У Маріанській западині знайдено унікальні бактерії, які харчуються нафтою

Маріанська западина. Фото: Вікіпедія.

Спільно з дослідниками з Китаю і Росії вчені провели найбільш повний аналіз мікробних популяцій Маріанської западини. Дослідження описано в статті журналу Microbiome. Патріоти України пропонують вам теж ознайомитися із їхніми результатами.

Маріанська западина розташована в західній частині Тихого океану. Вона досягає глибини майже в 11 тисяч метрів. Для порівняння, гора Еверест - 8848 метрів у висоту. Вивченням організмів, що населяють цю екосистему, займалися всього кілька експедицій. Одна з них була організована і проведена морським дослідником і лауреатом Американської академії кінематографічних мистецтв і наук, режисером Джеймсом Кемероном.
«Наша дослідницька команда вирушила на збір зразків мікробних популяцій в найглибшій частині Маріанської западини - на глибині близько 11 тисяч метрів, - каже доктор Джонатан Тодд з UEA. - Ми вивчили отримані зразки і знайшли нову групу бактерій».
Вуглеводень - органічна сполука, що складається виключно з атомів водню і вуглецю, вона дуже поширена і виявляється навіть в сирій нафті і природних газах. «Ці типи мікроорганізмів, по суті, харчуються сполуками, схожими на ті, що присутні в нафті, а потім використовують їх в якості палива», - пояснює Тодд.
Команда виявила, що в Маріанській западині найвище співвідношення бактерій, що розкладають вуглеводні, на Землі. Вчені ізолювали деяких з цих мікробів і продемонстрували, що вони поглинають вуглеводні в лабораторії в умовах, що симулюють Маріанську западину.
Щоб зрозуміти, звідки беруться вуглеводні, якими харчуються ці бактерії, команда проаналізувала зразки морської води - починаючи з поверхні і до опадів на дні западини. «Ми з'ясували, що вуглеводні існують вже на глибині шести тисяч метрів від поверхні океану і, ймовірно, навіть глибше, - розповідає доктор Микола Педенчук з UEA. -Значна їх частина, ймовірно, пов'язана з забрудненням поверхні океану. На наш подив, ми також виявили біологічно вироблені вуглеводні в океанічному осаді на глибині западини. Це передбачає, що в цьому середовищі вуглеводні виробляє унікальна мікробна популяція. Ці вуглеводні, схожі на з'єднання, з яких складається дизельне паливо, раніше виявляли в водоростях на поверхні океану, але ніколи - в бактеріях на таких глибинах».

Вчені вважають, що ці вуглеводні можуть допомагати мікробам виживати при нищівному тиску на дні Маріанської западини. З'єднання також можуть служити джерелом їжі для інших мікробів, які можуть також поглинати і забруднюючі вуглеводні, які досягають океанського дна.

Вбила рідкісна хвороба: Відомий український футболіст помер у 45 років (фото)