Польща заявила про масові невідповідності у висновках російських судмедекспертів по жертвах Смоленської авіакатастрофи

Варшава звернулася до Москви із запитом допитати російських судмедекспертів у справі розслідування Смоленської катастрофи, але Росія відмовила Польщі у цьому проханні.

На місці Смоленської авіакатастрофи. Фото: Рейтерс.

Документація з Росії щодо проведення судмедекспертиз тіл загиблих під час Смоленської катастрофи на 90% містить помилки. Ексгумацію 83 тіл загиблих буде проведено до кінця 2017 року, в цьому році буде здійснено 10 ексгумацій, включно з президентським подружжям Леха та Марії Качинських. Про це під час прес-конференції у середу заявив заступник генерального прокурора Польщі Марек Пасьонек, передають Патріоти України із посиланням на "Укрінформ".

"Судмедексперти, які працювали при ексгумаціях, виявили помилки в 90% документації з Росії (щодо судмедекспертиз тіл загиблих – ред.)", - заявив Пасьонек. Він додав, що цим пояснюється рішення прокуратури провести в Польщі ексгумацію тіл усіх загиблих. Пасьонек поінформував, що Варшава звернулася до Москви із запитом допитати російських судмедекспертів у справі розслідування Смоленської катастрофи, але Росія відмовила Польщі у цьому проханні.

За його словами, до кінця цього року буде проведено ексгумацію 10 тіл загиблих у катастрофі, зокрема президентського подружжя Качинських. Після проведення ексгумацій судмедексперти у кожному випадку матимуть кілька днів на детальне вивчення тіл за допомогою сучасних приладів та методів дослідження, зокрема комп’ютерної томографії, а потім чотири місяці на підготовку відповідної оціночної документації.

Пасьонек наголосив, що слідство не виключає жодної з версій причин катастрофи, включно із замахом. Утім, виявлення тротилу чи інших вибухових речовин на тілах загиблих не буде першочерговим завданням. "Cудмедекспертиза має встановити причини смертей, механізм загибелі. Це абсолютно пріоритетні справи. Якщо нашою метою є реконструкція перебігу подій, то з точки зору надійності усі ці дії необхідно провести", - констатував Пасьонек.

Заступник генпрокурора Польщі зазначив, що метою є зібрати максимально можливу доказову базу у слідстві. Він зауважив, що частина доказової бази в руках росіян, які є "складними партнерами" для діалогу.

Він зауважив, що польська сторона здійснює різні кроки, зокрема дипломатичні, аби отримати від росіян необхідну доказову базу. Голова групи прокурорів у Смоленському слідстві Марек Кучинський під час прес-конференції зауважив, що в результаті проведення ексгумацій можна очікувати на підтвердження інформації про підміну тіл у могилах.

Прокурор Кшиштоф Шварц повідомив, що польська сторона хоче інвентаризувати розбитий Ту-154М, який російська сторона донині відмовляється передавати полякам, і звернеться найближчим часом з приводу цього до росіян. "Це нам дозволить зорієнтуватися, чим ми володіємо, чим володіє російська сторона, оскільки ми насправді не знаємо, в якому стані цей літак, які елементи цього літака є в наявності", - констатував прокурор.

Як повідомлялося, у червні Національна прокуратура розпорядилася провести ексгумацію тіл усіх жертв катастрофи. Вона стосуватиметься 83 жертв Смоленської катастрофи, окрім дев’ятьох тіл, які вже упродовж 2010-2015 років було ексгумовано, а у випадку чотирьох – кремовано, і відбудеться до кінця року. Першими, 14 листопада, ексгумують президентське подружжя Качинських.

Інформація про плани ексгумації викликала неоднозначну реакцію в Польщі, особливо серед родичів загиблих. Родичі 17 жертв катастрофи у відкритому листі до президента Польщі, який підписали на сьогодні 238 осіб, закликали владу відмовитися від планів ексгумації.

Як вибрати пароочисник для дому

вівторок, 24 вересень 2024, 17:19

В сучасній оселі з'являється все більше техніки, яка суттєво полегшує щоденне прибирання. Очищення поверхонь без використання хімічних засобів стає можливим завдяки пароочиснику. Ефективний у боротьбі з брудом, мікробами та пилом, прилад чудово підходи...

ТОП-3 поради по вибору ременя до авто з дизельним двигуном

п’ятниця, 23 серпень 2024, 8:50

Ремінь газорозподільного механізму (ГРМ) - забезпечує синхронну роботу клапанів і поршнів, контролюючи їхній рух. Якщо ремінь ГРМ виходить з ладу, це часто призводить до серйозних пошкоджень двигуна. У дизельних автомобілях, де двигуни працюють під під...