Понад півстоліття у Вінниці ремонтують і модернізують авіатехніку з України та закордону. Раніше «Вінницький авіаційний завод» працював як державне підприємство, однак у 2011 році після банкрутства і занепаду, його взяв під своє крило ПАТ «Мотор Січ». Сьогодні на підприємстві кілька десятків літальних суден, більшість з яких довгий час просто неба стояли без догляду, частина – на території військових частин. Директор авіазаводу Микола Трикозюк розповідає Вінниця.info, що на відновлення та модернізацію одного вертольота йде близько місяця. Справа не з легких. Патріоти України пропонують вам дізнатися про подробиці.
«Спочатку вертоліт потрапляє до цеху розборки. Там його повністю розбирають, залишаючи тільки каркас. Здебільшого він також потребує часткової заміни металу, бо довго стояв і просто «гнив» у експлуатантів. Знімаємо фарбу, проводимо повний спектр дефектації.
Потім технікою займаються у ремонтних цехах. Там її ремонтують і модернізують за всіма вимогами і стандартами», – говорить посадовець.
Над «реанімацією» вертольота працює весь колектив заводу. Запчастини використовують, як правило, вітчизняні. Найдорожчі елементи – двигун та обладнання, виготовляють їх у Запоріжжі на «Мотор Січ».
Авіатехніку на «Вінницькому авіаційному» ремонтують на замовлення Міністерства оборони та цивільних авіапідприємств. Бувають також клієнти, що мають приватні літаки, вертольоти, але таких дуже мало.
«Вертольоти, над якими ми працювали раніше, використовували для несення служби в МО України. Вже через місяць плануємо підняти у повітря ще чотири судна, які отримують Збройні Сили України. Це модернізовані, зовсім нові наші Українські вертольоти Мі-2МСБ.
Приватних мало, бо більшість хоче, щоб ремонтували задарма, а так у теперішній час не буває», – додає Микола Михайлович. Після збірного цеху вертоліт або літак транспортують до малярної камери із спеціальним температурним режимом та вентиляцією. Фарби наносять за зразком і згідно стандартів.
Фінальний акорд модернізації – випробування на літальній станції. Повітряні судна тестують дві групи льотчиків та авіа спеціалістів.
Сьогодні «Вінницький авіаційний завод» має замовлення на ремонт обладнання та агрегатів з Румунії та інших країн. Микола Трикозюк зазначає, що до початку війни на Сході проводили ремонт техніки з Росії, а зараз виключно для України та країн Євросоюзу.
ТОВ «ВіАЗ» розташовується у колишніх приміщеннях державного підприємства. Вони досить за великі площею, опалювати у зимовий період дорого і не раціонально. Тому на заводі монтують вдвічі менші бокси, які вміщують авіатехніку. Товариство повністю відмовилося від газу, встановивши твердопаливні котли. Також відключили централізоване водопостачання і вибурило власну свердловину.
«По трохи розширюємося. Маємо багато вертольотів, яким можемо дати друге життя. Будуть замовлення, зробимо і їх», – каже Микола Трикозюк. В дворі авіаційного заводу стоять вертольоти Мі-2…
В сучасній оселі з'являється все більше техніки, яка суттєво полегшує щоденне прибирання. Очищення поверхонь без використання хімічних засобів стає можливим завдяки пароочиснику. Ефективний у боротьбі з брудом, мікробами та пилом, прилад чудово підходи...
Ремінь газорозподільного механізму (ГРМ) - забезпечує синхронну роботу клапанів і поршнів, контролюючи їхній рух. Якщо ремінь ГРМ виходить з ладу, це часто призводить до серйозних пошкоджень двигуна. У дизельних автомобілях, де двигуни працюють під під...