Пілот російського Ту-154, який впав у Чорне море, через ілюзії втратив орієнтування у просторі та почав керувати машиною, орієнтуючись не на прилади, а на власні відчуття. У результаті літак було направлено у смертельне піке. Про це пише російське видання "Коммерсантъ" з посиланням на близькі до розслідування джерела, передають Патріоти України.
Зазначається, що практично до самого зіткнення з водою всі системи Ту-154 працювали без збоїв, щоправда сам пілот авіа судна Роман Волков через хвилину після відриву від злітної смуги несподівано відправив Ту-154 в піке, замість того щоб продовжувати набір висоти.
"Літак, як показали самописці, вісім секунд стрімко знижувався, та ще й здійснив за цей час крутий віраж ліворуч. Перед ударом об воду крила Ту-154 розташовувалися під кутом 55° до горизонту – цим, мабуть, і пояснюються дивні свідчення єдиного свідка катастрофи, який порівняв становище лайнера з піднятим на заднє колесо мотоциклом", – наголошують журналісти ресурсу.
Також видання зазначає, що пікірування відбувалося за абсолютного мовчання в кабіні – лише на дев'ятій секунді з боку штурмана пролунало: "Командире, ми падаємо", однак на це попередження пілоти навіть не зреагували – у всякому разі параметричний самописець Ту-154 не зафіксував руху штурвалів "на себе".
Така дивна поведінка пілотів пояснюється специфікою нічного вильоту з Адлера. "За кілька секунд після відриву від добре освітленої та розміченої смуги ти перетинаєш також берегову лінію, що підсвічується, та відразу потрапляєш ніби в чорну дірує. Стрімке зникнення всіх орієнтирів під час виходу літака у повітряний простір над нічним морем становить певну небезпеку для пілота, оскільки в цей момент інстинкт самозбереження підштовхує його до того, щоб дистанціюватися від показань приладів і орієнтуватися на команди свого вестибулярного апарату. В такому стані правильно оцінити стан літака в просторі пілот не може, оскільки, як кажуть в авіації, виявляється під пануванням власних ілюзій", – пояснили авіакесперти.
Зауважимо, за статистикою, втрата просторового орієнтування є причиною кожної десятої авіакатастрофи. "Про те, що пілот, який керував Ту-154, перебував у ілюзорному стані, свідчать графіки крену і тангажу лайнера в останні секунди польоту. Їхні лінії мали не плавну, характерну для польоту за приладами, а нібито "тремтячу" форму, що свідчить про те, що льотчик підкорявся командам свого вестибулярного апарату і постійно коригував штурвалом положення машини в просторі", – розповіли джерела, що є близькими до розслідування авіакатастрофи.
Додамо, учасники розслідування припускають, що льотчик постійно змінював положення літака через команди свого вестибулярного апарату. Противники ж цієї версії наполягають на тому, що перепади пов'язані з тим, що система реєстрації параметрів була несправною – як аргумент вони наводять те, що в обох пілотів не міг одночасно виникнути ілюзорний стан.
В сучасній оселі з'являється все більше техніки, яка суттєво полегшує щоденне прибирання. Очищення поверхонь без використання хімічних засобів стає можливим завдяки пароочиснику. Ефективний у боротьбі з брудом, мікробами та пилом, прилад чудово підходи...
Ремінь газорозподільного механізму (ГРМ) - забезпечує синхронну роботу клапанів і поршнів, контролюючи їхній рух. Якщо ремінь ГРМ виходить з ладу, це часто призводить до серйозних пошкоджень двигуна. У дизельних автомобілях, де двигуни працюють під під...