
Вчені з Національного інституту наркології США (NIDA) виступили зі звинуваченнями на адресу деяких популярних продуктів, заявивши, що вони здатні підкоряти собі мозок людини.Колеги дослідників з Мічиганського університету пішли далі - провели експеримент, в ході якого вирахували найнебезпечніші продукти, які викликають залежність, порівнянну з алкогольною і нікотиновою, інформують Патріоти України, посилаючись на Нескучные новости.
Фахівці попросили добровольців оцінити ступінь звикання до улюблених продуктів за Єльською шкалою харчової залежності (YFAS). Відзначимо, що Єльська шкала - це один з новітніх методів оцінки звикання до певної їжі, розроблений доктором Ешлі Гархардтом з Університету Мічигану. Вчений досліджував реакцію мозку пацієнтів з надмірною вагою на перегляд фотографій смачної, але нездорової їжі. На основі отриманих даних і була створена шкала звикання.
Пропонуємо ознайомитися зі списком найбільш підступної їжі, яка не лише викликає сильну залежність, а й негативно впливає на здоров'я.
Всупереч поширеній думці про те, що перед тортами і тістечками майже ніхто не може встояти, ці продукти вчені помістили на останнє місце свого рейтингу.

За шкалою залежності кремово-коржевий десерт, в одному шматку якого міститься в середньому близько 500 кілокалорій, набрав 3,26 бали. При цьому медики не закликають зовсім відмовитися від тортів. Наприклад, в ході одного з останніх досліджень вчені з Ізраїлю прийшли до висновку, що їсти торти не тільки можна, а й треба. Тільки не коли заманеться, а в першій половині дня - на сніданок.
За тортами і тістечками слідують газовані напої з цукром, що набрали 3,29 бали за Єльською шкалою. Тільки уявіть, середньостатистичний американець випиває в рік більше 180 літрів газованої води.

Систематичне вживання шипучих напоїв може не тільки викликати звикання, а й кардинально змінити обмін речовин. До такого висновку прийшли дослідники з університетів Бангор (Великобританія) і Юти (США). Причому, на думку медиків, достатньо всього один місяць кожен день пити «шипучку», щоб змінити метаболізм в гіршу сторону. В експерименті взяли участь 11 добровольців. Докладні результати свого дослідження фахівці опублікували в науковому журналі European Journal of Nutrition.
Бургери в будь-яких проявах не тільки швидко корегують фігуру, доповнюючи талію зайвими сантиметрами, а й впливають на обмін речовин і змінюють смакові вподобання.

В Університеті Вісконсіна (США) вчені поставили експеримент на щурах. Кілька тижнів гризунів годували бургерами з різних закусочних, а потім спробували перевести тварин на здорову їжу. Від неї щури, звичайно, не відмовилися, адже голод не тітка, але стали більш млявими і апатичними. За шкалою звикання цей фастфуд набрав 3,51 бали.
Картоплю фрі медики називають одним з рекордсменів по калорійності. Наприклад, в 100 грамах хрусткої, обсмаженої в олії «соломці» з McDonald's міститься 510 кілокалорій і 21 грам жиру. За шкалою харчової залежності цей продукт набрав 3,60 бали.

За словами вчених, картопля фрі викликає сильне звикання, зокрема, тому, що в ній міститься акриламід. У смажених і печених продуктах ця речовина може утворюватися при температурі понад 180 градусів в реакції між фруктозою або глюкозою і аспарагіном (амінокислотою природного походження). Цікаво, що картопля фрі не дає почуття ситості.З'ївши порцію смаженої у фритюрі картоплі (як правило, дуже солоної), людині вже через 30-40 хвилин знову хочеться їсти. Це відбувається через те, що картопля фрі стимулює апетит.
Всіма улюблений з дитинства десерт (а особливо влітку) теж виявився не дуже корисним. Результат цього продукту за Єльською шкалою - 3,68 бали.

