Тендер відкрили 28 вересня, прийом заявок тривав місяць. Потім його відкрили повторно 19 листопада, але наступного дня скасували. До того ж, уряд Криму скасував ліквідацію «Морської дирекції» ‒ оператора Керченської поромної переправи. Передбачалося, що з початком повноцінної роботи мосту вона стане непотрібною. Директор групи корпоративних рейтингів "АКРА" Максим Худалов пояснює, навіщо потрібно електрифікувати залізничний міст і як часто в будівництві трапляються подібні затримки.
"При порівнюваному рівні технологій електровоз завжди виграватиме у тепловоза мінімум удвічі ‒ і за швидкістю, і за вантажопідйомністю. Щоправда, тепловоз може пересуватися будь-якими дорогами, а електровоз вимагає попередньої електрифікації. Щодо Керченського мосту ‒ коли будуються великі капітальні проекти, то зрив термінів на рік-два ‒ це абсолютно природна ситуація. Проектувальники прагнуть показати якомога дешевший варіант, щоб пройти через тендерні процедури. Але потім цей варіант зіштовхується з реальністю, доводиться вносити в нього додаткові зміни, щоб інженерна частина проекту була на належному рівні безпеки. Я б не назвав жодного великого інфраструктурного проекту в сучасній Росії, який потрапив би в плановані терміни. Тому ніякого форс-мажору тут немає", - вважає він.
Український інженер-мостобудівник Петро Коваль переконаний, що російські будівельники перестраховуються. "Я думаю, що є в Росії професійні мостовики, яких почули, коли вони говорили про те, що міст недостатньо надійний, що є істотні ризики. На користь цього свідчить той факт, що мостом від самого початку не пустили вантажний рух, а тільки легковий. Не було випробування мосту на повне навантаження. Тому цілком логічно, що поромну переправу зберігають. Це, звичайно, великі додаткові витрати, але на випадок небезпечних ситуацій рішення правильне.
З електрифікацією теж не поспішають, щоб з'ясувати ситуацію. Автомобільну частину мосту вони посадили низько над водою ‒ без сумніву, для того, щоб контролювати прохід суден Керченською протокою, а залізничний міст значно вище. Як правило, їх будують на однакових висотах. Міст, що сидить низько над водою, має більше ризиків обмерзання", - наголосив він. Коваль робить висновок, що ймовірність запуску залізничного руху в зазначений термін зберігається, однак це не скасовує ризиків, пов'язаних із сейсмонебезпечною та геологічною складністю регіону, де стоїть Керченський міст.
В сучасній оселі з'являється все більше техніки, яка суттєво полегшує щоденне прибирання. Очищення поверхонь без використання хімічних засобів стає можливим завдяки пароочиснику. Ефективний у боротьбі з брудом, мікробами та пилом, прилад чудово підходи...
Ремінь газорозподільного механізму (ГРМ) - забезпечує синхронну роботу клапанів і поршнів, контролюючи їхній рух. Якщо ремінь ГРМ виходить з ладу, це часто призводить до серйозних пошкоджень двигуна. У дизельних автомобілях, де двигуни працюють під під...