У той же час різноманітність водних мешканців узбережжя дещо зросла: зараз вчені налічують близько 3700 різних видів. "Бездумний вилов риби донним тралом повністю підірвав запаси деяких видів. Екосистемі завдано катастрофічної шкоди, підірвана кормова база, почалася експансія нових видів", - розповіла Мільчакова.
У свою чергу, науковий керівник інституту Юрій Токарев розповів, що браконьєри поставили під загрозу зникнення чорноморську камбалу калкан. "На ринках Стамбула цю рибу продають по 20-50 євро за кілограм. В результаті запаси камбали вичерпані на 80%. Потрібні роки, щоб відновити популяцію", - вважає Токарев.
До того ж, якщо ще кілька років тому кримські ринки були буквально завалені піленгасом, то зараз його практично немає на прилавках. За словами вчених, причиною його зникнення є конкуренція за харчові ресурси в Чорному морі. Як пояснили вчені, піленгаса завезли в Чорне і Азовське моря більше 20 років тому і тепер "місцеві" просто витісняють "прибульця".
Також відбувається скорочення популяції рапана. Як уточнив Токарев, це сталося після того, як в пресі з'явилася інформація про те, що м'ясо цього молюска позитивно впливає на чоловічу потенцію. "Морським жителям добре живеться доти, поки до них не починає проявляти інтерес людина", - поскаржився науковий керівник інституту.
Зараз в інституті працюють над тим, щоб не дати деяким видам риб зникнути з Чорного моря. Так, вчені щороку випускають в море до 50 тис. мальків калкана. "Популяцію цієї риби дуже складно відновити. У Туреччині та Румунії вже зазнали поразки. Набагато легше вирощувати осетрових", - розповіла Мільчакова. Також при інституті був створений перший розплідник по вирощуванню личинок гігантської устриці. Вчені сподіваються, що це дозволить відновити популяцію молюска на узбережжі.
В сучасній оселі з'являється все більше техніки, яка суттєво полегшує щоденне прибирання. Очищення поверхонь без використання хімічних засобів стає можливим завдяки пароочиснику. Ефективний у боротьбі з брудом, мікробами та пилом, прилад чудово підходи...
Ремінь газорозподільного механізму (ГРМ) - забезпечує синхронну роботу клапанів і поршнів, контролюючи їхній рух. Якщо ремінь ГРМ виходить з ладу, це часто призводить до серйозних пошкоджень двигуна. У дизельних автомобілях, де двигуни працюють під під...