Бережіться! Учені назвали фактори на роботі, які можуть спровокувати розвиток діабету 2 типу

Наукове дослідження Каролінського інституту у Швеції виявило низку професійних чинників, які значно підвищують ризик розвитку діабету 2 типу. Результати цього дослідження проливають світло на те, як сучасне робоче середовище може мимоволі сприяти зростанню захворюваності на цю хронічну недугу, передають Патріоти України.

Вчені дійшли висновку, що, якщо ви тісно взаємодієте з пацієнтами, студентами, клієнтами або широким загалом, ви можете наражати себе на значний ризик розвитку діабету. Про це йдеться у відповідному дослідженні Каролінського інституту у Швеції.

Дослідники використовували дані шведської когорти "Робота, хвороби та участь на ринку праці", приділяючи особливу увагу людям у віці 30–60 років та їхній роботі у 2005 році. Вони включили тільки тих, у кого не було історії діабету і хто ніколи не приймав протидіабетичні препарати до 2005 року.

Вчені розглянули три аспекти роботи, які передбачали контакт з іншими людьми: загальний контакт, емоційні вимоги, спричинені взаємодією з людьми, які стосувалися проблем зі здоров'ям або інших проблем, і конфронтація на робочому місці з іншими людьми. Потім вони також розглянули структуру соціальної підтримки цих робочих місць, засновану на шведських обстеженнях робочого середовища.

Загалом учені виокремили 20 ролей у секторах із найбільшою кількістю контактів з іншими людьми, а також найбільш емоційно вимогливих і конфліктних. До них належать ролі в охороні здоров'я, освіті, сфері послуг, гостинності, соціальній роботі, юриспруденції, безпеці та транспорті.

Учені назвали фактори на роботі, які можуть спровокувати розвиток діабету 2 типу

У 2019 році дослідники Каролінського інституту провели аналогічне дослідження поширеності діабету, але натомість розглянули понад 200 тис. шведів з діабетом 2 типу, які були в працездатному віці в 2006-2015 роках. Вони виявили, що найбільш високому ризику розвитку діабету піддаються професійні водії, робітники фабрик і прибиральники. Учені вважають, що у таких людей утричі більше шансів захворіти на діабет, ніж, наприклад, у фізіотерапевтів і вчителів.

Що стосується спілкування з людьми на роботі, існують очікування щодо управління емоціями, коли працівники зобов'язані виражати або приховувати емоції відповідно до суспільних, професійних та організаційних норм. Особливо стресовим є те, що емоції, які проявляються, і емоції, які щиро відчуваються, не збігаються.

Лайфхак за копійки! Як позбутись неприємного запаху в туалеті

середа, 3 вересень 2025, 23:10

Оцет називають одним із основних засобів, який дозволяє зберігати чистоту унітазів. За його допомогою можна позбутися навіть застарілих забруднень, якщо поєднати з оцтом соду, передають Патріоти України. Окрім цього, оцет із содою допоможе позбутися й ...

Дачникам на замітку! Чим підживити яблуні восени - урожай буде в рази кращим

середа, 3 вересень 2025, 18:50

Осіннє підживлення є одним із найважливіших етапів догляду за яблукнями та іншими плодовими деревами в саду. Внесення мінеральних та органічних добрив восени допомагає компенсувати поживні речовини, які дерево втратило протягом сезону, передають Патріо...