15 фактів з психології, які стануть в нагоді на співбесіді

У вас не буде другого шансу справити перше враження.

Роботодавці - теж люди, і вони теж підвладні психологічним трюкам і мають ті ж упередження, що й усі інші. Список науково-обґрунтованих прийомів, які допоможуть вам виглядати більш симпатичним, компетентним та перспективним кандидатом, повідомляють Патріоти України з посиланням Фактрум.

1. Просіть призначити співбесіду на 10.30 у вівторок

За даними сайту Glassdoor, найвигідніший час для співбесіди - коли зручно інтерв'юеру, а не коли зручно вам. Тому якщо у вас є вибір, на який час призначити бесіду, запропонуйте в районі 10.30 у вівторок. У цей час собесед вас людина з більшою ймовірністю буде досить розслаблений.

У цілому краще уникати зустрічей рано вранці, тому що в цей час ваш співрозмовник буде перебирати в думці все, що йому належить зробити сьогодні. Також невигідно зустрічатися в кінці робочого дня - тоді людина вже буде більше думати про те, що його чекає вдома.

2. Уникайте співбесід в один день з сильными конкурентами

Дослідження показують, що роботодавці порівнюють кандидатів з іншими людьми, які пройшли співбесіду в той же день, і слабкі кандидати, що прийшли після сильних, отримують додатковий мінус. І навпаки, ті, хто приходять на співбесіду після декількох слабких кандидатів, отримують додатковий плюс. Тому якщо вам вдасться дізнатися, коли будуть проходити співбесіду ваші суперники, спробуйте прийти в той день, коли це будуть не найкваліфікованіші люди.

3. Підберіть одяг під бажаний образ

Опитування сайту CareerBuilder показує, що HR-менеджери і рекрутери по-різному сприймають різні кольори одягу. 23% з них рекомендують носити синє - це показує, що кандидат командний гравець. 15% радять чорне - це говорить про лідерський потенціал. 25% вважають, що помаранчевий - найневдаліший колір, який говорить про непрофесіоналізм.

Ось що сигналізують інші кольори:

Сірий: логічний і аналітичний склад розуму

Білий: організованість

Коричневий: надійність

Червоний: влада

Зелений, жовтий, оранжевий, бордовий: креативність

4. Враховуйте вік людини, яка вас опитує.

Можна багато чого зрозуміти про людину і про те, що вона хоче від вас почути, знаючи, до якого покоління вона відноситься. Джон Молідор і Барбара Парус у своїй книзі Crazy Good Interviewing пишуть, що різні покоління інтерв'юєрів помітно відрізняються один від одного:

Покоління Y (20-30 років): принесіть візуальні зразки своєї роботи і підкресліть здатність працювати в багатозадачному режимі.

30-50 років: підкреслюйте свою креативність і те, як ви вмієте знаходити баланс між роботою та особистим життям.

50-70 років: покажіть, що ви працюєте багато і наполегливо і поважаєте досягнення старших.

70-90 років: згадайте про свою лояльність попереднім роботодавцям і про свою обов'язковость.

5. Показуйте долоні

За словами Молідора і Парус, рухи ваших рук на співбесіді багато значать. Коли ви показуєте долоні, це зазвичай говорить про вашу щирості, а коли ви складаєте долоні, з'єднавши тільки кінчики пальців - про вашу впевненість. А ось тримати руку долонею вниз не варто - це говорить про вашу схильності до домінування. Тим більше не варто прибирати абикуди руки: люди подумають, що вам є що приховувати. Якщо ви барабанів пальцями по столу - це ознака нетерпіння, якщо складаєте руки на грудях - ознака розчарування. А якщо ви занадто розмахуєте руками, це попросту відволікає співрозмовника.

6. Знайдіть щось спільне зі співрозмовником.

Нам подобаються люди, з якими у нас є спільні риси. Тому якщо, наприклад, ви знаєте, що ваш співрозмовник цінує волонтерство - і вам теж воно подобається, - знайдіть спосіб заговорити про це.

7. "Віддзеркалюйте" рухи співрозмовника

Люди знаходять інших більш симпатичними, якщо спостерігають у них схожі рухи тіла. Фахівець з мови жестів Патті Вуд каже, що в ідеалі потрібно як би танцювати з іншою людиною, демонструючи, що вам цікава розмова, що ви командний гравець. Якщо співрозмовник нахиляється вперед і кладе руки на стіл, зробіть те ж саме. Досить імовірно, він навіть не помітить, що ви його копіюєте.

8. Робіть компліменти, не намагаючись продвинути себе

Психологи виявили, що коли люди говорять щось приємне, і коли це не виглядає штучно, таких кандидатів з більшою ймовірністю беруть на роботу. Мова йде про те, що ви хвалите організацію, показуєте свій ентузіазм по відношенню до неї, але не кажіть зразу ж про свої заслуги.

9. Ви одночасно впевнені в собі та шанобливі

Автори книги Friend and Foe кажуть, що успіх у бізнесі - це одночасно наслідок конкуренції і кооперації. Це означає, що на співбесіді важливо вміти продемонструвати повагу до співрозмовника і одночасно впевненість у собі. Наприклад, сказати: «Я в захваті від того, що вам вдалося зробити [в такій-то області]. Це нагадує мені про мою роботу [в такій-то області] ». Ви берете на себе ініціативу в розмові, але встигаєте захопитися заслугами потенційного роботодавця.

