Вчені з'ясували, чи здатна імунна система самостійно знищувати ракові пухлини

Науковці зʼясували, що природні клітини-кілери, які є частиною нашої імунної системи, здатні розпізнавати і знищувати ракові клітини. Ці клітини здатні атакувати специфічний білок, який сприяє росту ракових пухлин. Про це свідчать результати дослідження, опублікованого в науковому журналі Science Advances, пише Medical Xpress, передають Патріоти України

Білок XPO1 важливий для нормального функціонування клітин, але іноді він стає надмірно активним – і це призводить до неконтрольованого розмноження ракових клітин. Вчені з Університету Саутгемптона виявили, що пептид ("фрагмент" білка, що складається з кількох амінокислот), отриманий з XPO1, привертає до себе природних кілерів і запускає імунну відповідь організму проти ракових клітин.

Науковці вважають, що це відкриття може відкрити шлях до нових методів лікування, які будуть менш інвазивними, тобто менш травматичними для організму.Професор гепатології Салім Хаку, який очолював дослідження, розповів, що раніше вважалося, що клітини-кілери діють на рак випадково. Але нові дані вказують на те, що імунна система чітко розпізнає ракові клітини і цілеспрямовано їх атакує.

Зазначається, що клітини-кілери несуть меншу загрозу для здорових тканин, на відміну від хіміотерапії та інших традиційних методів лікування раку, тому мають менше побічних ефектів.

Професор Хаку також зазначив, що пацієнти з раком, які мають активні клітини-кілери та підвищений рівень білка XPO1, живуть значно довше – незалежно від типу раку. Навіть при агресивних формах, як-от раку печінки (середня тривалість життя з хворобою – 18 місяців), ці пацієнти демонструють кращі результати.

Вчені вважають, що підхід, що передбачає активацію клітин-кілерів для цілеспрямованої боротьби з раковими клітинами, може бути застосований для лікування різних видів раку, зокрема раку голови та шиї, сечового міхура та молочної залози.

Професор Ральф Шіттенгельм з Університету Монаш підкреслив, що це відкриття може революціонізувати імунотерапію. Він зазначив, що воно відкриває можливості для персоналізованого лікування раку, особливо у випадках, коли традиційні методи не дають результату.

Наразі команда вчених із Саутгемптона працює над створенням першої у світі вакцини, яка використовуватиме клітини-кілери для боротьби з раком.

Є секрет! Яке дерево посадити біля будинку, щоб у ньому завжди панувало щастя