
Вплив на місцеве населення й на противника УПА та ОУН здійснювали шляхом поширення друкованої продукції (листівок, газет, журналів, брошур) українською та іншими мовами (російською, польською, німецькою). Цей вид впливу був основним у психологічній війні українського опору. Так пише видання "Народна Армія", повідомляють Патріоти України, продовжуючи:
Листівки були одним із головних видів інформаційно-пропагандистських друкованих видань. Вони вирізнялися коротким, доступним та емоційним текстом. Застосовували різні види листівок. Наприклад, інформаційні листівки доносили до читачів відповідні повідомлення про якісь події, дії конкретних людей, обстановку в регіоні.
Спеціальним видом листівок були листівки-гасла та листівки-заклики, що містили в собі короткі тексти, які закликали читачів до будь-яких конкретних дій. Вони мали невеликий формат, а їх текст було набрано великим шрифтом. Іноді листівки-гасла виготовляли у вигляді плакатів і розклеювали в доступних для огляду місцях (особливо вони були популярні після того, як 1939 року Червона армія захопила землі Західної України).
Газети теж були популярним видом друкованої пропагандистської продукції. Пропагандисти УПА й референтура ОУН видавали їх переважно для місцевого українського населення. Газети стали для широких народних мас своєрідним рупором, що постійно нагадував про боротьбу із численними окупантами. Зазвичай газети виходили українською мовою, у них було збережено характерне для Західної України стилістичне оформлення матеріалів. Водночас газетні статті вирізнялися актуальністю й інформативністю, враховували склад та інтереси читачів.
Обов’язково брали до уваги особливості національної психології та релігійного світогляду більшості читачів. Якою була загальна кількість підпільних газет, сьогодні важко сказати точно: історики УПА налічують до 20 назв. Основними друкованими органами опору були газети «На зміну», «Підпільні вісті», «Самостійник».
Брошура — досить поширений у 40-ві й 50-ті роки вид друкованої пропагандистської продукції. Вона мала більші тексти, аніж листівка, а, крім того, були малюнки. Брошури були популярні серед читачів, оскільки докладно роз’яснювали будь-яке питання або розбивали аргументи супротивника (контрпропаганда). Однак в умовах підпілля брошури було важче ховати, аніж листівки та газети, тому в УПА й ОУН прагнули видати їх невеликим форматом.
Як уже було зазначено, вплив на супротивника та місцеве населення здійснювався ще й за допомогою образотворчих засобів — плакатів, транспарантів, листівок-гасел. Особливо часто гасла, заклики, транспаранти використовували проти Червоної армії, що рухалася на захід. Сприятливим моментом для розміщення засобів наочної агітації вважали час напередодні вступу військ противника в населений пункт.
Повідомлення про знайдені при обшуку в Єрмака окультні предмети наштовхнули на важливу тему. Навіть поява пізніше версії, що про "ляльку вуду" тощо — це такий жарт, не скасовує ані важливості, ані теми. Адже чимало людей пам'ятають кількість амулетів, ...
Популярний міф про те, що у жінок мозок деградує швидше, ніж у чоловіків, спростували науковці з Університету Осло. Як виявилося, процес нормального старіння не чинить на жіночий мозок сильнішого впливу, ніж на чоловічий. Про це йдеться у дослідженні, ...