Тендер відкрили 28 вересня, прийом заявок тривав місяць. Потім його відкрили повторно 19 листопада, але наступного дня скасували. До того ж, уряд Криму скасував ліквідацію «Морської дирекції» ‒ оператора Керченської поромної переправи. Передбачалося, що з початком повноцінної роботи мосту вона стане непотрібною. Директор групи корпоративних рейтингів "АКРА" Максим Худалов пояснює, навіщо потрібно електрифікувати залізничний міст і як часто в будівництві трапляються подібні затримки.
"При порівнюваному рівні технологій електровоз завжди виграватиме у тепловоза мінімум удвічі ‒ і за швидкістю, і за вантажопідйомністю. Щоправда, тепловоз може пересуватися будь-якими дорогами, а електровоз вимагає попередньої електрифікації. Щодо Керченського мосту ‒ коли будуються великі капітальні проекти, то зрив термінів на рік-два ‒ це абсолютно природна ситуація. Проектувальники прагнуть показати якомога дешевший варіант, щоб пройти через тендерні процедури. Але потім цей варіант зіштовхується з реальністю, доводиться вносити в нього додаткові зміни, щоб інженерна частина проекту була на належному рівні безпеки. Я б не назвав жодного великого інфраструктурного проекту в сучасній Росії, який потрапив би в плановані терміни. Тому ніякого форс-мажору тут немає", - вважає він.
Український інженер-мостобудівник Петро Коваль переконаний, що російські будівельники перестраховуються. "Я думаю, що є в Росії професійні мостовики, яких почули, коли вони говорили про те, що міст недостатньо надійний, що є істотні ризики. На користь цього свідчить той факт, що мостом від самого початку не пустили вантажний рух, а тільки легковий. Не було випробування мосту на повне навантаження. Тому цілком логічно, що поромну переправу зберігають. Це, звичайно, великі додаткові витрати, але на випадок небезпечних ситуацій рішення правильне.
З електрифікацією теж не поспішають, щоб з'ясувати ситуацію. Автомобільну частину мосту вони посадили низько над водою ‒ без сумніву, для того, щоб контролювати прохід суден Керченською протокою, а залізничний міст значно вище. Як правило, їх будують на однакових висотах. Міст, що сидить низько над водою, має більше ризиків обмерзання", - наголосив він. Коваль робить висновок, що ймовірність запуску залізничного руху в зазначений термін зберігається, однак це не скасовує ризиків, пов'язаних із сейсмонебезпечною та геологічною складністю регіону, де стоїть Керченський міст.
Про оперативну обстановку на фронті станом на 8 серпня 2022 року. . 00:52 - оперативна обстановка на фронті станом на 07.08.22: Піски, Бахмут, примусова евакуація . 07:41 - про контрнаступальні дії на межі Донеччини з Харківщиною . 10:13 - про такти...
Ситуація дійсно непроста. Але ті тези, які вкидають так звані російські політологи та спецслужби щодо відволікання уваги США від України на Тайвань, - не відповідають дійсності. Загострення стосунків між США та Китаєм через Тайвань не призведе до війсь...