Петро Порошенко і його оточення обростають бронею. Компанії, що входять до сфери інтересів президента все активніше переходять на виробництво одного з найбільш затребуваних сьогодні товарів в Україні - військової техніки. Про це пише Віталій Єрмаков для сайту Главком, зазначають Патріоти України.
Найбільш популярний напрям, в якому зараз працює бізнес, близький до глави держави, - броньовані автомобілі. У пресі встигли засвітитися не менше п'яти різних бронемашин, про існування яких до війни на Донбасі нічого не було відомо.
Інтерес провладних компаній до воєнпрому цілком зрозумілий: Міноборони сьогодні один з найбільш щедрих замовників. Тільки в 2015 році на озброєння армії військове відомство витратило понад 5 млрд гривень.
Новий бізнес «Богдана»
Перш за все, по-новому почав розвиватися бізнес давнього партнера президента Олега Гладковського, який раніше носив прізвище Свинарчук. Ще в 1990-ті він відповідав за автомобільний напрям керуючої компанії Порошенко - «Укрпромінвест». Пізніше партнери вирішили розділити бізнес. ГЛАДКОВСЬКА дісталися автомобільні активи, об'єднані в корпорацію «Богдан».
В останні роки справи у «Богдана» йшли, м'яко кажучи, не дуже добре: в країні криза - продажі автомобілів падали, а слідом за ними і виробництво. А з початком російської агресії майбутнє корпорації і зовсім початок виглядати туманним.
В першу чергу через те, що значна частина бізнесу Гладковського була зав'язана на Росії - корпорація виробляла автомобілі з комплектуючих «АвтоВАЗу». А дилерський бізнес «Богдана» донині будується на поставках з Тольятті: корпорація - офіційний представник бренду «Лада» в Україні.
Як падав авторинок України
Однак дружба і бізнес з президентом дала Гладковському всі можливості поправити справи. Порошенко показав: давнього партнера не забув - у 2014-му глава держави призначив власника «Богдана» головою Міжвідомчої комісії з військової співпраці та експортного контролю. А на початку 2015-го бізнесмен увійшов до складу РНБО на посаді першого заступника секретаря. Так що тепер колишній автомагнат, пов'язаний з Порошенком, в курсі всіх військових контрактів і фінансових потоків.
Паралельно з кар'єрою військового чиновника Гладковський почав освоювати і відповідний бізнес. У грудні 2014 року «Богдан» представив свій перший броньований автомобіль - «Барс». Хоча до цього корпорація не мала ні найменшого відношення до виробництва будь-якої військової техніки. А тим більше броньованої.
Успіх новоспеченого броньовика не змусив себе чекати - в квітні 2015-го спікер адміністрації Порошенка з питань АТО Олександр Мотузяник заявив: Національна гвардія отримає 90 «Богданівських» машин «Барс».
Але військові амбіції Гладковського на «Барсі» не зупинилися. У вересні минулого року профільні ЗМІ повідомили про те, що «Богдан» планує налагодити в Україні виробництво броньованих вантажівок на базі білоруських військових МАЗів. У мережу навіть потрапили знімки дослідних зразків, підготовлених, нібито, на «богданівському» заводі в Черкасах.
У «Богдані» на запит про можливу співпрацю з КАМАЗом не відповіла. Вирішили відмовчатися і представники Мінського автозаводу. Однак джерела «Головкому» впевнені, що в Україні таки будуть збирати білоруські вантажівки. «Інформація про можливу співпрацю озвучувалася ще на виставці« Зброя та безпека »восени минулого року. І, судячи з усього, «Богдан» і МАЗ таки домовилися », - пояснив співрозмовник видання.
Кузня Порошенка
Не залишився поза справами і сам президент. Підконтрольний йому завод «Ленінська кузня» також «викував» перший в своїй історії бронеавтомобіль - «Тритон». Машина дебютувала на тій же виставці «Зброя та безпека» у вересні 2015-го.
На відміну від «Богдана», у «Ленінської кузні» є досвід виробництва броньованої техніки. Завод будував для Узбекистану річковий артилерійський бронекатер «Гюрза». Але, так само, як і для корпорації Гладковського, бронеавтомобіль для кузні - продукт абсолютно новий. Втім, співрозмовники видання визнають, що машина вийшла непоганою. «Я знаю людей, які залучалися до цього проекту. Вони хороші фахівці », - запевнив один з учасників ринку, який побажав залишитися неназваним.
Подальша доля «Тритона» поки незрозуміла. Ні Міністерство оборони, ні Національна гвардія про плани купувати цей броньовик ще не заявляли.
Конкуренти президента
У бажанні заробити на військових держзамовленнях команда президента не самотня. Намагаються «влізти» на ринок броньованих автомобілів і підприємці, близькі до табору прем'єр-міністра і його фракції в парламенті «Народний фронт», партнери БПП по коаліції. У минулому році в Україні був представлений бронеавтомобіль «Варта», автори якого мають відношення до народного «депутата-фронтовика» Сергія Пашинського.
Зокрема «Варту» представляв Микола Кузьма. За інформацією «Главкому», ця людина з весни минулого року значився в списку помічників Пашинського. Правда, у вересні - за три місяці до публічної появи бронеавтомобіля «Варта» - прізвище Кузьми зникла з переліку депутатських консультантів.
Історія створення цього броньовика не менше цікава. На своїй сторінці в Facebook давній соратник Пашинського, глава МВС Арсен Аваков запевняв, що до розробки «Варти» залучалися білоруські інженери. А деякі чиновники і зовсім розповідали, що створенням бронемашини займалося конструкторське бюро МАЗа. Однак представники білоруського автопрому свою участь в проекті спростували.
Новая бронемашина ВАРТА!Принимаем на вооружение Нацгвардии и для подразделений КОРД Нацполиции. До Нового года получим...
Опубліковано Arsen Avakov 7 грудня 2015 р.
За словами співрозмовників видання, «Варта» дійсно побудована на базі білоруської вантажівки. Але до бронювання білоруси відношення не мали. «За основу був узятий звичайний неброньований повнопривідний військовий МАЗ. А ось хто займався розробкою броньовика на його базі, невідомо. В цілому рівень опрацювання «Варти» на сьогодні незрозумілий. Цілком можливо, що це просто красива упаковка », - відзначило джерело видання.
Проте, в минулому році Міністерство внутрішніх справ заявило, що планує закупити сотню таких автомобілів. Сума операції оцінюється в півмільярда гривень.
В сучасній оселі з'являється все більше техніки, яка суттєво полегшує щоденне прибирання. Очищення поверхонь без використання хімічних засобів стає можливим завдяки пароочиснику. Ефективний у боротьбі з брудом, мікробами та пилом, прилад чудово підходи...
Ремінь газорозподільного механізму (ГРМ) - забезпечує синхронну роботу клапанів і поршнів, контролюючи їхній рух. Якщо ремінь ГРМ виходить з ладу, це часто призводить до серйозних пошкоджень двигуна. У дизельних автомобілях, де двигуни працюють під під...