10. Розкажіть про те, як ви контролювали ситуацію на попередній роботі

Щоб справити враження на того, хто проводить співбесіду, поговоріть про свій минулий досвід - про випадки, коли ви брали на себе ініціативу. В одному дослідженні продавці слухали опис гіпотетичної ситуації (клієнт приходить в магазин, щоб купити речі в дорогу, але не знає, що саме йому потрібно; ви обговорюєте з ним різні продукти, і він купує сонячні окуляри і крем від засмаги). А потім їх просили оцінити, наскільки вони відчувають себе відповідальними за позитивний результат справи. Співробітники, які вважали себе відповідальними за покупку, зазвичай отримували більш високі оцінки від своїх начальників.

Та ж ідея працює і на співбесідах. Якщо ви можете продемонструвати, як саме ви внесли внесок в успіхи своєї компанії, співрозмовник буде вражений більше, ніж якщо ви будете робити вигляд, що ви тут ні при чому. (Але не перехвалюйте себе - див. П. 8.)

11. Чесно говоріть про свої слабкості

Коли ви відповідаєте на питання "Яка ваша головна слабкість?», Першим ділом хочеться сказати щось про свої сильні сторони: «Ох, я такий перфекціоніст»; «Я занадто багато працюю ...».

Дослідження показують, що такі відповіді, навпаки, відштовхують майбутнього роботодавця. Краще сказати щось чесне кшталт «Я не завжди буваю організований», що звучить щиро і може більше розташувати до вас співрозмовника.

12. Програмуйте себе на впливовість

Маса досліджень показують, що ви цілком можете за своєю волею виглядати і відчувати себе впливовішим в ділових ситуаціях. Учасники одного дослідження, яких попросили написати про час, коли вони мали владу над іншими людьми, здавалися більш впливовими іншим учасникам під час виконання завдання. Це враження зберігалося навіть два дні потому.

У дослідженні професора Гарвардської школи бізнесу Емі Кадді студенти, які практикували «силові» пози протягом хвилини перед виступом на тему роботи своєї мрії, здавалися більш впевненими, їх більшою мірою порекомендували б взяти на роботу інші учасники дослідження, ніж студентів, які приймали « пози слабкості »(закритість, скутість).

Природно, не варто вставати в позу сили під час співбесіди, але цілком можна зробити це перед входом в будівлю або в переговорну. Наприклад, розставте ноги і підніміть руки над головою.

13. Говоріть виразно

Якщо хочете виглядати розумно, не кажіть монотонно. Психолог Леонард Млодінов відзначає, що якщо дві людини кажуть одні й ті ж слова, але один говорить трохи швидше і голосніше, робить менше пауз, більше варіює гучність мови, його оцінять як більш енергійного, знаючого і розумного. Така мова підкріплює довіру до вас і підвищує уявлення про ваш інтелекті.

14. Дивіться людині в очі, коли знайомитесь з нею

В одному дослідженні вчені попросили учасників подивитися відеозаписи, як незнайомці в перший раз розмовляють один з одним, і потім оцінити, наскільки розумний кожен із співрозмовників на відео. Люди, які регулярно дивилися іншим в очі, отримували більш високі оцінки.

15. Будьте доброзичливі, але наполегливі

В одному приголомшливому дослідженні вчені намагалися з'ясувати, чому кандидати, які виглядають тривожними, з меншою ймовірністю отримують роботу. Виявилося (принаймні, в інсценованих співбесідах), що шанси таких людей підривають НЕ нервові рухи, а той факт, що більш нервові люди здаються менш теплими і менш наполегливими, і вони кажуть повільніше.

«Якщо ви не екстраверт за природою, то вчіться" продавати "свої навички», - говорить співавтор дослідження Дебора Пауелл в інтерв'ю Forbes. Зокрема, повільна мова погіршує враження: співрозмовник може подумати, що вам важко відповісти на запитання.

16. Демонстуйте потенціал

На співбесіді виникає спокуса побільше розповісти про свої досягнення. Але дослідження показують, що важливіше зосередитися на тому, що ви здатні зробити в майбутньому, якщо вас наймуть на роботу. Дослідження показують, що люди вважають кандидатів більш успішними, якщо їм кажуть, що ті продемонстрували великий потенціал.

Психолог Хейді Халворсон зазначає, що наш мозок приділяє більше уваги «невизначеній» інформації, бо хоче в ній розібратися. Ми витрачаємо більше часу на аналіз цієї інформації, і якщо вона має позитивний аспект, то людина справляє на нас більш сприятливе враження.

Як вибрати пароочисник для дому

вівторок, 24 вересень 2024, 17:19

В сучасній оселі з'являється все більше техніки, яка суттєво полегшує щоденне прибирання. Очищення поверхонь без використання хімічних засобів стає можливим завдяки пароочиснику. Ефективний у боротьбі з брудом, мікробами та пилом, прилад чудово підходи...

ТОП-3 поради по вибору ременя до авто з дизельним двигуном

п’ятниця, 23 серпень 2024, 8:50

Ремінь газорозподільного механізму (ГРМ) - забезпечує синхронну роботу клапанів і поршнів, контролюючи їхній рух. Якщо ремінь ГРМ виходить з ладу, це часто призводить до серйозних пошкоджень двигуна. У дизельних автомобілях, де двигуни працюють під під...