Нещодавня зміна в ПДР, яка набула чинності наприкінці листопада минулого року, зобов’язує пішоходів мати на собі світловідбивні елементи в темний час доби. Чому це хороша ідея, - передають Патріоти України з посиланням на НВ.
Саме введення нових правил викликало чимало дискусій у соціальних мережах. Багато з коментарів пов’язані з не цілком коректним розумінням того, що ж змінилося. Так, чимало користувачів визнало, що вимога мати на собі світловідбивні елементи стосувалося всіх пішоходів після заходу, а значить, зростав ризик отримати штраф за порушення.
Насправді нове становище українських ПДР націлене саме на безпеку людей. Пункт 4.4 Правил наголошує: «У темну пору доби та в умовах недостатньої видимості пішоходи, які рухаються проїзною частиною чи узбіччям, повинні використовувати світлоповертальні елементи (стрічку, наклейку, жилет тощо) або бути в одязі, який має світлоповертальні елементи». Тобто мовиться про важливість світловідбивних елементів при переміщенні поза тротуарами або спеціально обладнаними для пішоходів доріжками.
І навіть невеликі «прикраси», які відбивають світло, здатні послужити хорошу службу і водіям, і пішоходам.
А що з аварійністю?
Тільки за 2020 рік в Україні зафіксовано більше 168 тисяч дорожньо-транспортних пригод. З них із загиблими або травмованими — понад 35 тисяч. Тобто, кожен день в країні відбувається майже сотня аварій, в яких страждають люди.
І ще трохи неприємної статистики:
Що стосується аварій за участю пішоходів та велосипедистів, нерідко проблема виникає саме через брак освітлення.
Гаразд, а світловідбивачі реально допомагають?
За статистикою, світловідбивачі зменшують ризик наїзду авто в шість разів. Людину в одязі з елементами, які відбивають світло, видно у світлі фар на відстані близько 150 метрів. У темний час — в кращому випадку на 10−20 метрів. Тож часу на реакцію у водія залишиться набагато менше.
Про важливість дотримання правил дорожнього руху та безпечну поведінку на дорозі регулярно нагадують відповідальні компанії. Наприклад, бренд автозаправок ОККО. З 2014 року він щорічно проводить соціальні кампанії, присвячені тому чи іншому аспекту цієї теми, під загальною назвою «Благаю, живи! Безпека на дорозі». Наприклад, необхідність користуватися ременями безпеки, не відволікатися на смартфон під час водіння і так далі.
У 2020 році ОККО ініціювала проєкт «Благаю, світись!», присвячений якраз світловідбивним елементам — ще до того, як вони стали частиною ПДР. Одним із наймасштабніших заходів у його межах стала лазерна проєкція на бібліотеці Вернадського в Києві. На будівлі показували соціальний ролик, який нагадує про безпеку на дорогах і демонструє різницю між пішоходами та велосипедистами зі світловідбивними елементами і без.
Стрім у соціальних мережах тільки в перший день подивилися більше 20 тисяч осіб. Всього ж, за даними компанії, проєкт охопив більше чотирьох мільйонів користувачів соцмедіа. Після запуску кампанії, завдяки цій та іншим соціальним ініціативам, а також підтримці активістів, Кабмін і прийняв рішення про обов’язкове використання світловідбивних елементів у темний час доби.
Втім, звучать голоси і про введення таких правил для велосипедистів. «Я б заборонив рух по дорогах загального користування велосипедистам без світловідбивних елементів і активного світла (наприклад, фар. — Прим. ред.) у темний час доби. З великими штрафами за ігнорування цих норм», — говорить Дмитро Петров, співзасновник велокоманди Echelon, переможець змагань з гірського та шосейного велоспорту.
Безпека як соціальна відповідальність
Другим етапом проєкту була національна олімпіада «Благаю, світись!» — у ній взяли участь понад 100 шкіл. Метою конкурсу було формування у школярів звички використовувати світловідбивачі. Учасники змагання зняли понад 170 соціальних роликів, які постили у соцмережах з хештегом #благаюсвітись. Лідерів визначали за кількістю лайків, а також на думку оргкомітету, до складу якого входили активісти і лідери думок. ОККО подарувала переможцям iPhone, а школі — набір із сотні світловідбивачів для учнів.
Але і дорослим людям корисно пам’ятати про безпеку на дорогах і освіжати свої знання з цього приводу. «Раджу перш за все почитати і вивчити ПДР», — рекомендує велоспортсмен Петров пішоходам і колегам-велосипедистам. «Думайте про ситуацію на дорозі не тільки зі своєї точки зору, але й ставте себе на місце інших учасників дорожнього руху».
Автоексперт порівнює ситуацію зі світловідбивними елементами з впровадженням обов’язкових крісел для перевезення дітей в автомобілях.
«Спочатку це здавалося чимось дивним і не характерним для нашої країни і суспільства. Адже «наші батьки нас возили в Жигулях і Москвичах без автокрісел — і нічого», — зазначає він. Зараз же, додає Муджирі, ситуація дійшла до того, що дитина в автомобілі без автокрісла «вже виглядає дико».
Що варто пам’ятати
Не всі дрова однаково придатні для використання в різних типах опалювального обладнання, передають Патріоти України. Кожна порода дерева відрізняється характерною щільністю структури, тому не всі дрова однаково придатні для опалення. Які дрова найкраще...
Цей простий візуальний тест розкаже вам, чи збудуться ваші найзаповітніші бажання. передають Патріоти України з посиланням на ТСН. Подивіться на картинку внизу і виберіть одну зі сніжинок. Так ви дізнаєтеся, чи стане 2025 рік тим, у якому здійсниться в...