Через високий вміст цукру і насичених жирів морозиво при регулярному вживанні не тільки додасть зайвих кілограмів, але і може перетворити людину на «вершкового наркомана».
До такого висновку прийшли дослідники з Університету Орегона (США). Медики під керівництвом доктора Кайла Бюргера провели експеримент за участю 150 підлітків у віці від 14 до 16 років. Цілий місяць діти регулярно вживали морозиво. Перед кожним прийомом десерту їм показували слайд-шоу з фотографіями ласощів та одночасно сканували головний мозок.

Зібрався з'їсти всього одне маленьке печиво з шоколадною крихтою, але в підсумку «знищив» майже півпачки. У такій ситуації напевно опинялися багато. І адже справа зовсім не в богатирському апетиті. Секрет солодкого печива, та й будь-якої випічки з великим вмістом жиру і цукру точно такий же, як і у морозива. За шкалою харчової залежності цей десерт набрав 3,71 бали.

Існує думка, що з'їсти одну «чіпсину» неможливо. За першою неминуче піде друга, третя, не виключені також четверта і п'ята. Парадоксально, але факт: солоні шматочки картоплі будуть поїдатися один за одним незалежно від того, чи відчуває людина відчуття голоду.

Цьому явищу вчені навіть дали назву - гедоністична гіперфагія (поїдання чого б то не було для задоволення, а не для насичення). На думку медиків, багато виробників додають у чіпси крім солі і спецій «тригери» - речовини, що стимулюють у мозку центр задоволення.Дослідники з Німеччини застерігають любителів чіпсів: гедоністична гіперфагія може приймати хронічну форму, що в свою чергу призводить до ожиріння. За Єльською шкалою ця популярна закуска отримала 3,73 бали.
За шкалою харчової залежності шоколад набрав стільки ж, скільки і чіпси - 3,73 бали. Ці ласощі подібно морозиву впливає на головний мозок, стимулюючи центр задоволення і блокуючи можливість контролювати кількість з'їденого. Правда, в даному випадку це відбувається за рахунок високого вмісту рафінованих вуглеводів і кофеїну. А ще, на думку вчених з університету Пенсільванії, через вміст в шоколаді анандаміду - речовини, що впливає, зокрема, на апетит.

І нарешті, лідер рейтингу. Найбільше за шкалою харчової залежності набрала піца - 4,01 бали.

Виявляється, жирна, солона і одночасно насичена рафінованими вуглеводами закуска сильніше шоколаду, чіпсів, картоплі фрі та бургерів стимулює зону задоволення.Систематичне вживання піци, на думку вчених з Мічиганського університету, може викликати сильну залежність від цього продукту. До такого висновку дослідники прийшли після експерименту на лабораторних мишах.
Гризунів розділили на два групи. Першу годували звичайною їжею, а другу - однієї піцою. У підсумку миші, що харчувалися нездорової їжею, значно додали у вазі. Також вчені відзначили у них нестандартну поведінку - якщо гризуни залишалися без чергової «дози» піци, то починали нервувати. Отримавши ж ласий шматочок, заспокоювалися, але їли дуже швидко. Таким чином, вчені відзначили у тварин виникнення залежності.
Цікаво, що в свій рейтинг дослідники з Мічигану не включили кави. Хоча про те, що цей напій при частому і надмірному вживанні може викликати сильне звикання, в науковому світі говорилося неодноразово. В черговий раз із застереженням виступили і фахівці Європейського агентства продовольчої безпеки. Його співробітники підготували 120-сторінкову доповідь, в якому, зокрема, дали офіційну оцінку шкоди кофеїну. У висновку комісії йдеться, що безпечною кава може бути лише в тому випадку, якщо щодня випивати не більше чотирьох чашок.
Призначення Рустема Умєрова головою Служби зовнішньої розвідки України викликає питання через його попередні кадрові переходи між ключовими державними посадамиПризначення Умєрова прокоментувала журналістка та ведуча Еспресо Марина Данилюк-Ярмолаєва у п...
Зростання цін на електроенергію і змушують все більше українців скорочувати її споживання. Але, вважати винними за великі рахунки холодильник, пральну чи сушильну машини – це помилка, оскільки найбільшим джерелом витрат електрики в оселі є електричний ...