"Хунта" в дії: Україна загнала "нафтовий ніж" у спину російському бюджету

Транспортування нафти з використанням нафтопроводу "Одеса-Броди" і південної нитки нафтопроводу "Дружба" до українських НПЗ, і для транзиту європейським покупцям - частина довгограючого проекту Євро-Азіатського нафтотранспортного коридору (ЄАНТК).

Ілюстрація:vkurse.ua

Українська частина азербайджансько-української міжурядової комісії з економічного співробітництва намагається вирішити питання транзиту каспійської нафти через Україну і постачання її на українські нафтопереробні заводи. Про це пише Delo.UA, передають Патріоти України.

Поки основне джерело доходу для ПАТ "Укртранснафта" - транзит російської нафти нафтопроводом "Дружба". Але відновлення поставок азербайджанської нафти дозволить використовувати трубопровід "Одеса-Броди" і довантажити "Дружбу".

Як розповів перший заступник генерального директора ПАТ "Укртранснафта" Андрій Пасішник, одне з питань, над яким минулого тижня працювала міжурядова комісія в Баку, є відновлення транзиту азербайджанської нафти через Україну або переробка її на українських НПЗ (наприклад, на Одеському НПЗ).

Зокрема, сторони обговорили причини, за якими транзит каспійської нафти через Україну сьогодні заморожений. Одна з основних - високі портові збори в порту "Південний". За словами Пасішника, в порту "Південний", який використовується в роботі нафтопроводу "Одеса-Броди", каспійської нафти не було більше 5 років.

"Зараз все заморожено через відсутність економічної доцільності, - пояснив Пасішник. - Ставки портових зборів у порту "Південний" в 4 рази вищі, ніж в інших, і купувати нафту на таких умовах економічно невигідно".

Тому комісія рекомендує виконати ст. 3 Угоди між Кабінетом міністрів України та урядом Азербайджанської Республіки про заходи з розвитку співробітництва у сфері транспортування нафти територією України від 26 січня 2011 року - встановити 50% знижку на ставку портових зборів у порту "Південний" для судів з азербайджанською нафтою.

При цьому уточнюється, що українська та азербайджанська сторони мають намір діяти через ТОВ "Sarmatia".

Після вирішення питань з портовими зборами, за словами Пасішника, доведеться вирішувати питання співпраці з європейськими НПЗ, потенційними покупцями каспійської нафти.

Однак тут основні переговори відбуватимуться між покупцем і продавцем. За словами Пасішника, "Укртранснафта", як транспортер, готова технічно: "Одеса-Броди" заповнений легкою каспійською нафтою.

Раніше віце-прем'єр-міністр - міністр регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства Геннадій Зубко згадав, що Україна зацікавлена в поставках азербайджанської нафти на свої НПЗ і в її транзиті через українську територію до європейських країн (Чехія, Угорщина і Словаччина).

"У нас створені для цього всі необхідні технічні можливості. Крім того, ми обговорили можливості інвестування Азербайджаном у нафтогазову галузь України", - розповів Зубко.

"Укртранснафта" не вперше заявляє про необхідність зниження зборів у порту "Південний". Наприклад, у своєму листі від 22 квітня 2016 року начальнику Южненської філії ДП "АМПУ" заступник гендиректора філії "Укртранснафти" "Південних магістральних нафтопроводів" Святослав Дацик нарікав, що сума портових зборів та інших послуг з нафтоналивних суден перевищує 60% від загальної вартості фрахту танкера типу Aframax.

У надії на зниження портових зборів "Укртранснафта" оголошує про наміри завантажити морський нафтовий термінал "Південний" у 2016 році на 500-600 тис. Ттонн. У 2017 році завантаження розраховують забезпечити на рівні 2 млн тонн, а у 2018 - 5 млн тонн.

Однак, нарікають у філії "Укртранснафти", нинішні ставки неабияк ускладнюють можливості налагодити співпрацю з іноземними партнерами.

Транспортування нафти з використанням нафтопроводу "Одеса-Броди" і південної нитки нафтопроводу "Дружба" до українських НПЗ, і для транзиту європейським покупцям - частина довгограючого проекту Євро-Азіатського нафтотранспортного коридору (ЄАНТК).

Проект призначався для диверсифікації джерел і маршрутів постачання нафти в Україну та її транзиту в країни Центральної і Східної Європи (після добудови нафтогону "Одеса-Броди-Плоцьк" - у Польщу.

Спільне підприємство Sarmatiа створено у 2004 році "Укртранснафтою" і польською ПЕРН "Пшиязнь" для підготовки бізнес-плану і залучення інвестицій для будівництва нафтогону "Одеса-Броди-Плоцьк". У жовтні 2007 року до них приєдналися Державна нафтова компанія Азербайджанської Республіки, Грузинська нафтова і газова корпорація, і литовське АТ "Клайпедос нафта".

Кілька категорій: Стало відомо, хто ще від 1 січня отримає надбавку до зарплати

п’ятниця, 22 листопад 2024, 12:30

Від 1 січня 2025 року педагогічні працівники середніх шкіл почнуть отримувати щомісячну доплату в розмірі 1 300 грн, а від 1 вересня сума збільшиться до 2 600 грн. Про це йдеться в постанові Кабінету міністрів України №1286, передають Патріоти України....

Є значний дефіцит: Енергетики попередили, що у п'ятницю можуть змінюватися обсяги відключень світла

п’ятниця, 22 листопад 2024, 11:30

В енергосистемі зберігається значний дефіцит, і ситуація в ній змінюється - можливі зміни в застосуванні заходів обмеження світла. Про це повідомляє пресслужба НЕК "Укренерго", передають Патріоти України. Зазначається, що зараз українська енергосистема...