиму країнами", - заявив він. Крім того, експерт нагадав ще про один варіант відповіді Росії.
"У Туреччини є досить болюча відповідь Росії. І якщо почали обмінюватися вже не стусанами під столом, а відкрито, то Туреччина готова йти на втрати. Там приблизно така ж патріотично налаштована публіка. Відповідно, і Туреччині, і Росії буде гірше в результаті .
А Європі і США буде краще, тому що поки ці два персонажі між собою гризуться, вони швидко вирішують проблеми пошуку альтернативних джерел енергоресурсів. Будуть більше купувати в Норвегії, на Близькому Сході, і Росія в перспективі втрачає значну частину свого сектора на нафтогазовому ринку, який і так переживає сьогодні не найкращі часи. Так що звитяжну риторику треба відокремлювати від реальної ситуації ...", - резюмував Орєшкін.
"У США розроблена система попереджень для кожного стихійного лиха, щоб запобігти жертвам серед цивільного населення. Однак в Україні, навіть під час загрози обстрілом експериментальною російською ракетою, за звичкою, евакуйовується тільки влада. Чи дов...
Мобілізаційний резерв України на сьогодні становить 3,7 млн людей. А загальна кількість громадян чоловічої статі віком від 25 до 60 років – 11,1 млн. Про це йдеться в інформації на інфографіці видання The Financial Times, передають Патріоти України. У ...