Надійність спорудження Керченського моста вже зараз викликає сумніви. Через нестачу фінансування страждає і якість робіт. Про це розповів в інтерв'ю Крым.Реалии кандидат технічних наук, член Академії будівництва України Петро Коваль, передають Патріоти України.
Відповідаючи на питання, чим може загрожувати будівництву Керченського мосту затримка фінансування, Коваль заявив: "На кожен проект розробляється проект організації будівництва, де все чітко розписано з точки зору вимог технології.
Наприклад, бетон повинен 28 днів набирати повну міцність. Немає фінансування - ланцюжок переривається, технологія порушується, страждає якість робіт. З огляду на складну логістику робіт, це дуже впливає.
Звичайно, в Росії є досвід, коли авральним методом до кінця будівництва різко кидаються великі гроші, і робота виконується до потрібного терміну. Але це дуже погіршує якість, а тут і так є сумніви в надійності споруди. Технічно міст можливо побудувати. У 1944 теж будували.
Питання в тому, скільки ця споруда простоїть. Такі споруди повинні стояти не менше 100 років. Але при такій якості робіт - це питання. Звичайно, тут вже потрібні молитви, раптом допоможе".
За словами Коваля, вимоги до сейсмостійкості споруди були штучно знижені.
"А ми знаємо, які землетрусу були в Криму. Крім того, там конфліктне дно, товсті шари мулу, важко спертися на надійні ґрунти. Є тектонічні розриви між плитами. Взимку - сильні вітри, обмерзання. В основному серйозні аварії трапляються через збіг негативних факторів. А тут їх більш ніж достатньо. І надійність споруди треба б забезпечувати більш серйозно, ніж це робиться", - зазначив інженер.
Видання нагадує, що більше 2 тисяч осіб з усіх регіонів Росії працюють на будівництві моста через Керченську протоку. Для безупинної роботи створюють тимчасову інфраструктуру, каже виконроб Олександр Ревінський.
Незважаючи на всі зусилля, уряд Росії відкладає початок тимчасової експлуатації залізничної частини моста на рік, а витрати зростають майже в 6 разів. Попередня оцінка витрат на міст становила 40-45 мільярдів рублів (більше $ 690 млн, - ред.), зараз вартість зросла до 245-250 мільярдів рублів (більше $ 3,8 млрд. - зед.), І, мабуть, цифра ця не остаточна.
Це вже не перша спроба будівництва моста через Керченську переправу. У 1944 зведений тимчасовий міст через 3 місяці зруйнував лід. Загроза для будівельників криється як в морському мулистому дні, так і на суші, вважає заступник директора російського Інституту фізики землі Євген Рогожин: схили на березі протоки зсувоактивні.
У 2014 українська сторона вийшла з договору з Росією про будівництво. Контракт на будівництво був укладений в 2015 - на суму 223,1 мільярда рублів. Зараз приступили до будівництва судноплавної частини моста. Висота фарватерної частини складе 80 метрів.
При цьому на роботах активно задіяні священики - моляться за "зміцнення духу будівельників, щоб було менше спокус, а процес завершився в потрібні терміни і з належною якістю", про що заявив Михайло Вікторів, настоятель Свято-Олександро-Невського храму в Севастополі.
Нещодавно в російському Forbes був опублікований лист генерального підрядника генеральному замовнику з проханнями виділити грошей на будівництво. Судячи з того, що викладено на сайті держзакупівель, з замовлення в 223 мільярда оплачено 57 мільярдів рублів. У цьому році з 57 мільярдів будівельники отримали менше 10.
Крім природних умов, на якість робіт сильно впливає корупційна складова. Деяким робітникам з керченської сторони не виплачують зарплати вже майже 2 місяці, зазначає видання. За словами одного з робітників, фірма називається ТОВ "Бізнес ресурс", в договорі вказана одна сума, насправді виплачується інша, але і з її виплатою є проблеми. Зарплата повинна виплачуватися раз на 2 місяці, однак дні виплати в договорі не вказані.
В сучасній оселі з'являється все більше техніки, яка суттєво полегшує щоденне прибирання. Очищення поверхонь без використання хімічних засобів стає можливим завдяки пароочиснику. Ефективний у боротьбі з брудом, мікробами та пилом, прилад чудово підходи...
Ремінь газорозподільного механізму (ГРМ) - забезпечує синхронну роботу клапанів і поршнів, контролюючи їхній рух. Якщо ремінь ГРМ виходить з ладу, це часто призводить до серйозних пошкоджень двигуна. У дизельних автомобілях, де двигуни працюють під під...