В останні роки зусиллями всіх заводських підрозділів на підприємстві розвивається вертолітний напрямок. Президент акціонерного товариства "Мотор січ" В'ячеслав Богуслаєв не раз підкреслював, що вертольоти - майбутнє підприємства. Про це пише військовий портал Military Navigator, передають Патріоти України.
"Це не тільки новий вид продукції, але і ринок для наших двигунів. Така пильна увага до вертолітної тематики виправдана, і правильність обраної стратегії підтверджується зростанням замовлень на модернізацію вертольотів Мі-8 і Мі-2" - розповів в інтерв'ю порталу заступник генерального конструктора Леонід Пирогов, який очолює ОКБ "Мотор січ".
- Леоніде Олексійовичу, чи можна сказати, що сьогодні на базі підприємства МОТОР СІЧ в Україні створюється нова галузь - вертольотобудування?
- Безумовно. Більш того, вона вже створена під керівництвом генерального конструктора, Президента АТ «МОТОР СІЧ» В.Богуслаєва. Тільки наше ОКБ забезпечує технічною документацією 10 підприємств, які входять не тільки в АТ «МОТОР СІЧ», а й в ГК «Укроборонпром», такі, як «Харківський авіаційний завод», «Завод 410 ЦА», агрегатні заводи тощо.
А головне - у нас вже створено серійний завод з виробництва вертольотів. Це великий корпус, де в складальному цеху в ряд стоять десятки вертольотів, і в дві зміни йде робота. А комплектація збірки здійснюється цілим рядом підприємств - крім тих десяти, що я вже згадував, беруть участь ще кілька десятків заводів.
Ми провели величезну роботу з імпортозаміщення. В даний час на заводському вертодромі випробовується вертоліт Мі-8МТВ з двигунами, які укомплектовані агрегатами тільки українського виробництва. До слова, у нас створено перший український вертодром.
І буває, що одночасно випробовуються три-чотири вертольоти.
- Що можна назвати досягненням трудового колективу в вертольотобудуванні?
- Перш за все, те, що все було зроблено в найкоротші терміни. Менше, ніж за 10 років, ніхто ще не освоював навіть ремоторизацію вертольотів. Скажімо, Росія освоювати ремоторизацію Мі-2 почала на 13 років раніше за нас і досі не закінчила. Ми ж в 2014 році встановили новий двигун на цей вертоліт.
Протягом 2015 року провели весь комплекс випробувань - працювали безперервно, виконуючи по п'ять польотів на день, і отримали сертифікат типу на вертоліт Мі-2МСБ. А в цьому році ми готуємо його серійне виробництво. За світовими мірками це абсолютний рекорд. Жодна компанія з такою швидкістю не працювала. І в цьому досягненні величезна заслуга В'ячеслава Олександровича Богуслаєва.
Він тричі в тиждень буває у нас в ОКБ, вникає в усі питання, ставить завдання. За результатами роботи у 2015 році схвалено серійне виробництво вертольота Мі-8МСБ в різних модифікаціях, яке здійснюється на виробничих потужностях ТОВ «Вертольоти МОТОР СІЧ».
Замовники отримують не просто нову сучасну машину, а вертолітний комплекс в комплекті з системою обслуговування вертольота. В даний час підприємство поставляє вертольоти для Міністерства оборони України, почалися експортні поставки. Крім того, ми провели весь комплекс робіт по створенню абсолютно нових вертольотів. Це, в першу чергу, МСБ-8, який відрізняється від всіх типів Мі-8 тим, що матиме злітну вагу 15 тонн (у Мі-8МСБ злітна вага 12,5 тонн).
Вертоліт буде оснащений новими паливними баками збільшеного обсягу. Покращаться висотно-швидкісні характеристики машини. Він зможе взяти більше вантажу за рахунок більш потужних двигунів, адже наше підприємство робить найкращі вертолітні двигуни ТВ3-117ВМА-СБМ1 В. У них величезний ресурс і велика потужність. Сьогодні всі типи вертольотів можуть оснащуватися цим двигуном з різними настройками - 1500, 1900, потужність 2200 2500 к.с.
Це забезпечить єдину елементну базу, спростить обслуговування вертолітної техніки, підготовку пілотів. При цьому вони мають неймовірну конкурентоспроможність, тому що при всіх плюсах вартість цих вертольотів в 10 разів дешевша від закордонних аналогів. Ми встановлюємо на вертольоти сучасні прилади, спецобладнання, які надають їм унікальні можливості.
В рамках програми створення вертольота МСБ-2 проведено спільні випробування нового редуктора ВР-442 з двигунами типу АІ-450. Тепер справа за лопастями несучого і рульового гвинта. Освоєння сучасних технологій виготовлення лопастей дозволить нам охопити повний цикл виробництва вертолітної техніки.
Завдання колективу ОКБ на 2016 рік - почати льотні випробування дослідного екземпляра вертольота МСБ-2. Машина отримає новий фюзеляж підвищеного комфорту, всередині якого можуть бути встановлені ергономічні амортизаційні крісла для 9 пасажирів, медичне обладнання для надання першої допомоги на борту вертольота, інше спеціальне обладнання.
Кабіна з композиційних матеріалів буде оснащена сучасним комплексом авіоніки. Під цей вертоліт розробляється високоефективна система кондиціонування. Найближчим часом і МСБ-8 і МСБ-2 в комплектації ВІП матимуть сучасні і зовнішню обробку, і шумоізоляцію, і теплову ізоляцію, і клімат-контроль ... Таким чином, ми враховуємо зростаючі вимоги до комфорту і зможемо запропонувати замовникам вертольоти в будь-якій комплектації .
В сучасній оселі з'являється все більше техніки, яка суттєво полегшує щоденне прибирання. Очищення поверхонь без використання хімічних засобів стає можливим завдяки пароочиснику. Ефективний у боротьбі з брудом, мікробами та пилом, прилад чудово підходи...
Ремінь газорозподільного механізму (ГРМ) - забезпечує синхронну роботу клапанів і поршнів, контролюючи їхній рух. Якщо ремінь ГРМ виходить з ладу, це часто призводить до серйозних пошкоджень двигуна. У дизельних автомобілях, де двигуни працюють під під...