Українці готуються до Нового року. Багато виробників та реалізаторів напередодні новорічних свят мають шанс покращити свої фінансові справи. Це нерідко робиться із застосуванням хитромудрих маркетингових ходів і навіть відвертого обману. "Обозреватель" дізнавався, до яких хитрощів вдаються в магазинах, повідомляють Патріоти України.
Спекуляції з вагою
На одній з вітрин покупець звертає увагу на мандарини, які коштують значно дешевше, ніж в інших торгових точках. Оцінивши дешевизну товару, покупець незабаром дізнається, що вартість вказана не за кілограм, а за 900 грамів.
Фахівці із захисту прав споживачів зазначають, що до практики зменшення ваги останні рік-півтора, почало вдаватися багато виробників, які відчувають сьогодні труднощі через загальне підвищення цін. Наприклад, обсяг пляшки молока та соняшникової олії сьогодні, здебільшого, становить не 1000 гр як раніше, а 850-900 гр.
Те ж стосується упаковок цукру і круп, де напис "1 кг" мало де зустрінеш. Експерти кажуть, що дорікнути виробників у махінації не вийде, бо реальна вага зазначена і на пачці, і на ціннику. "У фасованої продукції ціна вказується за упаковку, тому фасувальники цим часто зловживають", - розповів "Обозревателю" заступник голови правління Всеукраїнської громадської організації "Союз споживачів України" Олег Цильвік.
Відзначимо, що першими зменшувати вагу товару, зберігаючи його вартість, придумали виробники шоколадних батончиків в США. Такий досвід з успіхом переймають їхні українські колеги. Наприклад, вага одного з популярних шоколадних батончиків в Україні протягом останніх місяців за колишньої вартості зменшилася на 10%.
Неначе акції
Напередодні новорічних свят в торгових мережах широко анонсуються всілякі акції з божевільними знижками. Експерти радять придивлятися до продукції, на яку оголошуються знижки, оскільки часто буває, що товар є простроченим.
"Іноді кілька упаковок одного товару обв'язують стрічкою і реалізують зі знижкою, при цьому всі упаковки або декілька з них можуть мати термін придатності, який сплинув", - розповів "Обозревателю" Олег Цильвік.
Часто хитрують ще одним способом. Наприклад, за тиждень до свят ціни роздувають, а потім різко скидають на 20-40%. Формула давно відома, проте досі користується успіхом.
Розташування написів і самонавіювання
Покупець звик читати рядки зліва направо. На цінниках в деяких супермаркетах ціна товару, як правило, має дві складові: зліва - оптова, праворуч - роздрібна. Покупець відразу бачить оптову ціну в лівому кутку і попадається на вудку, вважаючи цю ціну прийнятною.
Покупець попадається на вудку з написом "Пропозиція обмежена". Обмеження числа продуктів, які можна купити, робить їх привабливішими. Багато покупців хочуть бути в числі обраних.
Ще один виверт - невідповідність ціни. Поки ви дійшли від прилавка до каси, товар "раптом" став дорожче. Касир, при цьому, невинно опустивши очі, запевняє вас, що ціна змінилася ще зранку, але цінники просто не встигли поміняти, помилка мовляв, недогляд.
Погіршення якості
Ігри виробників і реалізаторів з цінами і вагою не так страшні, як фальсифікація якості продукту. Щоб зберегти клієнтів, разом з різким подорожчанням витрат на його виробництво, виробники стали використовувати дешевші складові, які часом завдають шкоди організму людини.
У виробництві вершкового масла широко використовуються пальмові жири. "Ринок вершкового масла за даними незалежних досліджень, на 60% становить фальсифікат. У виробництві 80% згущеного молока також використовуються жири нетваринного походження. Продукція в такому випадку повинна коштувати в чотири рази дешевше аналогічної банки, у виробництві якої використовувалося коров'яче молоко", - говорить Цильвік.
Офіційні махінації відбуваються і в сегменті дорогої продукції. Наприклад, при упаковці червоної ікри використовується консервант уротропін Е239, який заборонений в ЄС і в Росії, звідки цю ікру і привозять. На упаковках пишеться, що червона ікра упакована за місцем вилову риби, однак це робиться в Україні, в Київській області, з використанням шкідливого консерванту.
На думку захисників прав споживачів, найгірше, що виробники не повідомляють на упаковці про використання шкідливих речовин. Мало того, в описі продукції вказується, що вона була зроблена у відповідність з Державним стандартом - ГОСТом, яким там і не пахне. Вивести на чисту воду виробника не представляється можливим.
"На поточний момент держава за цим взагалі не стежить. Вже два роки не працює ринковий нагляд, з серпня минулого року введено мораторій на перевірку бізнесу, коли взагалі ніякої контролюючий орган не міг вийти на перевірки. Всі функції, пов'язані із захистом прав споживачів, в тому числі перевірку автентичності інформації на етикетці, ніхто не здійснює. На це держава не виділяє ні копійки ", - розповів Олег Цильвік.
Якщо ситуація з контролем якості не зміниться, великі виробники, щоб не втратити покупців при вимушеному підвищенні цін, також можуть опуститися до фальсифікату, вважає експерт. Залишається сподіватися, що контроль у галузі виробництва та реалізації продуктів харчування буде відновлений і посилений.
За новими правилами бригади екстреної медичної допомоги доставлятимуть пацієнтів з інфарктами, інсультами та іншими критичними станами до профільних медичних закладів, передають Патріоти України. Як повідомили на сайті МОЗ, з січня 2025 року бригади шв...
На війні проти російських бойовиків загинув грузинський доброволець - 24-річний Леван Лохішвілі. Про це повідомляє Ехо Кавказа, передають Патріоти України. Зазначається, що захисник загинув 19 листопада у Херсонській області внаслідок вибуху саморобног...