Наскільки розумними стануть автомобілі найближчого майбутнього

У наступному десятилітті автомобілі з штучним інтелектом стануть буденним явищем

Підключать всіх. Наскільки розумними будуть автомобілі майбутнього

Усі технології мобільного зв’язку, що існують на сьогодні, були в першу чергу призначені для використання людьми. Проте з появою мереж наступного покоління 5G – їх основними ж споживачами будуть машини та механізми, що ставатимуть дедалі розумнішими. Так, вже в наступному десятилітті автомобілі зі штучним інтелектом стануть повсякденним явищем, повідомляють Патріоти України з посиланням на "Нескучные новости". На думку професора Національного університету Сінгапуру Джеффрі Фанка, вже у 2020 році у світі буде 220 млн. підключених автомобілів (Connected Car), з яких 180 тис. зможуть їздити дорогами без участі водія. Обсяг цього ринку у 2020 році, за його прогнозом, становитиме $2,3 трлн.

Нова автомобільна реальність

Цілком природно, що новітні технології Connected Car у першу чергу пропонуються на нових моделях преміум-сегмента. Так, наприклад, ще у 2012 році автовиробник Volvo запропонував можливість водію, пасажиру та самому автомобілю підключатися до онлайн-сервісів, реалізованих на основі хмарного рішення Ericsson (Connected Vehicle Cloud). Асортимент таких послуг включає у себе інформаційні, навігаційні сервіси та розваги – доступні на вбудованому екрані автомобіля.

Але це не означає, що більш скромні марки та старіші автомобілі залишаться без уваги. Наприклад, шведський телеком-оператор Telia поставив собі за мету підключити до своєї хмари всі машини країни віком до 15 років. Він запропонував рішення Telia Sense, яке складається з телематичного пристрою із SIM-картою, який під’єднується до блоку бортової діагностики. Ґаджет оснащений GPS, акселерометром, гіроскопом, Wi-Fi та Bluetooth.

На основі Telia Sense почала формуватися нова екосистема, учасниками якої стали кілька компаній. Зокрема, Bilprovningen, яка займається техоглядами, отримала можливість нагадувати клієнтам про необхідність планового техогляду, а сервісна компанія Bilia за допомогою вмонтованих в автомобілі датчиків може заздалегідь попереджати про вірогідність поломки. Компанія Viking, яка надає страхові послуги, тепер може пропонувати клієнтам персоналізовані страховки, вартість яких напряму залежить від манери їзди водія. Це є чудовим прикладом того, як телекомунікаційна компанія виходить за межі надання традиційних послуг зв’язку, перетворюючись у провайдера цифрових послуг – у цьому випадку для автомобільної індустрії.

Проте, як зазначає директор з продажу Ericsson у Європі Юрген Дауніс, основною перепоною для впровадження новітніх технологій в автомобільній промисловості є покриття. Адже машини ніколи не розглядалися мобільною індустрією як основні споживачі. Тому в сільській місцевості не завжди можна розраховувати на якісне 3G/4G-покриття. Для найбільш ефективного вирішення цього завдання мобільні оператори вже сьогодні співпрацюють з провідними постачальниками телекомунікаційного обладнання, такими як Ericsson.

Авто-телекомна кооперація

Згідно з дослідженнями, основними причинами дорожньо-транспортних пригод (ДТП) сьогодні є людські помилки – 90-93% випадків. Використання безпілотних автомобілів дозволить знизити вплив цього фактору – якщо їх проникнення досягне 90% від загального числа машин.

Згідно з результатами дослідження актуальних споживчих тенденцій “Ericsson 10 Hot Consumer Trends”, кожен четвертий пішохід, перетинаючи дорогу, вважає, що почувався б упевненіше, якби знав, що всі автомобілі самокеровані. 65% опитаних уже хочуть собі такий автомобіль.

Проте, як уже зазначалося раніше, для повноцінного розвитку цього напрямку необхідні мережі наступного покоління. Саме тому представники автомобільної та телекомунікаційної галузей докладають неабияких зусиль, щоб пришвидшити прихід 5G. Так компанії AUDI, BMW Group, Daimler, Ericsson, Huawei, Intel, Nokia і Qualcomm 27 вересня 2016 року оголосили про створення галузевого об’єднання 5G Automotive Association (5GAA). Його мета – розробка та просування новітніх телекомунікаційних рішень, які дозволять підключити весь транспорт, у тому числі й безпілотний, а також об’єднати його з інфраструктурою “розумних міст” (smart city).

Флагмани обох галузей поставили перед собою завдання зробити транспорт безпечнішим і надійнішим. Фахівці підкреслили, що одне з головних завдань, яке має вирішити 5G, – це досягнення "нульової затримки" при передачі даних. Адже зараз, навіть у сучасних стандартах бездротового зв’язку, ця затримка існує. Нівелювати її вкрай необхідно, зважаючи на те, що автомобілі рухаються на високих швидкостях. Відповідно, бортовим комп’ютерам потрібно буде миттєво підлаштовуватися під мінливе середовище.

