"Укравтодор" оголосив найбільший тендер за свою історію - 12,58 млрд грн. Йдеться про будівництво 30-кілометрової ділянки автомагістралі Н-31 Дніпро-Решетилівка, передають Патріоти України із посиланням на "Наші гроші".
Зазначається, що у тендері створили нову дискримінаційну заточку. Дохід фірми-учасниці 2019 року мав бути не менше третини тендеру, тобто 3,77 млрд грн. Однак це не єдина надзвичайна обставина в цих торгах.
Сума, виділена на будівництво дороги, вшестеро більша за річний бюджет Міністерства в справах ветеранів, тимчасово окупованих територій та внутрішньо переміщених осіб під час війни з РФ.
Президент Володимир Зеленський у відеозверненні до далекобійників казав, що вартість кілометру дороги в Україні становить близько $1 млн. Однак якщо поділити очікувану вартість тендеру на довжину нової дороги, то матимемо 420 млн грн за кілометр, або $16 млн. І це не тільки тому, що дорога ширша і будівництво затратніше, ніж уявляє собі Зеленський.
На Facebook-сторінці "Укравтодору" користувачі дорікнули дороговизною будівництва. У компанії пояснили, що в ціну входить не тільки сама дорога, а й купа штучних споруд та викуп землі. У вартість підряду зокрема входять 4 транспортні розв'язки, 17 шляхопроводів, естакада через річку Оріль довжиною 590 м.
Журналісти наголошують, що будівництво складної багаторівневої транспортної розв'язки траси Н-31 на ділянці у Полтавській області коштувало 372,49 млн грн, тобто на 4 розв'язки піде до 1,5 млрд грн.
Будівництво шляхопроводу через залізницю на дорозі Н-31 обійшлось у 128,56 млн. Тобто 17 шляхопроводів, невеличкі скотопрогони і водопропускні споруди потягнуть на 2,2 млрд.
Будівництво естакади довжиною 519 м в обхід Полтави разом з 5 км ділянкою дороги замовляли за 1,98 млрд. Естакада у цьому тендері може коштувати близько 1 млрд грн. Із загальної вартості тендера 12,6 млрд на вищевказані штучні споруди припадає 4,7 млрд.
Решта 7,9 млрд – на будівництво дороги. Тобто 1 км дороги коштуватиме 270 млн грн, або $10 млн. Це неймовірні гроші для дорожнього ринку України.
"Укравтодор" Зеленського втричі перевершив "Укравтодор" Порошенка. Бо вирішив закопати більше 12 млрд грн у 30-кілометрову ділянку Н-31 у Дніпропетровській області. Тоді як попередники протендерили аналогічні 12 млрд на будівництво втричі більшої ділянки – 80 км цієї ж траси з купою аналогічних штучних споруд і мостів у сусідній Полтавській області. Так виглядає, що між рядками тендерної документації "Укравтодору" вгадується будівництво ще одного, малопомітного скотопрогону. На цей раз – для платників податків", – наголосили журналісти.
Президент Володимир Зеленський обіцяв, що всі зарплати і пенсії в Україні будуть виплачені згідно із законом, уряд має на це гроші. Крім того, у березні 2025 року буде проведено індексацію пенсій, що частково компенсує зростання споживчих цін, передают...
На Полтавщині засудили чоловіка, який відмовився від мобілізації. Суд призначив йому 3 роки позбавлення волі.Про це стало відомо з вироку Лубенського районного суду Полтавської області, повідомляє ТСН. Раніше його визнали придатним до служби, передають...