Відвоювати назад Дунай у конкурентів: Кабмін створить у Рені вільну економічну зону

До напружених змагань з портами Румунії, через недолекоглядну політику Києва, 2006 року додалась. Молдова. На "видуреному" в України березі збудувала Вільний Порт Джурджулешти, що перехопив у Рені "левову частку" вантажів.

Рені чекає велике майбутнє? Фото: соцмережі.

Законопроект про внесення змін до Закону України «Про спеціальну економічну зону «Рені» до Податкового кодексу України, розроблений Одеською ОДА спільно із «Адміністрацією морських портів України», глава одеського регіону Максим Степанов передав прем'єр-міністру України. Про це голова ОДА повідомив під час свого виступу на формі Ukrainian Ports Forum-2018, передають Патріоти України.

«Якщо законопроект буде підтриманий, перші три роки інвестори в порту не платитимуть податок на прибуток, потім три роки оподаткування буде частковим - тільки половина загальної суми. Після шести років - оподаткування на загальних підставах. Це щодо великих інвесторів. Ми також пропонуємо продовжити термін роботи спеціальної економічної зони до 2040 року, адже в останні роки в порту Рені вона існувала тільки на папері. Все це повинно стати поштовхом для розвитку», - підкреслив у своєму виступі на форумі Максим Степанов.

Також він запропонував підняти нижній поріг інвестицій для Рені з нинішніх 200 000 доларів до півмільйона. Глава регіону також зазначив, що загальна територія спеціальної економічної зони порту Рені становить близько 94 гектарів, але поки використовується тільки третина з них. Саме тому, ця територія при наявності податкових пільг, повинна зацікавити великих інвесторів. У свою чергу, віце-прем'єр-міністр України Володимир Кістіон зазначив, що законопроект повинен отримати підтримку уряду.

«Питання, які піднімалися керівником Одеської області про вільну економічну зону для відновлення або реанімації порту Рені абсолютно підтримується Урядом. Оскільки в наших непростих економічних умовах повинні бути креативні підходи, щоб забезпечити ефективність ведення робіт, в тому числі, в порту Рені, який, на жаль, з різних об'єктивних і суб'єктивних причин, знаходиться в поганому стані. Ми обов'язково знайдемо правильні рішення», - підкреслив Володимир Кістіон.

Нагадаємо, технічні можливості Ренійського морського порту на Дунаї, теоретично, дозволяють йому перевантажувати до 14 млн тонн вантажів щорічно. Це як режим перевалки з річкових суден на морські класу річка-море і більше, так і з залізниці на річковий транспорт.

Не все так погано: Стало відомо, скільки біженців з України працевлаштувались у Польщі

субота, 13 грудень 2025, 18:03

У 2025 році у Польщі мали роботу 92% довоєнних іммігрантів з України, серед тих, хто переїхав до країни після початку повномасштабного вторгнення, таких вже 78%. Такі дані нового опитування щодо інтеграції українців у Польщі наведено у пресрелізі аналі...

В Україні готують пенсійну реформу: Гетманцев розповів, якими будуть зміни

субота, 13 грудень 2025, 12:17

До кінця 2025 року планується проведення Ради коаліцій та обговорення спільно з прем'єр-міністром України концептуальних положень пенсійної реформи. Мета — окреслити кроки, необхідні для запровадження змін у грошовому забезпеченні пенсіонерів. Про це р...