Мільярдів білше не "подарують": Мінінфраструктури відмовляється розраховуватися з Укравтодором за ремонт доріг без перевірок із залученням СБУ

Дороги, які були побудовані в період 2012-2013 р.р. пройшли 3-4 роки експлуатації і сьогодні ніхто не підтвердить їхню якість. Тому мало хто отримає гроші, пояснюють експерти.

Ілюстрація:uk.wikipedia.org

Міністерство інфраструктури поки що не дозволяє Державному агентству автомобільних доріг України (Укравтодор) виплачувати близько 1 млрд грн заборгованості за ремонт автомобільних доріг в 2012-2013 роках. Як розповів міністр інфраструктури Володимир Омелян, загальна сума заборгованості за цей період складає близько 1,5 млрд грн, інформують Патріоти України з посиланням на Бізнес НВ.

Але лише 513,7 млн грн не викликають питань. Є підстави думати, що значна частина суми заборгованості була "взята зі стелі", вважає міністр. "В ті роки фактично була змова між окремими представниками Укравтодору або іншими посадовими особами (і підрядниками – ред), - пояснює він. – Тільки після того, як ми отримаємо підтвердження якості виконаних робіт, ми перейдемо до погашення боргів". Перевірки проведуть Державна фінансова інспекція та Служба безпеки України.

Прес-секретар Укравтодору Олександра Орлова-Кобець повідомила виданню, що у адміністрації є кошти для погашення заборгованості – 5,5 млрд грн, які були залучені у вигляді кредиту під держгарантії. Але без дозволу витратити їх не можна.

У 2012-2013 роках гроші підрядникам виплачувалися вибірково. Зокрема, держава розрахувалася з компанією Золоті ворота Сергія Самусева, одного зі сподвижників Віктора Медведчука, а також Альткомом Олександра Тисленка, розповів доцент кафедри будівництва та експлуатації Національного транспортного університету Олег Островерхий.

Загалом до будівельних робіт залучали близько 69 компаній. Це були дрібні та середні компанії, яким обіцяли, виплатити гроші за роботу. “Вони брали кредити, виконували обсяги робіт. А зараз, через чотири роки випливають високі відсотки і штрафи. Велика частина з 69 компанії збанкрутували за цей період", – говорить Мартенс. За словами Островерхого з цього числа працюють не більше десяти фірм.

Мартенс не високо оцінює шанси підрядників отримати гроші від держави. "Дороги, які були побудовані в цей період пройшли 3-4 роки експлуатації і сьогодні ніхто не підтвердить їхню якість. Тому мало хто отримає гроші", – говорить він.

Островерхий каже, що тут проглядається класична для України ситуація – бізнес прокредитував державу, а розрахувалися тільки з тими, хто був на той момент близький до влади. "За такого підходу говорити про якусь реінкарнацію державно-приватного партнерства та інвестування не доводиться. Його не буде поки в країні не встановиться чітке правило – вранці гроші, ввечері стільці. Можна навпаки, але гроші вперед", – констатує експерт.

"Якщо частина китайських товарів піде у РФ, а російська агросировина - у Китай, їхня торгівля перевищить обіг Китаю зі США", - Кущ

четвер, 10 квітень 2025, 18:24

"Серед різних варіантів майбутніх контурів світу, сформованих унаслідок нової тарифної політики США є сценарій зближення РФ і Китаю в межах концепції Глобального Євразійського острова плюс Іран, Казахстан і КНДР", - пише у своєму блозі Олексій Кущ, пер...

Ціна буде "космос": Експерт розповів наскільки подорожчає iPhone, якщо його виготовлятимуть у США

четвер, 10 квітень 2025, 17:45

Технічний аналітик попередив, що ціни на iPhone можуть зрости у більше ніж втричі, внаслідок запровадження президентом Сполучених Штатів Дональдом Трампом глобальних мит. Про це повідомляє CNN, передають Патріоти України. Глобальний керівник відділу те...