Мільярдів білше не "подарують": Мінінфраструктури відмовляється розраховуватися з Укравтодором за ремонт доріг без перевірок із залученням СБУ

Дороги, які були побудовані в період 2012-2013 р.р. пройшли 3-4 роки експлуатації і сьогодні ніхто не підтвердить їхню якість. Тому мало хто отримає гроші, пояснюють експерти.

Ілюстрація:uk.wikipedia.org

Міністерство інфраструктури поки що не дозволяє Державному агентству автомобільних доріг України (Укравтодор) виплачувати близько 1 млрд грн заборгованості за ремонт автомобільних доріг в 2012-2013 роках. Як розповів міністр інфраструктури Володимир Омелян, загальна сума заборгованості за цей період складає близько 1,5 млрд грн, інформують Патріоти України з посиланням на Бізнес НВ.

Але лише 513,7 млн грн не викликають питань. Є підстави думати, що значна частина суми заборгованості була "взята зі стелі", вважає міністр. "В ті роки фактично була змова між окремими представниками Укравтодору або іншими посадовими особами (і підрядниками – ред), - пояснює він. – Тільки після того, як ми отримаємо підтвердження якості виконаних робіт, ми перейдемо до погашення боргів". Перевірки проведуть Державна фінансова інспекція та Служба безпеки України.

Прес-секретар Укравтодору Олександра Орлова-Кобець повідомила виданню, що у адміністрації є кошти для погашення заборгованості – 5,5 млрд грн, які були залучені у вигляді кредиту під держгарантії. Але без дозволу витратити їх не можна.

У 2012-2013 роках гроші підрядникам виплачувалися вибірково. Зокрема, держава розрахувалася з компанією Золоті ворота Сергія Самусева, одного зі сподвижників Віктора Медведчука, а також Альткомом Олександра Тисленка, розповів доцент кафедри будівництва та експлуатації Національного транспортного університету Олег Островерхий.

Загалом до будівельних робіт залучали близько 69 компаній. Це були дрібні та середні компанії, яким обіцяли, виплатити гроші за роботу. “Вони брали кредити, виконували обсяги робіт. А зараз, через чотири роки випливають високі відсотки і штрафи. Велика частина з 69 компанії збанкрутували за цей період", – говорить Мартенс. За словами Островерхого з цього числа працюють не більше десяти фірм.

Мартенс не високо оцінює шанси підрядників отримати гроші від держави. "Дороги, які були побудовані в цей період пройшли 3-4 роки експлуатації і сьогодні ніхто не підтвердить їхню якість. Тому мало хто отримає гроші", – говорить він.

Островерхий каже, що тут проглядається класична для України ситуація – бізнес прокредитував державу, а розрахувалися тільки з тими, хто був на той момент близький до влади. "За такого підходу говорити про якусь реінкарнацію державно-приватного партнерства та інвестування не доводиться. Його не буде поки в країні не встановиться чітке правило – вранці гроші, ввечері стільці. Можна навпаки, але гроші вперед", – констатує експерт.

У ще одній країні ЄС планують скоротити виплати українцям

четвер, 2 травень 2024, 16:47

В уряді Ірландії обговорюють подальше скорочення виплат українським біженцям. Із березня зменшену допомогу отримують новоприбулі втікачі від війни, передають Патріоти України. Останніми тижнями чиновники додатково розглядали рівень фінансової підтримки...

Вартість газу для побутових споживачів в Україні: Озвучено тарифи на наступні 12 місяців

четвер, 2 травень 2024, 9:59

Усі 12 постачальників, що наразі присутні на ринку, оприлюднили свої річні тарифи на газ для побутових споживачів. Йдеться про ціни на природній газ, що будуть діяти до квітня 2025 року, передають Патріоти України. Зазначається, що як і два попередні с...