А ви це знали? Вчені вирахували найбільш корисний час для споживання кави

четвер, 9 січень 2025, 13:00

Люди, які пʼють каву зранку, отримують користь від цього напою, на відміну від тих, хто споживає цей напій пізніше. Про це свідчать результати дослідження, опубліковані в журналі European Heart Journal, пише The Guardian та CNN, передають Патріоти України.

Вчені проаналізували харчові звички понад 40 тисяч дорослих в період з 1999 по 2018 рік. Зокрема, кількість та час споживання кави. Близько 36% пили каву вранці, а 16% – після обіду.Автори також включили підгрупу з 1463 дорослих з групи дослідження перевірки способу життя, які дотримувалися режиму харчування.

Вони виділили три часові проміжки, коли люди вживають каву:

  • ранок (з 4:00 до 11:59 ранку);
  • день (з 12:00 до 16:59);
  • вечір (з 17:00 до 3:59 ранку).

Але дослідники обʼєднали дві групи та виділили дві моделі часу споживання: ранок і весь день. Спостереження тривало майже 10 років. За цей час було зареєстровано 4295 смертей учасників дослідження, з них 1268 – від серцево-судинних захворювань і 934 – від раку.

Вчені зʼясували, що люди, як пили каву зранку, мали на 16% менше шансів померти з будь-якої причини та на 31% менше ймовірність померти від серцево-судинних захворювань протягом 10-річного періоду спостереження, ніж ті, хто не пив каву. Цікаво, що кава з кофеїном та без нього діяла однаково добре на здоровʼя.

Але, як виявили дослідники, користь для здоров’я серця зникала у людей, які пили каву протягом дня. При тому вчені поки не дослідили, чи знижується смертність серед тих, хто п’є цілий день, порівняно з тими, хто уникає кави.

У результатах йдеться, що ранкова доза кави краще для серця, ніж вечірня, але не пояснили, чому. Консультант-кардіолог із лікарень Королівського Бромптона та Гарефілда в Лондоні, професор Томас Люшер зазначив, що багато тих, хто п’є каву упродовж дня, погано сплять. Це є наслідком того, що напійпригнічує виділення мелатоніну – гормону, що відповідає за засинання.

Ефект значною мірою зумовлений кофеїном, але кава містить сотні інших біоактивних сполук, які впливають на нашу фізіологію. Дослідники кажуть, що деякі речовини в крові, які викликають запалення, часто досягають максимуму вранці, і їм можна протистояти за допомогою протизапальних сполук в ранковій каві.

Навіщо досвідчені кулінари додають дрібку солі у свіжозварену каву - секрет, який змінить ваш ранок

середа, 12 серпень 2026, 20:47

Кава залишається найпопулярнішим ранковим напоєм для мільйонів українців, але далеко не кожен знає, як розкрити її справжній багатський смак. Часто навіть дорогі сорти зернової кави можуть гірчити або здаватися надто кислими через особливості обсмаженн...

Чому близькі друзі раптово віддаляються? Несподівана правда від психотерапевтів

середа, 12 серпень 2026, 18:56

Втрата друзів у дорослому віці часто переживається важче, ніж розлучення з коханою людиною. Чому люди, з якими ви ділили все, раптово стають чужими, передають Патріоти України. Головна причина — розходження цінностей та швидкості особистісного розвитку...