Гірський трамвай: Подорожуємо Карпатами завдяки австрійському барону (фото)

Наприкінці позаминулого століття карпатський лісопильний магнат Леопольд Поппер фон Подгарі збудував вузькоколійну лінію на три кілометри.


Виявляється, Карпати можна споглядати навіть з вікна спеціального гірського трамваю, повідомляють "Патріоти України". Про це свого часу подбав один з лісопромислових магнатів Австро - Угорщини - Поппер фон Подгарі. Саме за його ініціативи на території нинішньої Івано-Франківщини, поблизу Вигоди Долинського району, прокладено мережу гірських вузькоколійних, на 750 мм, залізниць. 1873 року фон Подгарі переніс до Галичини свій головний офіс.

Перший поїзд прибув з Долини у Вигоду 8 липня 1883 року. Його зустрів сам Поппер.

Від головної лінії в гори спочатку проклали "конки" . Одна з них, на три кілометри, сполучила 1890 року лісопилки у Вигоді та Старому Мізуні, перетинаючи ріки Свічу й Мізуньку. Окрім Поппера "лісові" залізниці з 1886 р. у Прикарпатті активно розбудовували брати Гредлі.

З 1920 р. долиною Мізуньки починає функціонувати третя вузькоколійка, довжиною 24 кілометри. Вона вела до станції Соболь (сьогодні - Миндунок), та вважалася однією з самих мальовничих.

За Другої світової війни карпатські залізниці регулярно нівечили, а потім відбудовували, різні сторони.

В 60 роки ХХ ст. Вигодська залізниця сягула найбільшої протяжності - 180 кілометрів, з 160 мостами. Втім, незабаром її оголосили нерентабельною та частково демонтували. Останнього нищівного удару вузькоколійці завдали повені 1998 та 2000 рр., які знищили понад половину ліній. Десятки кілометрів полотна розібрали, здавши на брухт рейки, місцеві "мисливці за металом". Вдалося реанімувати лише Мізунську гілку, довжиною 60 км, від Вигоди до Сенечева. З 2000 р. нею регулярно курсують вантажний і робітничий потяги, а 2004 р. тут введений в експлуатацію "Карпатський трамвай" Нині в ньому до послуг туристів і СВ з м'якими комфортними сидіннями, й вагон-кабріолет, де стіни зрізано до рівня вікон.

Мандрівникам пропонують кілька варіантів, але, зазвичай, класичну кількагодинну екскурсію. Маршрут пролягає вздовж бурхливого плину Мізунки, повз гору Церковище.

Перша зупинка - біля пам'ятника Івану Франку. Туристичний маршрут пролягає через заповідник "Ширковець", мости, болота, до гори Монастир.

Є зупинка біля мінерального джерела "Горянка", в селі Новий Мізунь. "Карпатським трамвайчиком" можна добутися й до мальовничого урочища Дубовий Кут. Час від часу потяг зупиняється, надаючи туристам можливість сповна насолодитися мальовничими краєвидами.

Опублікував: Андрій Коваленко
Інформація, котра опублікована на цій сторінці не має стосунку до редакції порталу patrioty.org.ua, всі права та відповідальність стосуються фізичних та юридичних осіб, котрі її оприлюднили.

Росіяни вдарили міжконтинентальною ракетою по Дніпру, але цілили в голову людей на Заході, - Фурса

четвер, 21 листопад 2024, 14:02

"Це основна причина удару. Головна ціль. Налякати ще більше Маска і Ко ядерною війною. Щоб вони ще більше волали про те, що не можна допомагати Україні. Ще більше кричали про те, що Росія могутня і не можна її ображати", - пише інвестиційний банкір Сер...

Росія намагається залякати Захід ударом міжконтинентальною ракетою по Дніпру, - військовий експерт

четвер, 21 листопад 2024, 13:52

Росія "намагається надіслати сигнал" Заходу за допомогою удару міжконтинентальних балистичних ракет по Дніпру. Таку думку висловив старший аналітик Australian Інститут стратегічної політики у коментарі CNN, передають Патріоти України. Хоча міжконтинент...