Саджад Хан, керівник напрямку Digital Vehicle & Mobility з Daimler, очікує, що підключені автомобілі розширять перелік можливостей, як усередині салону, так і для взаємодії автомобіля із навколишнім середовищем. Передусім, новітні технології дозволять зменшити число повсякденних рутинних завдань, а також підвищити рівень комфорту та безпеки. Наприклад, бортовий комп’ютер сам розрахує та підкаже маршрут поїздки з дому до офісу або навпаки. Не потрібно буде стежити за рівнем пального, адже датчики сповістять, коли варто заправитися, а автомобіль вже сам "знатиме" найкоротший шлях до заправки.

Професор Рахім Тафацоллі, директор 5G Innovation Centre в Університеті Суррея (Велика Британія), вважає, що 2017 рік стане поворотним у дослідження п’ятого покоління стільникового зв’язку. Він відзначив велику кількість досліджень, які проводяться навколо ІоТ-мереж (Internet of Things або Інтернет речей). На його думку, це стане наріжним каменем для повноцінного запуску 5G.

За прогнозами Тафацоллі, для розгортання "розумного міста" мережі повинні будуть підтримувати роботу близько 1 млн. пристроїв на один квадратний кілометр. За попередніми оцінками, для того, щоб перетворити Лондон у smart city, потрібно буде встановити близько 500 тис. передавачів.
Згідно з нещодавнім Ericsson Mobility Report, передбачається, що вже в 2022 році у світі буде приблизно 550 млн. 5G-підключень.

Автомобіль як розвага

З появою четвертого покоління стільникового зв’язку обладнані датчиками автомобілі отримали можливість обмінюватися інформацією один з одним і з дорожньою інфраструктурою. Вони можуть у режимі реального часу передавати дані про свій технічний стан безпосередньо в сервісні центри.
З появою новітніх мобільних технологій (5G) також різко зростуть можливості для розваг безпосередньо в салоні машини.

Інтернет-гіганти Apple та Google давно розпочали конкурентну боротьбу за те, хто створить найкращий контент для водіїв і пасажирів. Яблучна компанія запропонувала додаток – Apple Car Play – який дозволяє підключати iPhone безпосередньо до дисплея автомобіля. Android Auto дозволяє прослуховувати музику безпосередньо з Google Play Music. Звісно ж, віртуальними помічниками обох компаній – Siri та Google Now відповідно – також можна командувати, перебуваючи безпосередньо в салоні автомобіля.

Безпека та економія

Якщо зараз для водіїв основним засобом навігації є GPS, то в недалекому майбутньому автомобілі зможуть використовувати «розумну» геолокацію. Бортовий комп’ютер завчасно зможе попередити, що пора заправити бак і розрахує маршрут до найближчої АЗС. Він також вестиме навігацію з урахуванням погодних умов і завантаженості доріг. Штучний інтелект буде запам’ятовувати улюблені місця власника машини і в подальшому пропонувати оптимальний шлях, щоб дістатися до них.

Датчики, встановлені на автомобілі, допоможуть розрахувати відстань до інших транспортних засобів та інших об’єктів навколо. Вони попередять про небезпечні ділянки на дорогах і можливі аварії, а також слідкуватимуть за станом водія, попереджуючи його в разі надмірної втоми чи сонливості. Зрештою, автомобілі будуть з’єднані зі світлофорами, що допоможе автоматично запускати та зупиняти двигун перед світлофорами. Це допоможе заощаджувати пальне.

Фінансова галузь також співпрацює з автопромом і телекомом для того, щоб розширити доступні для водіїв і пасажирів можливості. MasterCard і Visa намагаються інтегрувати свої інструменти безпосередньо в "комп’ютер на колесах". Уявіть, коли через кілька років ви залишите свого чотириколісного друга на парковці, а він сам оплатить стоянку.

Все це скоро стане реальністю, стверджують фахівці. А технічний директор Google і технологічний футуролог Рей Курцвейл додає: вже з 2024 року комп'ютерними помічниками будуть обладнані всі автомобілі. Він вважає, що після цього людям заборонять сідати за кермо машини, в якої на борту не буде штучного інтелекту.

    "Я однозначно повернуся": Мілевський розповів, які функції хоче виконувати в київському "Динамо"

    середа, 24 квітень 2024, 23:16

    Колишній нападник київського Динамо та збірної України Артем Мілевський хоче працевлаштуватися у столичному клубі, інформують Патріоти України. У коментарі SportArena ексфутболіст заявив, що хотів би шукати для Динамо нападників, які схожі на нього. «Я...

    Титулований український плавець розповів, чому у ТЦК відмовились брати його в армію

    середа, 24 квітень 2024, 21:41

    Відомий український плавець, який нині працює в Європі, Олег Лісогор пригадав, як на початку повномасштабного вторгнення вирішив піти в армію, передають Патріоти України. «Перші пару тижнів в мене були свої клопоти у Броварах. Потім пішов до ТЦК. Я ж і...