"Офіси" і "кол-центри" атакують українців, кількість жертв зросла: Як не втратити гроші з банківських карток

В Україні стрімко зросла кількість банківських шахрайств. В одному з найпопулярніших банків лише за один місяць сума збитку зросла майже на 27%, передають Патріоти України.

Т. зв. офіси за день телефонують тисячам українців і виманюють мільйони. Про те, як працюють схеми обману та що робити, щоб не стати жертвою, читайте в матеріалі OBOZREVATEL.

В Україні кількість випадків шахрайства лише зростає

Шахрайські кол-центри переїхали з місць позбавлення волі до комфортних офісів у бізнес-центрах. Українцям телефонують молоді та освічені "офісні" працівники, які вміло переконують своїх співрозмовників: їхній рахунок у небезпеці й потрібно терміново підтвердити свою особу, передавши банківські дані. "Наш шеф часто каже: "Бачу біля бізнес-центру молодих людей і завжди думаю, може, цей співробітник того самого "офісу" і вони по-сусідству з нами й працюють", – розповідає співробітник одного з великих банків, офіс якого розміщується в Gulliver.

Роботу в шахрайських кол-центрах (офісах) намагаються романтизувати. Вони нібито телефонують лише росіянам та виманюють гроші у представників країни-агресора. А нещодавно російські ЗМІ почали масово поширювати інформацію, що з українських "кол-центрів" телефоном не тільки виманюють гроші, а й змушують росіян підпалювати військкомати.

Олеся Данильченко, заступниця директора Української міжбанківської асоціації платіжних систем ЄМА, розповідає: "офіси" дурять і самих співробітників. Спочатку молоді люди переконують, що вони телефонуватимуть лише росіянам і виманюватимуть гроші у ворога. А потім додають і українські телефонні бази. В результаті обдзвонювати доводиться не лише клієнтів Ощадбанку Росії, а й українського ПриватБанку (як інших банків).

"Проти співробітників використовують такий самий обман, який після використовують проти жертв самі співробітники. Їх переконують, що це майже законно, що тільки росіянам телефонуватимуть. Але в результаті ці "офіси" як працювали і проти українців, так і працюють", – каже Данильченко.

Лише в червні, за оцінками Монобанку, кількість випадків шахрайства (без урахування крадіжки карток та випадків шахрайства з ненадання товарів і послуг) зросла на 26,6%. Клієнти банку втратили 18,3 млн грн, і абсолютна більшість випадків (7,7 млн грн) – соціальна інженерія. Тобто це випадки, коли українцям телефонують, представляються службою безпеки банку, співробітниками НБУ тощо і змушують розкрити банківські дані чи навіть самостійно переказати гроші.

У червні, каже Данильченко, викрили кілька "офісів" (кол-центрів), які виманювали гроші в українців. При цьому шахрайські організації намагаються створити враження, що боротьба з ними – на користь Росії. Мовляв, хоч українці й втрачають щомісяця десятки (а може, й сотні) мільйонів гривень через кол-центри, вони працюють і проти росіян, виманюючи в них гроші.

"Мені зателефонували, і спочатку автовідповідач сказав, що це служба безпеки Національного банку і якщо хочу продовжувати розмову, потрібно натиснути одиницю або залишатися на лінії. Потім дівчина дуже приємним тоном сказала: якщо я хочу продовжувати користуватися своєю карткою Ощадбанку, то повинен пройти перевірку, інакше картку заблокують. Але я свою картку Ощадбанку закрив ще торік, коли сказав про це, вона мовчки повісила слухавку", – розповідає українець Євген. Після цього він перевірив номер, з якого йому телефонували, у GetContact (сервіс, який дозволяє побачити, як номер підписаний в інших користувачів).

Номер підписали як шахрайський. І судячи з кількості коментарів і публікацій, шахраї встигли обдзвонити велику кількість українців. У середньому один офіс може здійснювати протягом місяця десятки тисяч дзвінків. В одному офісі працює до 60 осіб. Усі вони проходять навчання, а з кожним місяцем рівень їхньої підготовки зростає.

"Гроші крадуть навіть в українських військових"

Олеся Данильченко розповідає: хоч як банки не намагаються вдосконалювати систему протидії шахрайству, попри всі інформаційні кампанії, українці продовжують добровільно розголошувати свої банківські дані. "Телефонують і військовим. Вони чують про те, що їхній банківський рахунок у небезпеці, немає можливості все ретельно обдумати, перевірити. Щось чують, якусь інформацію не чують", – каже експерт.

У кол-центрах використовують кілька схем обману. Всі вони побудовані за одним принципом: потрібно переконати клієнта, що його рахунок у небезпеці, не дати можливості зорієнтуватися, з кимось порадитися і дуже швидко змусити "врятувати" свої гроші, передавши особисті дані шахраям.

"Моя єдина порада для всіх – якщо вам телефонують з банку, кладіть трубку і самі телефонуйте в банк на той номер, який вказаний на сайті банку, у мобільному додатку або на банківській карті", – радить Данильченко. Жертвами шахраїв стають не лише українці, і річ не лише у браку фінансової грамотності. Мільйони людей у всьому світі щодня погоджуються добровільно назвати свої банківські дані.

Єдиний спосіб захистити себе – ігнорувати дзвінки від "співробітників банків", а якщо ви підозрюєте, що ваш рахунок справді в небезпеці, самостійно звернутися до фінансової установи.

В Україні можуть тимчасово скасувати відключення, а потім повернути найжорсткіший варіант графіків: Озвучено прогноз

субота, 27 липень 2024, 22:30

В Україні в серпні-жовтні значно скоротиться кількість відключень електроенергії. Однак вже взимку ситуація значно погіршиться: може повторитись сценарій липня, коли через спеку відключення тривали по 7 годин поспіль. Про це йдеться в публікації виданн...

Через два місяці військові можуть залишитись без зарплати: Голова бюджетного комітету Ради заявила про великі проблеми

субота, 27 липень 2024, 21:34

Уже наприкінці вересня українські військові можуть залишитися без зарплат, оскільки передбачені на це гроші були витрачені на закупівлю зброї на початку цього року. Про це повідомила голова бюджетного комітету Верховної Ради Роксолана Підласа в подкаст...