"Першу половину жителі Харкова віддавали перевагу Туреччині і дуже засмутилися після повернення російських туристів в країну. Згідно з даними перевізників, в більшості своїй харків'яни, подорожуючи, віддають перевагу залізничному і авіатранспорту. Після більш ніж дворічної стагнації галузі туроператори і транспортні компанії звітують про істотне зростання кількості обслугованих клієнтів", - написав Олександр Вовк у статті для Депо.Харків, передають Патріоти України.
Транспорт: офіційні цифри зростають
Не враховуючи перевізників, що працюють "втемну", кількість яких як і раніше залишається значною, офіційні показники пасажиропотоку свідчать про позитивні тенденції в економіці країни. Так, в Міжнародному аеропорту "Харків" обсяг пасажиропотоку за підсумками роботи за червень 2016 року склав 60,7 тисячі осіб - на 55% більше аналогічного показника минулого року. За перші шість місяців 2016 року пасажиропотік в аеропорту досяг позначки в 241,4 тис. осіб, що на 63% більше, ніж рік тому.
Зростання інтенсивності пасажиропотоку в цілому характерний для літнього сезону. Але позитивний результат дає збільшення кількості міжнародних рейсів з Харкова, а також частота перельотів на популярних маршрутах: у Білорусь (Мінськ), Грузію (Кутаїсі), Польщу (Варшава).
Що стосується курортних напрямків, в червні 2016 року до вже існуючих пропозицій додалися відразу два: перший чартер в Албанію і новий турецький чартер в Даламан. Збільшення авіакомпаніями частоти польотів на популярних маршрутах (Стамбул, Тель-Авів) також позитивно відбилося на динаміці пасажиропотоку.
Крім того, за даними харківського облстату, в першому півріччі відзначилося невелике зростання пасажиропотоку на залізничному транспорті: перевезено 31,9 млн пасажирів, що на 1,1% більше аналогічного періоду 2015 року.
Події в Туреччині і теракти в Європі не впливають на плани українців
Представники туристичних компаній в Харкові єдині в думці, що у жителів міста в період літніх відпусток три пріоритетних напрямки: Туреччина (близько 70% від усього річного обороту, сімейний відпочинок з дітьми), Чорногорія (напрямок найбільше популярний для парного відпочинку без дітей) і Кіпр. Досить популярним залишаються автобусні тури в Болгарію (приваблює ціна - від 150 євро з проїздом, проживанням та сніданками).
За словами менеджера харківської туристичної компанії Ольги Кашаніной, після невдалої спроби військового перевороту в Туреччині були туристи, які хотіли повернути замовлені тури. Однак люди, дізнавшись, що гроші повертати не будуть, відмовилися від такої ідеї.
"Якщо немає заборони держави на вильоти до Туреччини з метою безпеки, то при відмові за 2-3 дня турист повністю втрачає гроші. Були деякі спроби відмовитися, але коли сказали, що оператор грошей не поверне, то люди заспокоювалися, брали себе в руки і все одно їхали ", - говорить вона.
На даний момент з вильотом з Харкова найнижча ціна відпочинку в Туреччині - це близько 300 доларів на одного при розміщенні в тризірковому готелі. У Кемері 4-зірковий готель обійдеться в 350-400 доларів з людини. Верхньої цінової межі не існує.
При цьому дівчина зазначає, що харків'яни досить часто просять підшукати місця відпочинку "без росіян". "Дуже часто таке говорять. Така можливість є. У деяких туроператорів відзначені готелі спеціальним значком, який позначає, що готель без росіян, для українців. У Чорногорії, в Туреччині деякі готелі відзначені цим прапором. Дуже багато раділи, що в Туреччині немає росіян, потім, коли 7 липня було оголошено перший рейс до Туреччини росіянам, клієнти зітхали ", - говорить менеджер.
Кашаніна каже, що харків'яни також цікавляться туризмом всередині країни. Воліють поїздки на Західну Україну, в Одесу і на Азов. "Крим практично не питають", - додає вона. Ольга додає, що кількість подорожуючих в 2016 році збільшилася приблизно в половину, почали замовляти закордонні тури клієнти, які в останній раз це робили в 2013 році.
У свою чергу, директор одного з харківських турагентств Ірина Міщенко зазначає, що Єгипет став менш цікавий жителям Харкова. "Рейси на Єгипет зняли з Харкова. І, чесно кажучи, в Єгипті дуже сильно погіршилося харчування, і я для своїх туристів, якщо вони вибирали щось пляжне з дітками, однозначно рекомендувала тільки Туреччину, тому що в Туреччині харчування за ці гроші було краще ", - говорить вона.
З незвичайних замовлень Міщенко згадує тури в Танзанію, ПАР і Ісландію. Вартість на ці поїздки дуже сильно варіюється в залежності від сезону і часу бронювання. Вона додає, що по Україні все більшою популярністю починають користуватися тури, в тому числі вихідного дня, на Південний Буг (заповідники, рафтинг; вартість за 2 дні з харчуванням і розвагами - близько 1 тис. грн) і в Карпати. Більш того, за словами директора турфірми, на західній Україні вперше деякі готелі почали пропонувати пакети "все включене" з набором розважальних програм.
Міщенко зазначає, що перевірені бази відпочинку і санаторії в Україні вже давно заброньовані на все літо. І досить часто трапляється так, що вартість відпочинку в Одесі зрівнюється з Туреччиною, відповідно, з урахуванням транспортних проблем харків'яни віддають перевагу закордону.
Дівчина підтверджує той факт, що українці все рідше хочуть відпочивати поблизу с росіянами. "Це часто-густо. Таке дуже часто трапляється, просять там, де немає росіян. Через те, що військові конфлікти. У мене туристи дуже зраділи, коли росіяни перестали приїжджати до Єгипту, відмовилися приїжджати до Туреччини. У нас туристи в значно більшому обсязі почали бронювати ці напрямки, тобто туристи, які раніше бронювали тільки Європу, наприклад, і ніколи не були в Туреччині і Єгипті, вони відразу попросили бронювати Туреччину і Єгипет, тому що там не буде росіян ", - говорить дівчина.
В сучасній оселі з'являється все більше техніки, яка суттєво полегшує щоденне прибирання. Очищення поверхонь без використання хімічних засобів стає можливим завдяки пароочиснику. Ефективний у боротьбі з брудом, мікробами та пилом, прилад чудово підходи...
Ремінь газорозподільного механізму (ГРМ) - забезпечує синхронну роботу клапанів і поршнів, контролюючи їхній рух. Якщо ремінь ГРМ виходить з ладу, це часто призводить до серйозних пошкоджень двигуна. У дизельних автомобілях, де двигуни працюють під під...