Державна дума прийняла в третьому і остаточному читанні ініційований урядом закон про протидію розкраданню коштів при здійсненні операцій з використанням систем дистанційного банківського обслуговування (ДБО). Про це повідомляє finanz.ru, передають Патріоти України.
Документ, який набере чинності з другої половини року, дозволяє банку блокувати банківські карти клієнтів і закривати їм доступ до систем дистанційного обслуговування в разі, якщо будь-яка транзакція буде визнана сумнівною.
Основні критерії сумнівності визначить ЦБ, але банкам, відповідно до закону, буде дозволено діяти і на власний розсуд. "З огляду на те, що перелік основних ознак здійснення переказу грошових коштів без згоди платника не є універсальним, законопроектом передбачається право кредитних організацій в залежності від їх діяльності встановлювати додаткові ознаки здійснення переказу грошових коштів без згоди платника", - йдеться в пояснювальній записці до закону.
Підсумком його прийняття стане те, що блокування рахунків і карт для фізосіб стануть частішими, заявив РІА Новости фінансовий омбудсмен Павло Медведєв. "Це дуже невизначений закон, дуже сильно залежить від виконавця, - пояснив він. - У законі прописано, що банк повинен перепитати клієнта. Але чи буде він намагатися перепитувати?"
Блокування коштів відбувається "без згоди платника", і це є "вельми спірним моментом", говорить адвокат BGP Litigation Георгій Баганов. З огляду на те, що банк сам зможе передбачати такі випадки, "може з'явитися негативна практика їх розширеного трактування кредитними організаціями", говорить він.
Крім того, можливість банку відмовляти одержувачу коштів, якщо він не надав додаткові докази (рахунки-фактури, накладні тощо), дає кредитним організаціям "право визначати, чи обґрунтовують документи платіж", продовжує Баганов. "Банки не мають і не повинні володіти такими функціями, крім обмежених випадків, які вже передбачені законом", - вважає юрист.
У Росії вже є закон "Про національну платіжну систему", який повинен був забезпечити громадянам збереження їх коштів в разі, якщо вони досить швидко реагують на несанкціоновані списання, нагадує Медведєв. Його сенс у тому, що якщо клієнт банку зауважує, що у нього зняли гроші з карти, і встигає протягом доби повідомити своєму банку, то банк повинен повернути клієнту його гроші, а потім намагатися зрозуміти, хто винен. "Але такого майже ніколи не відбувається", - нарікає омбудсмен.
В сучасній оселі з'являється все більше техніки, яка суттєво полегшує щоденне прибирання. Очищення поверхонь без використання хімічних засобів стає можливим завдяки пароочиснику. Ефективний у боротьбі з брудом, мікробами та пилом, прилад чудово підходи...
Ремінь газорозподільного механізму (ГРМ) - забезпечує синхронну роботу клапанів і поршнів, контролюючи їхній рух. Якщо ремінь ГРМ виходить з ладу, це часто призводить до серйозних пошкоджень двигуна. У дизельних автомобілях, де двигуни працюють під під...